StorPeder Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hva er galt med Origin? Blandt annet at det leser ut alt fra maskina di og kan selge den infoen til hvem de måtte ønske. Altså du betaler de for at andre kan betale dem igjen. Og at de leser ut ALT. Håper du ikke har sendt slibrige SMS'er i det siste. Joda, Steam var ustabilt ved release. Men så vidt jeg husker var det ca 7 år siden. Det var litt andre forhold den gang så det går ikke an å bruke som argument til fordel Origin. EA/DICE visste på forhånd veldig godt at det kom til å bli en helsikes bug- og krasjfest ved release. Sånn har det vært ved alle BF- relesases. Det er lite vits å ta høyde for stormen ved release, den avtar etter et par uker. Hadde de hatt en skikkelig beta, ikke det techdemo tullet de serverte, så hadde endel kunne vært luket vekk. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 EA/DICE visste på forhånd veldig godt at det kom til å bli en helsikes bug- og krasjfest ved release. Sånn har det vært ved alle BF- relesases store spillutgivelser. Fix'd Uansett hvordan du snur og vender på det, så er det ikke Origin Softwaren sinn feil at den ikke fikk kontakt med aktiverings serveren(e). Om de hadde levert BF3 uten Origin, hadde akkurat det samme skjedd. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) EA/DICE visste på forhånd veldig godt at det kom til å bli en helsikes bug- og krasjfest ved release. Sånn har det vært ved alle BF- relesases store spillutgivelser. Fix'd Uansett hvordan du snur og vender på det, så er det ikke Origin Softwaren sinn feil at den ikke fikk kontakt med aktiverings serveren(e). Om de hadde levert BF3 uten Origin, hadde akkurat det samme skjedd. Ja, det er helt sant. Akkurat der singlet jeg ikke ut Origin fordi den var enestående, kun fordi det var Origin som var temaet. For min del er det Origin som holder meg borte fra BF3. Jeg hadde kjøpt det visst det ble gitt ut på andre digitale plattformer (ja, les Steam). Selv om jeg ikke er enig med alle valg DICE har tatt iforhold til MP så vet jeg at jeg liker spillet (MP, SP bryr meg ingenting). DICE får ikke pengene mine så lenge de har en såpass på kanten EULA. Endret 30. oktober 2011 av StorPeder Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Endelig flere som skjønner at EA er noe dritt, endelig Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 EA/DICE visste på forhånd veldig godt at det kom til å bli en helsikes bug- og krasjfest ved release. Sånn har det vært ved alle BF- relesases store spillutgivelser. Fix'd Uansett hvordan du snur og vender på det, så er det ikke Origin Softwaren sinn feil at den ikke fikk kontakt med aktiverings serveren(e). Om de hadde levert BF3 uten Origin, hadde akkurat det samme skjedd. Jeg husker for noen år siden, jeg kjøpte ett svært etterlengtet Multiplayer-spill, en storselger, med en gang jeg fikk det kunne jeg spille, slapp å være avhengig av aktiveringsservere, jeg kunne sett opp ett MP-game med kamerater, uten at det var noe problem at mange andre gjorde det, fordi vi kunne brukke være egne maskiner og linjer som server. AtW Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Endelig flere som skjønner at EA er noe dritt, endelig Ubisoft og Activision er dritt. EA er faktisk helt ok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg betaler for et spill, og plutselig får jeg tredd et proprietært ustabilt program nedover hodet. Jeg har en pc som fungerer, jeg har en tunet W7 64-bit installasjon som er helt stabil. HVORFOR skulle jeg måtte bruke Origin når jeg har gått til butikken, kjøpt et fysisk medium som spillet kommer på og installert det på min maskin? Aner ikke om du har "fulgt med" i di siste årene, men slik er det for nesten alle spill. Alle spill hvor det står "Games for Windows" på toppen av DVD-koveret, krever "Windows Games"-programvaren ellerh va den heter. Også flere spill man kjøper fra butikkhyller legger inn Steam automatisk om det ikke er installert. Så det her er ikke noe nytt. Mulig du må renske opp i maskinen din om du finner Origin som ustabilt. Jeg har ikke hatt noe problemer med det overhode. Det er bare nonsens, du er jo helt uvitende. Jeg har kjøpt både Crysis, Bioshock, og samtlige Call of Duty-spillene. Ingen av de krever Steam eller annen software for å kunne spilles, men unntak av PB for MP. Jeg har betalt for spill helt siden jeg en gang i tiden kjøpte "Monty on the run" på C64, men det kan se ut som om EA sine titler ikke blir betalt for heretter. "Games for windows" har ingenting med obligat tredjeparts programvare, eller krav til sådan å gjøre. Den installerer en klient, men den kan du avinstallere eller unngå å installere i det hele tatt. Spillet fungerer helt utmerket uten. Mulig du må renske opp i kunnskapen din, for den er åpenbart mangelfull. Hardisken min er nylig rensket, tyvm. HVORFOR EA krever Origin for de som har fysisk medium har jeg enda ikke fått noen forklaring på. Jeg driter i om Origin blir like stabilt som OpenBSD til slutt, jeg vil ikke ha Origin eller noen annen påtvunget software på maskinen min for å spille et spill jeg har betalt for og som jeg har en fysisk CD-ROM til. Hva om jeg vil spille singleplayer campaign offline når jeg sitter på Svalbard? (yes, been there). Snart krever de vel at du ikke kan bruke andre nettlesere enn IE heller..... BF3 er ikke så bra at jeg gidder det her. