Gå til innhold

– Bare vent til dere ser Windows Phone 8!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WP7-telefonene er lynkjappe. Det handler ikke om å ha den råeste prosessoren og den villeste GPU'en. Det som kjører på WP7 kjører godt på disse telefonene. For min del er jeg ikke intressert i Android. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men det er noe med både OS'et og telefonene som minner meg om de groteske Gamer-PC tårnene som dukker opp med jevne mellomrom (de som ser ut som en transformer, med neonlys og glassvegger)

http://bit.ly/roSfew

http://bit.ly/vTBcDO

Av det jeg har testet har WP7 imponert på alle plan. Veldig responsivt og intuitivt UI, alle de funksjonene jeg trenger og NÅ; en stilig telefon. Jeg er fullstendig med på dette, og føler ikke at kjermoppløsning eller prosessorkraft er spesielt avgjørende. De som skal ha det biifeste av det biife har jo alltids Android og Gamer-PC'ene sine (se linker over). Disse er ant. beregnet på en litt annen målgruppe.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Og Nokia har ennå å lansere 1ghz cpu med 800x480 i år

Det er HELT sant. De har derimot lansert 1ghz CPU med 854x480. I år.

Du kan heller ikke sammenligne dualcore 1.5ghz prosessorer med 1.5gb ram på en enhet med Android kontra samme specs på WP, kan du vel? De bruker vel ressursene såpass forskjellig at en direkte flat sammenligning blir helt feil. Mener android er ganske mye tyngre å kjøre enn WP? Samme med iOS og Maemo6/MeegoHarmattan? Kanskje noe med at programmer kjører native eller noe dall, jeg aner ikke. Im just asking :) .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kanskje på tide at de endelig kommer med et kamera som kan matche N8 ....

Tja, tviler sterkt på att Lumia 800 kommer til å ta bedre bilder enn N8...

Etter hva jeg kan se har den F2,2 (lysåpning), N8 har 2,8.. Sensor størrelsen er ikke oppgitt men tror uansett ikke den matcher N8, spesiellt da den heller ikke har blitz..

Tror jeg beholder min N8 iallfall til eventuelle tester viser noe annet ;)

Hve er det du egentlig prøver å si? Mener du å si at kamerakvalitet måles ut i fra blenderåpning? Mener du at f/2,8 er større blenderåpning enn f/2,2?

Angående hvilket kamera som er best har jeg ikke peiling, da det ikke kan bedømmes ut i fra tall...i hvert fall ikke de tallene som er oppgitt her.

Lenke til kommentar

Tja, tviler sterkt på att Lumia 800 kommer til å ta bedre bilder enn N8...

Etter hva jeg kan se har den F2,2 (lysåpning), N8 har 2,8.. Sensor størrelsen er ikke oppgitt men tror uansett ikke den matcher N8, spesiellt da den heller ikke har blitz..

Tror jeg beholder min N8 iallfall til eventuelle tester viser noe annet ;)

Hve er det du egentlig prøver å si? Mener du å si at kamerakvalitet måles ut i fra blenderåpning? Mener du at f/2,8 er større blenderåpning enn f/2,2?

Angående hvilket kamera som er best har jeg ikke peiling, da det ikke kan bedømmes ut i fra tall...i hvert fall ikke de tallene som er oppgitt her.

Du har selvsagt rett, lavere tall gir større blenderåpning, jeg som rotet litt der :tease:

Uansett, større blenderåpning blir ofte brukt for å kunne gi nok lys til en fysisk liten sensor, noe som er problematikken for mobiler, med de problemer det medfører..

N8 har en bildebrikke på 1/1.83" noe som er meget stort for en mobil og gir derfor veldig høyt lysforhold for sensoren (light gathering ability) selv med f/2.8.

Anyway; jeg tror ikke Lumia 800 er i nærheten av N8 når det gjelder bildekvalitet, men det gjenstår å se ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nokia snakker allerede om hva vi kan vente oss i 2012.

<a href="http://www.amobil.no/artikler/-_bare_vent_til_dere_ser_windows_phone_8-/103258" title="– Bare vent til dere ser Windows Phone 8!">– Bare vent til dere ser Windows Phone 8!</a>

Nokia sier bare vent til dere ser Windows Phone 8!.

Det høres helt absurd ut at nokia har sakt dette. :ermm:

Det er mer sannsynlig at Microsoft har sakt dette.

Nokia burde sakt bare vent til dere ser vår neste Windows mobiltelefon. :yes:

Lenke til kommentar

Fremtidsvyene til Nokia og MS er uinteressante inntil de kan sammenliknes med fremtidsfantasiene til konkurrentene. Produsenter som ikke sammenlikner eksisterende produkter, men insisterer på å bruke egne fremtidsfantasier som sammenlikningsgrunnlag har jeg ingen respekt for.

Lenke til kommentar

Kan du utdype. Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette.

Mener du at Nokia og MS skal se sine produkt i lys av hva andre gjør istede for å kjøre sin egen rettning?

Nokia burde gjøre som i gamle dager. Levere gode produkter i butikken som er konkurransedyktige mot alternativene i hyllene ved siden av. Ikke spille MS skitne spill hvor man søker fordeler ved konsekvent å sammenlikne konkurrentenes hyllevare med det de selv håper å kunne levere om 6+ mnd. Når man dessuten har tiår med erfaring som viser at MS er blant de aller dårligste i bransjen mht å levere det forhåndsreklamen lover kan det slå hardt tilbake på Nokia å følge ett slikt eksempel.

Lenke til kommentar
Tja, tviler sterkt på att Lumia 800 kommer til å ta bedre bilder enn N8... Etter hva jeg kan se har den F2,2 (lysåpning), N8 har 2,8..

Lavere F-verdi er bedre (=mer lyssterkt objektiv).

Lenke til kommentar
Tja, tviler sterkt på att Lumia 800 kommer til å ta bedre bilder enn N8... Etter hva jeg kan se har den F2,2 (lysåpning), N8 har 2,8..

Lavere F-verdi er bedre (=mer lyssterkt objektiv).

Dette er allerede kommentert av meg i post #28.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1388372&view=findpost&p=18512004

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...