Gå til innhold

Treg reklamasjonstid hos Japan Photo


Anbefalte innlegg

Jeg,som er trådstarter, skjønner ikke helt hva du snakker om. Dette handler ikke om ansatte som presenterer firmaets policy men snarere tvert om. Denne saken handler om en butikk og noen ansatte som går på tvers av firmaets policy på en slik måte at ledelsen må gripe inn og rydde opp.

Jeg anbefaler deg å lese gjennom tråden en gang til om du skal henge med videre.

tror jeg henger ganske så godt med i svingene. Svaret mitt var rettet til Nasciboy, jeg er uenig at saksbehandlerens navn/er skal offentliggjøres på et forum.

Og for alt du vet så kan det være at de følger de retningslinjer som Deres arbeidsgiver har pålagt dem, og det kan gjerne komme helt fra toppen. Og det kan også være manglende opplæring, etc etc etc.

 

Nomore sier det mye bedre:

Navn på person. Enkelt og greit. Skaden er at det ligger på nettet søkbart i mange år fremover. Noe som kan være skadelig i en jobbsøkingsprosess. Eller i andre sammenhenger.

 

Det er uansett ikke opp til kunden å vurdere stillingen og ansvarsområde til kundebehandleren. Fjern navnet, behold firmanavnet, og om det ikke løser seg så tar man saken videre til forbrukerrådet og FTU. Navnet bidrar ikke til å løse problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke omformulere e-postene på noen måte, men fjern navnet. Er ikke værre enn det. Meningen, og feilene, kommer like klart frem, og butikken/firmaet/avdelingen det gjelder blir like svertet som før og med minst like stort insentiv til å rette opp feilen.

Ser ut som vi ihvertfall er uenige.

 

Har jeg navnet på en person som gir meg feil eller dårlig behandling tar jeg ikke ett øre for å oppgi navn på vedkommede. På den andre siden kan andre gjerne sitere meg med navn uten at jeg skal sutre over det. Har man en mening bør den selvsagt være lik begge veier.

 

Er ganske sikker på om folk hadde blitt sitert med navn i slike saker hadde de tenkt seg om en gang eller to før de rutinemessig hadde avvist reklamasjoner eller gitt dårlig eller feil behandling.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Ingen seriøs bedrift spekulerer i å bryte lover, om det er Elkjøp, Japan Photo, FotoVideo eller noen andre. De bedrifter som gjør det forsvinner veldig raskt.

 

Når man møter mennesker i en jobbsituasjon så er det eneste dere er garantert er at dere vil møte forskjellige personligheter!

Disse er både et utspring av miljø og arv, men også påvirket av dagsform, feber, fyllesjuke, krangel med mamma eller mangel på sengeaktivitet osv osv osv.. Om den personligheten faktisk hører hjemme i salgs/service bransjen er en annen diskusjon, det skjer dessverre at noen sorte får sniker seg inn her og der..

 

Poenget er; dessverre gjør ansatte feil en gang i blandt - om det er pga dårlig opplæring, stått opp med feil bein, sykdom kan dere aldri vite men sjansen for at de gjør det med viten og vilje er nok i promille-stadiet! Uansett, feil forekommer. Det skjedde i går. Det skjedde i dag - og.. Suprise!! :D det kommer til å skje i morgen også!

 

Litt lei av å se forståsegpåere her inne som skal belære om hvordan varehandel skal foregå, med henvisning til lover og regler. Verden er ikke svart/hvit - skjønn blir utøvd alle veier og enhver beslutning blir påvirket av menneskene som deltar. Sånn er verden og det er fint lite dere får gjort noe med det.

 

Å henge ut personer med navn og arb.sted er både ufint og meningsløst.

 

Det dere også bør vite er at ingen bedrifter kommer inn her og viser frem fakta fra enkeltsaker, så alt dere blir presentert av "fakta" kommer fra kun en side. Og som kjent har en sak alltid to..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen seriøs bedrift spekulerer i å bryte lover, om det er Elkjøp, Japan Photo, FotoVideo eller noen andre. De bedrifter som gjør det forsvinner veldig raskt.

Nettopp derfor bør det være greit å sitere med navn.

 

Ærlig talt ser jeg ikke den store greia med akkurat det men som sagt vi har forskjellige meninger på dette området.

 

Tror jeg konsentrerer meg om andre ting nå enn å diskutere subjektive meninger.

Lenke til kommentar

Men fortell meg hva du ønsker å oppnå ved å offentliggjøre navnet?

Man hindrer i større grad gjentakelser... blir man sitert en gang på en feil kan det være en feil.

 

2. og 3. gangen, etc med samme person og omtrent lik sak vil jo si noe annet.

