China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Neste år på samme tid kommer nok Galaxy Nexus 2 med Android 5. Der alt er enda litt betre, og alle må kjøpe ny telefon igjen til 4-5 tusen. Året deretter komer Super Galaxy Nexus Ultra, der alt er enda litt betre, og med Android 6! Alle må kjøpe ny telefon igjen, til 4-5 tusen. Om ikke mange år har vi brukt 50 tusen kroner bare på å kjøpe mobiltelefoner. Når vi har kommet oppi pensjonsalderen, så har hver enkelt av oss brukt cirka mange hundre tusen på mobiltelefoner. Visst vi kjøper Galaxy Nexus, har den til vi blir pensjonister og dermed sparer disse pengene, så kan vi kjøpe fotball klubben Sogndal når vi blir pensjonister og ansette Tore Andre Flo som trener! 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Hva med HDMI? Er det ikke det heller? Sløvt altså, er det noen gode grunner til Galaxy Nexus har utelatt det? Kan jo være gøy å koble den rett i tv'en for å se på bilde og video fra telefonen. Kameraet er jo så bra på denne at det kan erstatte digital kamera. Endret 29. oktober 2011 av Chi Spurger Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hva med HDMI? Er det ikke det heller? Sløvt altså, er det noen gode grunner til Galaxy Nexus har utelatt det? Kan jo være gøy å koble den rett i tv'en for å se på bilde og video fra telefonen. Kameraet er jo så bra på denne at det kan erstatte digital kamera. Har den ikke DLNA da ? isåfall trenger man ikke HDMI.. Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 hvordan fungerer dlna? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ikke 4G? Jo den har 4G. Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ikke 4G?Jo den har 4G. Sto det i tekniske specs?? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hva med HDMI? Er det ikke det heller? Sløvt altså, er det noen gode grunner til Galaxy Nexus har utelatt det? Kan jo være gøy å koble den rett i tv'en for å se på bilde og video fra telefonen. Kameraet er jo så bra på denne at det kan erstatte digital kamera. Har den ikke DLNA da ? isåfall trenger man ikke HDMI.. Finner ingenting om DLNA , her er mobilen's spesifikasjoner: http://www.phonearena.com/phones/Samsung-GALAXY-Nexus_id5595 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) hvordan fungerer dlna? DLNA overfører musikk, video, bilder etc. via WLAN nettverket. Kvalitet blir det samme som med HDMI. Jeg brukte HDMI før til min N8 men bruker kun DLNA nå, kan styre fra mobilen hva som skal vises på TV osv. Fungerer strålende Endret 29. oktober 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ikke 4G?Jo den har 4G. Sto det i tekniske specs?? Ja - "Data: HSDPA+ (4G) 21.1 Mbit/s, HSDPA 14.4 Mbit/s, UMTS, HSUPA 5.76 Mbit/s, EDGE" Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 hvordan fungerer dlna?DLNA overfører musikk, video, bilder etc. via WLAN nettverket. Kvalitet blir det samme som med HDMI. Jeg brukte HDMI før til min N8 men bruker kun DLNA nå, kan styre fra mobilen hva som skal vises på TV osv. Fungerer strålende Er det helt kompatibelt med en standard WLAN nettverk? I så fall er det jo toppers! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 hvordan fungerer dlna? DLNA overfører musikk, video, bilder etc. via WLAN nettverket. Kvalitet blir det samme som med HDMI. Jeg brukte HDMI før til min N8 men bruker kun DLNA nå, kan styre fra mobilen hva som skal vises på TV osv. Fungerer strålende Må enn ha en spesiell TV for at det skal fungere, eller går det med det fleste f.eks 32' LCD TV'er? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) hvordan fungerer dlna?DLNA overfører musikk, video, bilder etc. via WLAN nettverket. Kvalitet blir det samme som med HDMI. Jeg brukte HDMI før til min N8 men bruker kun DLNA nå, kan styre fra mobilen hva som skal vises på TV osv. Fungerer strålende Er det helt kompatibelt med en standard WLAN nettverk? I så fall er det jo toppers! Jepp, sålenge du har WLAN så fungerer DLNA Men mener g-standard kreves for å overføre HD-video, men det har jo uansett de fleste idag.. Ja DLNA er genialt, har ikke brukt min HDMI kabel på lenge jeg... De fleste nyere TV har DLNA innebygget, min 3år gamle Sony har iallfall det Om du ikke har det kan også eks. Playstation og mediaspillere motta DLNA signaler. Her er en video som viser hvordan det funker med en Samsung mobil: Endret 29. oktober 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Her står det at den har DLNA! Hadde vert rart om ikke, siden forgjengeren Nexus S hadde det. Mobilfakta.no Endret 29. oktober 2011 av Chi Spurger Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ikke 4G?Jo den har 4G. Sto det i tekniske specs?? Ja - "Data: HSDPA+ (4G) 21.1 Mbit/s, HSDPA 14.4 Mbit/s, UMTS, HSUPA 5.76 Mbit/s, EDGE" HSPA+ (fra 14.4 Mbit/s og oppover) regnes av mange som 4G (blant annet AT&T), mens andre er helt uenig i dette. Den versjonen av Galaxy Nexus som ble lansert i USA støtter også LTE som strengt talt mange også mener heller ikke er 4G, men NetCom har iallefall et LTE-nett de kaller 4G, og Telenor jobber med å bygge ut. De regner med å åpne det i 2012. Den versjonen av Galaxy Nexus som lanseres i Europa har så vidt jeg kan se ikke LTE. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Raptor' timestamp='1319911543' post='18511271'] Nexus og Note har ikke lik CPU. Galaxy Nexus har OMAP4460 mens Galaxy Note har ARM Cortex-A9. OMAP har samme funksjonalitet som Cortex-A9... Forskjellen er at Samsung (i likhet med Apple) bruker referansedesignet til ARM. Både Qualcomm og TI designer prosessorene selv, men instruksjonsettet er det samme. Den store forskjellen er på GPU siden. Samsung lisensierer også GPU fra ARM (Mali). TI lisensierer GPU fra Imagination Technologies, GPU'en som sitter i OMAP er eldre og svakere en den Samsung bruker. Nei for all del, jeg er ikke 100% oppdatert på CPUer og lignende så jeg kan ikke krangle! Dette stemmer nok. Er det noe feil her så får noen andre hoppe inn, hehe. Lenke til kommentar
777fan Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hva er så spesielt med denne foruten skjermen? Den har ikke mulighet for minnekort, relativt dårlig kamera på bare 5 MP (til sammenligning har SII 8 MP) og fortsatt 3G (ingen 4G). I tillegg er prisen mye høyere enn den var SII ved lansering. De to første manglene gjør at jeg holder meg til SII en stund framover. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hva er så spesielt med denne foruten skjermen? Den har ikke mulighet for minnekort, relativt dårlig kamera på bare 5 MP (til sammenligning har SII 8 MP) og fortsatt 3G (ingen 4G). I tillegg er prisen mye høyere enn den var SII ved lansering. De to første manglene gjør at jeg holder meg til SII en stund framover. Etter min mening så er skjermen og at denne telefonen kommer med ICS de eneste fordelene sammenlignet med SII. SII får vel også ICS etterhvert, så da forsvinner det argumentet. Galaxy Nexus har også NFC da (de har vel ikke plukket dette ut også av utgaven som kommer til Norge?), men tviler på at NFC kommer til å bli main-stream med det første, så det er etter min mening ikke så viktig. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Hva er så spesielt med denne foruten skjermen? Den har ikke mulighet for minnekort, relativt dårlig kamera på bare 5 MP (til sammenligning har SII 8 MP) og fortsatt 3G (ingen 4G). I tillegg er prisen mye høyere enn den var SII ved lansering. De to første manglene gjør at jeg holder meg til SII en stund framover. Kameraet på denne telefonen er svært bra, som også testene fremhever! Å se seg blind på megapiksler blir helt feil! Dette kameraet kan erstatte digital kameraer blir det fremhevet, så bra er det. Det er mye mer enn kun megapiksler ett kamera består av! Du kan f.eks få ett 10MB kamera som er mye dårligere enn ett 5MB kamera! Kameraet på denne telefon er faktisk soleklar på topp 3 av hva du kan få på en mobil. Kvaliteten på bildene er svært bra. Du får kameraer med mye mer megapiksler, men med bildekvalitet som suger dritt iforhold til denne. Så at du sier at kameraet er relativt dårlig, der bommer du kraftig, rett og slett fordi du ikke vet hva du snakker om! Du ser nemlig kun på megapiksler ene og alene, og bedømmer kameraet utifra det. FAIL!!! Ta en tur i fotobutikken din, du kan kjøpe ett sony digital kamere med 12 MP til 498 kroner. Tror du kvaliteten på det kameraet er bedre enn ett sony 8MP som koster 3500 kroner? Tror du virkelig det? Isåfall så kjøp det til 498 kroner, og samtidig be sony slutte å lage kameraer som koster over 500 kroner, fordi kvaliteten på det til 500 er like bra som det til 3500 kroner. Endret 30. oktober 2011 av Chi Spurger 1 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Førsteinntrykket er at jeg er skeptisk til så stor skjerm, men det var jeg også med økningen fra Galaxy S til Galaxy SII. I praksis falt jeg pladask for den større skjermen, når jeg bruker guttenes smarttelefon på under 4" føler jeg meg lettere handikapet. Vender aldri tilbake til noe så smått etter å ha erfart herligheten med 4,3". Det er merkbart hvor mye bedre usability man får av større skjerm. Lettere å skrive, surfe, se video, ta bilde, redigere bilde, lese e-post osv. Anbefaler å teste ut litt større om man er vant til mindre enn 4 tommer, kanskje man blir like positivt overrasket som jeg ble. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg