Gå til innhold

Inntektsforskjellene øker mellom øst og vest

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Den analysen der henger ikke på greip. Du er nok alene om dem.

Jeg bare referer til en som i 30 år har advart hva som vil skje i verden hvis vi holder på med dette har sagt. Og i 30 år har denne personen hatt rett i alt han har sagt, men blir allikevel latterliggjort og hånet i media.

Du diskuterer som nevnt ikke med fjortiser.

Dersom du har et mål om å fylle opp forumets servere med svada får du fortsette alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare referer til en som i 30 år har advart hva som vil skje i verden hvis vi holder på med dette har sagt. Og i 30 år har denne personen hatt rett i alt han har sagt, men blir allikevel latterliggjort og hånet i media.

Schiff?

Også han.

Men Ron Paul mener jeg.

Den eneste politikeren i USA som ser ut til å forstå at skal man løse en krise må man kutte i dramatisk i offentlige utgifter, ikke skatte mer og regulere mer og ødelegge verdiskapning samt låne penger for å betale renter med seddelpressen samtidig som man låner enda mer.

Lenke til kommentar

Du diskuterer som nevnt ikke med fjortiser.

Dersom du har et mål om å fylle opp forumets servere med svada får du fortsette alene.

Er du saklig?

Bare fordi du ikke har motargumenter så skriver jeg svada?

Jeg tror du bare er redd for sannheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er du saklig?

Bare fordi du ikke har motargumenter så skriver jeg svada?

Jeg tror du bare er redd for sannheten.

Jeg ser bare påstander uten seriøs dokumentasjon.

Du kan like godt snakke til en vegg. Bare ignorer dem.

Det ville nesten vært for godt til å være sant. :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg ser bare påstander uten seriøs dokumentasjon.

Hvorfor skal jeg dokumentere mine personlige meninger? Jeg har lagt opp meninger om disse tingene etter at jeg har lest bøker om emnet.

Hvis du leser bøker selv, ser filmer og bruker sunn fornuft så er du langt på vei til å forstå hva jeg mener selv om du nødvendigvis ikke er enig i det. Min jobb er ikke å undervise deg, men å diskutere.

Men når du skriver at jeg er en fjortis pga mine meninger og du skal ignorere meg av den grunn så synes jeg det bare er latterlig, men værsågod.

Endret av TorGunnar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fortsatt ingen seriøse kilder som dokumenterer dine påstander og dermed kan det du skriver bare kategoriseres som løse påstander.

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen seriøse kilder som dokumenterer dine påstander og dermed kan det du skriver bare kategoriseres som løse påstander.

Jeg har hentet mine påstander fra videoer jeg har favorittmerket på Youtube siden min.

Jeg har hentet mine påstander fra WIKIPEDIA

Jeg har hentet mine påstander fra prinsippprogrammet til DLF

Jeg har hentet mine påstander fra bøker jeg har lest som f.eks. bøkene til Friedrich Hayek

Jeg har lest bøker om økonomi, altså ikke sånn mainstream læring man får på skolen, men ordentlig økonomi som man faktisk har bruk for i det vanlige livet, også kjent som personlig økonomi, da mener jeg bøker fra forfatter Robert Kyosaki.

Mener du seriøst at jeg skal dokumentere med kildehenvisning hver gang jeg skriver noe kontroversielt her på forumet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå er jo Friedrich Hayek ganske så main stream, men ikke særlig mer respektert enn den Norsk / Amerikanske økonomen Thorstein Veblen: http://en.wikipedia.org/wiki/Thorstein_Veblen.

... men ordentlig økonomi som man faktisk har bruk for i det vanlige livet, også kjent som personlig økonomi, da mener jeg bøker fra forfatter Robert Kyosaki.

Om du mener bedriftsøkonomi, er det ikke særlig brukbart på samfunnsøkonomiske problemstillnger.

Der er også forskjell på leger. Jeg ville for eksempel ikke satt en tannlege til å være ansvarlig for en hjertetransplantasjon.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg har lest bøker om økonomi, altså ikke sånn mainstream læring man får på skolen, men ordentlig økonomi som man faktisk har bruk for i det vanlige livet, også kjent som personlig økonomi, da mener jeg bøker fra forfatter Robert Kyosaki.

Mener du seriøst at jeg skal dokumentere med kildehenvisning hver gang jeg skriver noe kontroversielt her på forumet?

Han her, mener du? :rofl:

Så ja, kildehenvisning til noe annet enn svindlere hadde vært fint..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Nå er jo Friedrich Hayek ganske så main stream, men ikke særlig mer respektert enn den Norsk / Amerikanske økonomen Thorstein Veblen: http://en.wikipedia.org/wiki/Thorstein_Veblen.

... men ordentlig økonomi som man faktisk har bruk for i det vanlige livet, også kjent som personlig økonomi, da mener jeg bøker fra forfatter Robert Kyosaki.

Om du mener bedriftsøkonomi, er det ikke særlig brukbart på samfunnsøkonomiske problemstillnger.

Der er også forskjell på leger. Jeg ville for eksempel ikke satt en tannlege til å være ansvarlig for en hjertetransplantasjon.

Men nå lager også du egne oppfatninger av det jeg skriver. Jeg vet med meg selv at jeg har lært mye mer enn det jeg kunne før jeg ble interessert i økonomiske spørsmål selv om jeg har mye mer å lære. Jeg synes det er latterlig å komme med at jeg er en fjortis fordi jeg skriver om mine meninger på et forum, du kan heller skrive at jeg er dårlig til å ordlegge meg skriftlig. Det er jeg enig i.

Jeg tror jeg forstår utmerket godt hvordan man skal kvitte seg med samfunnsøkonomiske problemstillinger, og det er å liberalisere mye av politikken de vestlige landene fører.

Ta opp gjeld for å finansiere velferd er ikke smart på lang sikt, og alle land inkludert Norge gjør det. Man burde i det minste privatisere samfunnsposter som ikke sosialistene mener er forkastelig at private skal tjene penger på som f.eks posten, infrastruktur osv, selv om det er i helsesektoren og utdanning Norge har det meste å tjene økonomisk sett på å privatisere.

Lenke til kommentar

Han her, mener du? :rofl:

Så ja, kildehenvisning til noe annet enn svindlere hadde vært fint..

Ja han der. Og jeg foreslår at du leser bøkene hans å gjør opp egne meninger før du gjør opp et inntrykk av et annet menneske.

Robert Kyosaki har undervist og hjulpet titusenvis av mennesker rundt omkring i verden med å oppnå økonomisk suksess med seg selv, men for all del, vi lever i Norge. Å ha suksess med sitt eget liv er å være egoistisk i dette landet. ;)

Anbefaler allikevel bøkene hans. Her er en link til den første boka, jeg anbefaler å begynne med denne og gå til neste bok i samlingen.

Lenke til kommentar

Robert Kyosaki har undervist og hjulpet svindlet titusenvis av mennesker rundt omkring i verden med for å oppnå økonomisk suksess med for seg selv.

:dremel:

Fixed it..

Har faktisk lest Rich Dad, poor dad og det er sludder, pølsevev, fanteri og burde vært omfattet av svindellovgivningen.

Synd den ikke funket for deg da. Men det har den for meg :) mer enn det gidder jeg ikke skrive fordi det vil bare virke blærete, hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...