 

Er du ikke enig?

På ingen måte enig.

 

Enkeltpersoner som gjør dette og bryter bedriftens retningslinjer driter i det. Og når det blir gjort er det enkelt å løse saken(og dermed "friskmelde" navnet sitt).

 

Personer som kun følger bedriftens retningslinjer, kan ikke gjøre så mye med det, bortsett fra å unngå å identifisere seg i e-poster(de kan de som bryter retningslinjene også gjøre). De kan ikke stoppe med det de gjør, ettersom det er jobben dems.

 

De kan naturligvis slutte i den spesifike bedriften, men verden er dessverre ikke så perfekt at man kan velge og vrake i alternativer. Da vil de fleste gå arbeidsledig. Ingen arbeidsgivere er perfekte.

Lenke til kommentar

Ingen seriøs bedrift spekulerer i å bryte lover, om det er Elkjøp, Japan Photo, FotoVideo eller noen andre. De bedrifter som gjør det forsvinner veldig raskt.

 

Når man møter mennesker i en jobbsituasjon så er det eneste dere er garantert er at dere vil møte forskjellige personligheter!

Disse er både et utspring av miljø og arv, men også påvirket av dagsform, feber, fyllesjuke, krangel med mamma eller mangel på sengeaktivitet osv osv osv.. Om den personligheten faktisk hører hjemme i salgs/service bransjen er en annen diskusjon, det skjer dessverre at noen sorte får sniker seg inn her og der..

 

Poenget er; dessverre gjør ansatte feil en gang i blandt - om det er pga dårlig opplæring, stått opp med feil bein, sykdom kan dere aldri vite men sjansen for at de gjør det med viten og vilje er nok i promille-stadiet! Uansett, feil forekommer. Det skjedde i går. Det skjedde i dag - og.. Suprise!! :D det kommer til å skje i morgen også!

 

Litt lei av å se forståsegpåere her inne som skal belære om hvordan varehandel skal foregå, med henvisning til lover og regler. Verden er ikke svart/hvit - skjønn blir utøvd alle veier og enhver beslutning blir påvirket av menneskene som deltar. Sånn er verden og det er fint lite dere får gjort noe med det.

 

Å henge ut personer med navn og arb.sted er både ufint og meningsløst.

 

Det dere også bør vite er at ingen bedrifter kommer inn her og viser frem fakta fra enkeltsaker, så alt dere blir presentert av "fakta" kommer fra kun en side. Og som kjent har en sak alltid to..

 

Desverre er det nok slik at bedrifter spekulerer i å bryte lover, det gjør de bla med å oppgi feilt grunnlag for kunden.

Det mest brukte er vel å si "Desverre varen har bare 1 års garanti,så du må betale varen selv " ndette selv om ALLE i en bedrift vet at det er 5 års reklamasjonstid, og ja jeg vet om mange slike tilfeller, og tilfeller dær jeg har tatt med meg kunden tilbake til Firma/Butikk og forkynt dem dette og varen har blitt reparert gratis. Har også personelig opplevd at butikkansatte har prøvd seg på dette mot meg.

Når det så gjelder dette med å legge ut navn er jeg ikke noe for det , men det er jo samtidig pussig å reg at de i denne tråden tar dette opp fra JP sin side, for så å gjenngi en mail fra meg og direkte si at den er fra meg . Blir ikke det nøyaktig det samme ????

PS: for min del gjorde det dog ingenting, da jeg står for det jeg har skrevet både her og i mailer til dem, synest bare det blir litt "dobbeltmoral " :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

 

Det mest brukte er vel å si "Desverre varen har bare 1 års garanti,så du må betale varen selv " ndette selv om ALLE i en bedrift vet at det er 5 års reklamasjonstid, og ja jeg vet om mange slike tilfeller, og tilfeller dær jeg har tatt med meg kunden tilbake til Firma/Butikk og forkynt dem dette og varen har blitt reparert gratis.

Hvilken statistikk støtter du deg på her? Egen erfaring?

Sett i sammenheng med antall salg gjort pr dag pr butikk i et helt land?

 

Vet ikke om det forteller mer om deg enn de ansatte jeg, når du stadig vekk er så "uheldig"..

 

Verdt å gå en runde med seg selv her Snekker´n, og det er bare ment som et velmenende råd på veien for en litt mer hyggelig handel ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest brukte er vel å si "Desverre varen har bare 1 års garanti,så du må betale varen selv " ndette selv om ALLE i en bedrift vet at det er 5 års reklamasjonstid, og ja jeg vet om mange slike tilfeller, og tilfeller dær jeg har tatt med meg kunden tilbake til Firma/Butikk og forkynt dem dette og varen har blitt reparert gratis.

