Gå til innhold

Treg reklamasjonstid hos Japan Photo


Anbefalte innlegg

Har du enda ikke fått det nye stativet du ble lovet?

Tør man svare her inne?

 

Nei, det har ennå ikke dukket opp. Men det nærmer seg vel?

 

Jada svar, ingen kan slå deg ihjel via nettet uansett hvor tøffe de tror de er :p

Vet ikke hvor i landet du bor , men opp til meg tar det normalt 4-5 dager fra JP sender varen og til jeg mottar den ..

Skal til Østfold men det betyr neppe noe særlig iforhold til transporttid. Jeg satser på at jeg har stativet iløpet av denne uka. Det har de lovet meg. Det som er kjiipest midt oppe i det hele er at de tok fra meg høsten !

synes å huske at De sa at de forventet å kunne levere stavitet tidlig denne uken, samt at De skulle sende deg en mail med sporingsnummer for pakken :)

Det stemmer men onsdag er idag og det er vel å regne for midt i uka? Har fortsatt ikke hverken sett eller hørt noe mer. Men jeg er tolmodig. Satser på at jeg har det iløpet av uka. Det forventer jeg faktisk !

 

Som nevnt for kjell_56 på e-post så forventet vi leveranse av stativet hans i starten av denne uka. Dessverre ble leveransen 1 dag forsinket fra leverandør og vi har i tillegg vært lovlig trege med å få tatt imot dette stativet på vårt hovedlager. Derfor sendes stativet hans i morgen med Ekspress-over-natt slik at det er framme førstkommende fredag morgen. E-post med sendingsnummer sendes automatisk ut i morgen straks Posten har hentet pakken.

 

Det er forøvrig ikke sendt en eneste purre e-post til verken meg eller til vår kundeservice.

 

Mvh

Espen H.

Japan Photo Kundeservice

 

www.japanphoto.no

Dette høres bra ut. Purreepost har jeg ikke sett på som nødvendig da jeg tar/tok det for gitt at JP ville holde ord. Kommer stativet til fredag er det helt ok i forhold til seneste lovnad om tidspunkt for levering. Mer firkantet er jeg ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres bra ut. Purreepost har jeg ikke sett på som nødvendig da jeg tar/tok det for gitt at JP ville holde ord. Kommer stativet til fredag er det helt ok i forhold til seneste lovnad om tidspunkt for levering. Mer firkantet er jeg ikke!

 

Kommentaren din om "NB. Sendte nytt purrebrev idag( nr. 3 )." var den jeg siktet til vedr. eventuelle purringer. Har forresten pushet igjennom e-post med sendingsnummer nå slik at du ser at pakken din allerede er pakket og ligger i postburet vårt for utsendelse. Men ikke forvent at det skjer noe med sporingen før Posten har vært hos oss i morgen ettermiddag (ca kl 16.30)

 

Skulle det dukke opp noen flere spørsmål i sakens anledning så send med gjerne en PM eller send en e-post til [email protected]

 

Mvh

Espen H.

Japan Photo Kundeservice

 

www.japanphoto.no

Lenke til kommentar

 

 

Som nevnt for kjell_56 på e-post så forventet vi leveranse av stativet hans i starten av denne uka. Dessverre ble leveransen 1 dag forsinket fra leverandør og vi har i tillegg vært lovlig trege med å få tatt imot dette stativet på vårt hovedlager. Derfor sendes stativet hans i morgen med Ekspress-over-natt slik at det er framme førstkommende fredag morgen. E-post med sendingsnummer sendes automatisk ut i morgen straks Posten har hentet pakken.

 

Det er forøvrig ikke sendt en eneste purre e-post til verken meg eller til vår kundeservice.

 

Mvh

Espen H.

Japan Photo Kundeservice

 

www.japanphoto.no

 

Den skal du har kred for, rett skal være rett :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Førstnevnte,nå har jeg vel sett tråder som det har vært mere quoting i enn denne da , men vi kunne vel vært litt flinkere her også :-)

Har sett det verre, jeg også. Men det var i ferdm ed å eskalere her, så jeg ville bare si ifra før det tok helt av :)

 

Og da blir jo uansett bare kjeft fra en sint moderator.

