Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Nexus

Anbefalte innlegg

<whine>

Overflaten på baksiden gjør kanskje at man ikke mister telefonen så lett, men den hadde motivert meg til å kaste telefonen i veggen fordi den er så grusomt stygg. Ærlig talt, er det ingen som gidder å lage et gjennomført produkt lenger?

Er det bare jeg som føler slik? Blir samtlige her inne våt i buksene fordi den kjører Ice Cream og har en stor skjerm? I bilverden hadde denne telefonen vært en Crovette, full av billig plastikk*. Hvor er mobilenes Bentley?

</whine>

*Ulikt Corvetten er ihvertfall motoren i denne mobilen imponerende. Nå snakker jeg utelukkende om design og materialer.

Hvorfor er det automatisk mer gjennomført å sette form over funksjon?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funksjon er avhengig av form og vice versa, så det er en ganske kunstig ting å sette opp mot hverandre hva gjelder interaksjonsdesign. :)

Tja, det er riktig at de avhenger av hverandre, men det er jo også relativt ofte det er noe som går på bekostning av hverandre. Det er jo et ganske konkret eksempel jeg siterer, når man ikke ønsker ett materiale med bedre funksjonalitet, fordi man synes det ikke ser like bra ut.

AtW

Lenke til kommentar

OFF-TOPIC: Er det bare 1 kjernes prosessor på Iphone4S? Ser det står 1000 mhz på spesifikasjonene, men er det altså kun 1 kjernes prosessor? Isåfall er den jo svakere enn Galaxy Nexus sin 2 kjernes 1,2ghz. Er ikke iphone litt overpriset egentlig?

iPhone 4S bruker samme brikke (SoC) som sitter i iPad2 (Apple A5), men den er litt lavere klokket. Det er to kjerner. Designet på store deler av kjernen er lisensiert fra ARM, og heter Cortex-A9 MPCore.

SoC i Nexus Galaxy har en 1,2GHz CPU produsert av Texas Instruments, de har laget hele kjernen selv, og den kan derfor ikke direkte sammenlignes med CPU'en som sitter i iPhone, selv om de støtter samme instruksjonsett som også er kjent som ARMv7.

Lenke til kommentar

OFF-TOPIC: Er det bare 1 kjernes prosessor på Iphone4S? Ser det står 1000 mhz på spesifikasjonene, men er det altså kun 1 kjernes prosessor? Isåfall er den jo svakere enn Galaxy Nexus sin 2 kjernes 1,2ghz. Er ikke iphone litt overpriset egentlig?

iPhone 4S er vel klokket ned til 800mhz, antar for å spare batteri.

Lenke til kommentar

Kommer samsung med en 2GHZ quad-core før 2012 ender, og 1,5-2GB ram eller er dette bullshit?

http://hktechnews.co...play-processor/

Hva føler enn da om Galaxy Nexus 1,2Ghz tokjernes?!

...er jo lite kult når nabo kiddsen kommer med sin quad-core 2Ghz prosesser innen 12 måneder fra nå, og en selv står der med en 1,2Ghz enn temmelig nylig punget ut 5000 kroner for!

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Den nye exynos-prosessoren til samsung ser ut til å bli en quad core, men består av 2 kraftige kjerner på 1,8-2 ghz til tunge oppgaver og 2 svakere på 1,2 ghz som skal kjøre mindre kraftige oppgaver for å spare batteri. Galaxy SIII sannsynligvis ikke før til sommeren slik som de tidligere Galaxy S modellene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange grunner til at jeg vil ha denne i stedet for Nexus S, men sistnevnte er mulig å få NÅ - i motsetning til å vente flere uker, samt at den koster så vidt halvparten av Galaxy Nexus. Dilemma...

Out of context blir dette sitatet litt dirty...

Anbefaler å teste ut litt større om man er vant til mindre enn 4 tommer, kanskje man blir like positivt overrasket som jeg ble.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...