Hvilken statistikk støtter du deg på her? Egen erfaring?

Sett i sammenheng med antall salg gjort pr dag pr butikk i et helt land?

 

Vet ikke om det forteller mer om deg enn de ansatte jeg, når du stadig vekk er så "uheldig"..

 

Verdt å gå en runde med seg selv her Snekker´n, og det er bare ment som et velmenende råd på veien for en litt mer hyggelig handel ;)

 

Veldig hvor rask du er til å dømme andre,jobber du i butikk ????

Jeg refererer bla til de store elektrokjedene i Norge + en god del webbutikker, nå har det seg slik at jeg har bygget, reparert og hjulpet folk med annskaffelse av datamaskiner i ca 10 års tid , i denne forbindelse har jeg fått henvendelser fra folk som har feil på maskiner som er kjøpt bla på Elkjøp og dær de har fått denne beskjeden , istedenfor da å reparere maskinen for dem så har jeg tatt vedkommende med og vi har oppsøkt butikken, eller de har dratt på egenhånd med en kopi av kjøpsloven og da har det rettet seg .

Nå har det seg slik at jeg har noen år på baken og har handlet veldig mye av datautstyr rundt omkring, spesielt i de årene da jeg testa ut alt nytt, dette medførte oppdateringer av mine maskiner (joda hadde opptil 5 stk samtidig) flere ganger pr år .

Og med så mange kjøp så sier det seg nesten selv at en får noen feilprodukter , her har enkelte butikker behandlet slike reklamasjoner uten problem, menst andre har prøvd seg på div vrier .

Kan feks nevne at jeg kjøpte TV i 20 000 kr klassen hos Netshop, fikk faktisk 2 stk med feil på og det tredje (som var et annet merke) var ok, dette uten et eneste problem,til tross for at frakten på hvært tv kostet netshop 1000 kr hver vei .

Om en så ser mine reklamasjone prosentvis i forhold til alle mine kjøp har jeg en svært lav reklamasjonsdel .

Så spar dine dommer over andre, i det minste til du vet grunnlaget en har for sine erfaringer ....

 

Mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ingen seriøs bedrift spekulerer i å bryte lover, om det er Elkjøp, Japan Photo, FotoVideo eller noen andre. De bedrifter som gjør det forsvinner veldig raskt.

 

Når man møter mennesker i en jobbsituasjon så er det eneste dere er garantert er at dere vil møte forskjellige personligheter!

Disse er både et utspring av miljø og arv, men også påvirket av dagsform, feber, fyllesjuke, krangel med mamma eller mangel på sengeaktivitet osv osv osv.. Om den personligheten faktisk hører hjemme i salgs/service bransjen er en annen diskusjon, det skjer dessverre at noen sorte får sniker seg inn her og der..

 

Poenget er; dessverre gjør ansatte feil en gang i blandt - om det er pga dårlig opplæring, stått opp med feil bein, sykdom kan dere aldri vite men sjansen for at de gjør det med viten og vilje er nok i promille-stadiet! Uansett, feil forekommer. Det skjedde i går. Det skjedde i dag - og.. Suprise!! :D det kommer til å skje i morgen også!

 

Litt lei av å se forståsegpåere her inne som skal belære om hvordan varehandel skal foregå, med henvisning til lover og regler. Verden er ikke svart/hvit - skjønn blir utøvd alle veier og enhver beslutning blir påvirket av menneskene som deltar. Sånn er verden og det er fint lite dere får gjort noe med det.

 

Å henge ut personer med navn og arb.sted er både ufint og meningsløst.

 

Det dere også bør vite er at ingen bedrifter kommer inn her og viser frem fakta fra enkeltsaker, så alt dere blir presentert av "fakta" kommer fra kun en side. Og som kjent har en sak alltid to..

Dette handler tråden om,i tilfelle du har glemt det eller ikke har fått det med deg:

 

Leverte inn mitt kamerastativ som har mistet en gummipropp på ene foten til reklamasjon/reparasjon den 17.9.2011.

Pr.idag 28.10.2011 har jeg fortsatt ikke fått utstyret tilbake og heller ikke svar på hva som skjer,tross 2 purringer.

For orden skyld; Det var Japan Photo selv som ba meg levere inn stativet som en reklamasjonssak.

Er dette vanlig service/kundebehandling slik dere kjenner det hos JP?

 

NB. Sendte nytt purrebrev idag( nr. 3 ).

Lenke til kommentar

Har du enda ikke fått det nye stativet du ble lovet?

Tør man svare her inne?

 

Nei, det har ennå ikke dukket opp. Men det nærmer seg vel?

 

Jada svar, ingen kan slå deg ihjel via nettet uansett hvor tøffe de tror de er :p

Vet ikke hvor i landet du bor , men opp til meg tar det normalt 4-5 dager fra JP sender varen og til jeg mottar den ..

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har du enda ikke fått det nye stativet du ble lovet?

Tør man svare her inne?

 

Nei, det har ennå ikke dukket opp. Men det nærmer seg vel?

 

Jada svar, ingen kan slå deg ihjel via nettet uansett hvor tøffe de tror de er :p

Vet ikke hvor i landet du bor , men opp til meg tar det normalt 4-5 dager fra JP sender varen og til jeg mottar den ..

Skal til Østfold men det betyr neppe noe særlig iforhold til transporttid. Jeg satser på at jeg har stativet iløpet av denne uka. Det har de lovet meg. Det som er kjiipest midt oppe i det hele er at de tok fra meg høsten !

Lenke til kommentar

Har du enda ikke fått det nye stativet du ble lovet?

Tør man svare her inne?

 

Nei, det har ennå ikke dukket opp. Men det nærmer seg vel?

 

Jada svar, ingen kan slå deg ihjel via nettet uansett hvor tøffe de tror de er :p

Vet ikke hvor i landet du bor , men opp til meg tar det normalt 4-5 dager fra JP sender varen og til jeg mottar den ..

Skal til Østfold men det betyr neppe noe særlig iforhold til transporttid. Jeg satser på at jeg har stativet iløpet av denne uka. Det har de lovet meg. Det som er kjiipest midt oppe i det hele er at de tok fra meg høsten !

synes å huske at De sa at de forventet å kunne levere stavitet tidlig denne uken, samt at De skulle sende deg en mail med sporingsnummer for pakken :)
Lenke til kommentar

Har du enda ikke fått det nye stativet du ble lovet?

Tør man svare her inne?

 

Nei, det har ennå ikke dukket opp. Men det nærmer seg vel?

 

Jada svar, ingen kan slå deg ihjel via nettet uansett hvor tøffe de tror de er :p

Vet ikke hvor i landet du bor , men opp til meg tar det normalt 4-5 dager fra JP sender varen og til jeg mottar den ..

Skal til Østfold men det betyr neppe noe særlig iforhold til transporttid. Jeg satser på at jeg har stativet iløpet av denne uka. Det har de lovet meg. Det som er kjiipest midt oppe i det hele er at de tok fra meg høsten !

synes å huske at De sa at de forventet å kunne levere stavitet tidlig denne uken, samt at De skulle sende deg en mail med sporingsnummer for pakken :)

Det stemmer men onsdag er idag og det er vel å regne for midt i uka? Har fortsatt ikke hverken sett eller hørt noe mer. Men jeg er tolmodig. Satser på at jeg har det iløpet av uka. Det forventer jeg faktisk !

Lenke til kommentar

Har du enda ikke fått det nye stativet du ble lovet?

Tør man svare her inne?

 

Nei, det har ennå ikke dukket opp. Men det nærmer seg vel?

 

Jada svar, ingen kan slå deg ihjel via nettet uansett hvor tøffe de tror de er :p

Vet ikke hvor i landet du bor , men opp til meg tar det normalt 4-5 dager fra JP sender varen og til jeg mottar den ..

Skal til Østfold men det betyr neppe noe særlig iforhold til transporttid. Jeg satser på at jeg har stativet iløpet av denne uka. Det har de lovet meg. Det som er kjiipest midt oppe i det hele er at de tok fra meg høsten !

synes å huske at De sa at de forventet å kunne levere stavitet tidlig denne uken, samt at De skulle sende deg en mail med sporingsnummer for pakken :)

Det stemmer men onsdag er idag og det er vel å regne for midt i uka? Har fortsatt ikke hverken sett eller hørt noe mer. Men jeg er tolmodig. Satser på at jeg har det iløpet av uka. Det forventer jeg faktisk !

 

Som nevnt for kjell_56 på e-post så forventet vi leveranse av stativet hans i starten av denne uka. Dessverre ble leveransen 1 dag forsinket fra leverandør og vi har i tillegg vært lovlig trege med å få tatt imot dette stativet på vårt hovedlager. Derfor sendes stativet hans i morgen med Ekspress-over-natt slik at det er framme førstkommende fredag morgen. E-post med sendingsnummer sendes automatisk ut i morgen straks Posten har hentet pakken.

 

Det er forøvrig ikke sendt en eneste purre e-post til verken meg eller til vår kundeservice.

 

Mvh

Espen H.

Japan Photo Kundeservice

 

www.japanphoto.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...