Lenke til kommentar

Dette viser at Akamforumet funker bra som et klageforum opp mot forhandlere.

 

Anbefaler folk får svar eller ikke får gjennomslag på forbrukerklager til å legge inn en post på Akam fra nå av! :thumbup:

 

Sånn skal det gjøres! :thumbup:

Endret av Asahi
Lenke til kommentar

Dette viser at Akamforumet funker bra som et klageforum opp mot forhandlere.

 

Anbefaler folk får svar eller ikke får gjennomslag på forbrukerklager til å legge inn en post på Akam fra nå av! :thumbup:

 

Sånn skal det gjøres! :thumbup:

Støtter dette 100%

 

Bare vær fair og gir forhandleren (så som det har vert i denne tilfelde)først en sjanse via "vanlig" kundeservice. I vårt fall så er vi på chat, e-post, telefon og på facebook hver dag inkl søndag til kl 22:00. Funker det ikke, så er det helt greit med å henge oss ut på forum, der har vi fortjent det :-)

 

Stephan

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette viser at Akamforumet funker bra som et klageforum opp mot forhandlere.

 

Anbefaler folk får svar eller ikke får gjennomslag på forbrukerklager til å legge inn en post på Akam fra nå av! :thumbup:

 

Sånn skal det gjøres! :thumbup:

Støtter dette 100%

 

Bare vær fair og gir forhandleren (så som det har vert i denne tilfelde)først en sjanse via "vanlig" kundeservice. I vårt fall så er vi på chat, e-post, telefon og på facebook hver dag inkl søndag til kl 22:00. Funker det ikke, så er det helt greit med å henge oss ut på forum, der har vi fortjent det :-)

 

Stephan

Dette støtter jeg fullt ut. Man skal først prøve å løse saken sin direkte mot firmaet. Fungerer ikke det slik det skal så er dette forumet perfekt for å si fra. Motsatt fall så egner også dette forumet seg til å gi noen ros. Bare så det også er sagt.

I mitt tilfelle valgte jeg å utvise noe form for tålmodighet ettersom selve "skaden" også kunna ha vært sett på som selvforskyldt. Når JP og deres leverandør sier at dette ikke skulle skje og aksepterer ansvar så setter jeg stor,stor pris på det. At det skulle gå 2 mnd. å rette opp i saken er derimot altfor lang tid og helt uakseptabelt. Jeg tror imidlertid at andre firmaer ikke er stort bedre i kundebehandling så forbedringspotensialet er nok tilstede både her og der.

Min sak ble til slutt løst meget tifredsstillende og jeg kan trygt anbefale årets julehandel hos Japan Photo(skeptisk til butikken i Fr.stad) :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

JP har nå motatt mitt objektiv og vurdert dette, de kom frem til at denne slitasjen mest sannsynelig stammer fra produksjonsleddet hos Canon og vil derfor sende meg et nytt objektiv .

Takk til JP for avklaring selv om det tok litt lang tid .

Kan også nevne at en akvarellklubb som samboern min er med i fikk noe kluss med leveringstiden påkalendere som JP skulle levere, som plaster på såret fikk de hele 50 kalendere gratis , meget bra gjordt av JP .

Jeg annser iallefall min sak som avsluttet og er fornøyd , for selv om det tok litt tid har jo objektivet fungert 100% hele tiden og jeg har ikke blitt hemmet på noen måte av det .

God Jul .

mvh Snekker`n

Lenke til kommentar

JP har nå motatt mitt objektiv og vurdert dette, de kom frem til at denne slitasjen mest sannsynelig stammer fra produksjonsleddet hos Canon og vil derfor sende meg et nytt objektiv .

Takk til JP for avklaring selv om det tok litt lang tid .

Kan også nevne at en akvarellklubb som samboern min er med i fikk noe kluss med leveringstiden påkalendere som JP skulle levere, som plaster på såret fikk de hele 50 kalendere gratis , meget bra gjordt av JP .

Jeg annser iallefall min sak som avsluttet og er fornøyd , for selv om det tok litt tid har jo objektivet fungert 100% hele tiden og jeg har ikke blitt hemmet på noen måte av det .

God Jul .

mvh Snekker`n

Gratulerer :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...