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Endelig flere som skjønner at EA er noe dritt, endelig Ubisoft og Activision er dritt. EA er faktisk helt ok. Ubisoft er dritt, det er jeg enig i. DRM heaven og melking av diverse titler. Activision er dritt, det kan jeg være enig i. Melking av CoD, Tony Hawk og Guitar Hero. De er ikke så ille når det kommer til DRM. EA er IKKE dritt, det er jeg enig i. Online Pass er jo en genial ide. FIFA og alle andre sportstitlene blir jo revolusjonert årlig - slettes ikke bare oppdaterte rosters og tillagt random gimmick- element. NFS- serien og BF- serien blir jo ikke melket, for 19 releaser på 9 år er ingenting (BF); ei heller 13 titler på 11 år (NFS). EA var også helt uskyldig i musikksjanger- krasjen. Og de har heller ikke påtvunget software til PC- spillerne - SOM DE ELSKER (fra BF3 hypekampanjen) - som bryter med grunnloven til diverse land og stjeler konto/kortinfo hvis den finner det. Joda ... Edit: Jeg glemte hovedpoenget mitt. Spillbransjen må stoppes før den kjøres i grøfta. Jeg har alltid tenkt at utgiverne er den store stygge ulven, men jeg er ikke så sikker lenger. DICE burde hatt nok makt til å stoppe diverse designelementer hvis de ønsket (konsollifisering/BC2ifisering/CODifisering/online pass/Origin). Naughty Dog som sier det koster 100kr å ta vare på 4 linjer tekst på serverne sine (online pass). Endret 30. oktober 2011 av StorPeder Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 EA og Activision er 2 dritt selskap ubi er konge Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 EA og Activision er 2 dritt selskap ubi er konge Nevn en eneste god grunn til at Ubi er "konge"... Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 assisn creed ... ghost recon.. splinter cell Der har du 3 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 assisn creed ... ghost recon.. splinter cell Der har du 3 Alle lager gode spill, er ikke det er snakk om, jezus. Ubisoft er helt jævlige mot pc spillere, ikke prøv å skjul det. Syns personlig at EA har skjerpet seg gjennom årene, framgangen startet (etter min mening) med dead space 1, så har det vært ok siden da. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 assisn creed ... ghost recon.. splinter cell Der har du 3 Har du i det hele tatt sett den håpløse DRMen Ubisoft har? Du må installere og kjøre et program konstant for å kunne kjøre spillet, Steam kommer ikke i nærheten. At Ubisoft har en del gode utviklere hjelper lite på at selve Ubisoft er noe møkk. Eneste Ubisoft-spill jeg har kjøpt siste tre årene er Maniaplanet, AKA Trackmania 2, og det har ikke Ubisofts elendige DRM! Jada, mye fælt med EA også. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 pc gaming er døende ikke rart Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hva om jeg vil spille singleplayer campaign offline når jeg sitter på Svalbard? (yes, been there). Da setter du Origin i Offline modus? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg husker for noen år siden, jeg kjøpte ett svært etterlengtet Multiplayer-spill, en storselger, med en gang jeg fikk det kunne jeg spille, slapp å være avhengig av aktiveringsservere, jeg kunne sett opp ett MP-game med kamerater, uten at det var noe problem at mange andre gjorde det, fordi vi kunne brukke være egne maskiner og linjer som server. AtW Tja, er vel en god del år siden man ikke måtte aktivere cd key over nettet, iallefall av populære spill. :!: Har jo skjedd en god del piratkopiering siden da, så er vel ikke rart at de vil prøve så godt de kan å forhindre det. Det at folk ikke kan hoste sine egne BF3 servere, har jeg litt mixa mening for\mot. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 pc gaming er døende ikke rart Det er konsoll gaming også. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Har jo skjedd en god del piratkopiering siden da, så er vel ikke rart at de vil prøve så godt de kan å forhindre det. De burde dog lært av Starforce hva som faktisk må til for at piratkopiering skal forhindres, og at det er et uaktuelt alternativ. Merkverdig egentlig at ikke flere utgivere har innsett at DRM er idiotisk og kun sløsing av penger/mer bryderi for lovlige kunder... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg husker for noen år siden, jeg kjøpte ett svært etterlengtet Multiplayer-spill, en storselger, med en gang jeg fikk det kunne jeg spille, slapp å være avhengig av aktiveringsservere, jeg kunne sett opp ett MP-game med kamerater, uten at det var noe problem at mange andre gjorde det, fordi vi kunne brukke være egne maskiner og linjer som server. AtW Tja, er vel en god del år siden man ikke måtte aktivere cd key over nettet, iallefall av populære spill. :!: Har jo skjedd en god del piratkopiering siden da, så er vel ikke rart at de vil prøve så godt de kan å forhindre det. Det at folk ikke kan hoste sine egne BF3 servere, har jeg litt mixa mening for\mot. Det har skjedd mye piratkopiering før da, det skjedde mye kopiering da, det har skjedd mye kopiering etter da. Battlefield er som alt annet piratkopiert i mengder uansett, de velger helt selv å gjøre livet vanskelig for kundene, ingen tvinger de, og det hindrer ikke piratkopiering. AtW Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det har skjedd mye piratkopiering før da, det skjedde mye kopiering da, det har skjedd mye kopiering etter da. Battlefield er som alt annet piratkopiert i mengder uansett, de velger helt selv å gjøre livet vanskelig for kundene, ingen tvinger de, og det hindrer ikke piratkopiering. AtW Om de ikke hadde gjort det på denne måten, så skal du ikke se bort ifra at BF3 hadde blitt en dårlig konsoll port. Klart ingen vil lage gode spill til PC om det viser seg at det blir piratkopiert med en gang. Så vidt jeg vet er det vel ingen som har fått til en piratkopi som faktisk funker på PC (crack osv). Iallefall ikke til multiplayeren. Så sånnsett støtter jeg EA fullt ut med Origin. Det at livet blir vanskelig for kundene pga at man må installere Origin er bare tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå