Gå til innhold

PC oppgradering, hjelp og tips?

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har planer om å oppgradere min stasjonære, spekifikasjoner jeg har nå:

CPU: Intel Core 2 Quad 2.4 Ghz

RAM: 4 GB dominator (usikker på hastigheten)

HK: XFX nForce 265? (usikker på modell) (775 socket)

Power Supply: 750 W

Utgangspunktet mitt skal være å kunne dra BF 3 high/ultra 1920x1080 og det samme med Skyrim high/ultra på 1920x1080.

Systemet skal være Intel basert samt Nvidia basert. vil prøve å holde meg til en vennlig pris.

Det er en del ting jeg lurer på:

1.

a)CPU jeg har fra før en Intel Core 2 Quad 2.4 ghz på 775 socket, regner med det er nødvendig å oppgradere til I7, men hva blir egentlig forskjellen her? har ikke helt forstått meg på det. Og er det absolutt nødvendig? noen forslag til hvilken CPU

b)HK, hvis jeg skal/må ha ny CPU, må jeg ha nytt hovedkort, anbefalinger?

c)RAM nytt HK = ny RAM, for meg blir det nok med 6 GB, anbefalinger? (selvfølgelig kompatibelt med HK)

2. GPU, jeg bruker nå et Geforce GTX 260, og dette blir litt utdatert for de nyere spillene, jeg har selv sett litt på: Geforce GTX 560 Ti, Geforce GTX 560 Ti SuperOverclocked og Geforce GTX 560. Her har jeg en begrensning på maks 2000kr. Noen anbefalinger? vil dette holde til mine krav?

3. Kabinett, akkurat nå sitter jeg med et flybrølende 30kg high-tower som jeg vil bli kvitt. jeg søker etter noe stillfult og stillegående. Det må ha plass til mine 4 HDD (3.5") Må helst være sort og de spreke neonlysene har jeg vokst vekk ifra. Noen anbefalinger?

Det jeg trenger mest er vel en ny GPU, men hvis resten av pcen blir en flaskehals må jeg vel punge ut med litt mer oppgradering. Noen som har tips eller anbefalinger til noe av dette?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til oppsett:

CPU: i5 2500k

HK: ASUS P8Z68-V PRO

GPU: GTX 560 Ti

RAM: DDR3 (Spiller egentlig ingen rolle. Velg selv)

Kabinett: Fractal Design Define R3

PSU: Du kan beholde den du har =)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Denne pakken med andre ord?

Jeg er også i samme båt som OP med omtrent samme hardware, veldig interessert til hjelp av oppgradering. /følger tråden!

Endret av Patrik89
Lenke til kommentar

Forslag til oppsett:

CPU: i5 2500k

HK: ASUS P8Z68-V PRO

GPU: GTX 560 Ti

RAM: DDR3 (Spiller egentlig ingen rolle. Velg selv)

Kabinett: Fractal Design Define R3

PSU: Du kan beholde den du har =)

takker for forslag, men jeg er mest ute etter en i7 CPU, og ser at du anbefaler GTX 560 Ti, jeg leste en artikkel her på hardware: http://www.hardware.no/artikler/asus_geforce_gtx_560_directcuii_top/98128 er det noe vits å velge GTX 560 Ti over GTX 560?

Kabinettet derimot ser veldig greit ut :) har du dette selv? hvordan er det med plass og luftgjennomstrømning?

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha en i7?

hvorfor ikke? har jeg misforstått forskjellen mellom i7 og i5? er ute etter 4 kjerners CPU, vil ha muligheten til å drive med videoredigering i tillegg til spill. Og er det ikke slikt at i5 = 2 kjerners og i7 = 4 kjerners?

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha en i7?

hvorfor ikke? har jeg misforstått forskjellen mellom i7 og i5? er ute etter 4 kjerners CPU, vil ha muligheten til å drive med videoredigering i tillegg til spill. Og er det ikke slikt at i5 = 2 kjerners og i7 = 4 kjerners?

Nei, i5 er firekjerners

Lenke til kommentar

Anbefaler:

Hovedkort Veldig fornøyd med det!

CPU Når alt kommer til stykket, er det ikke stor forskjell mellom i5 og i7, det eneste som i7 har på 1155 socket som er bedre enn i5, er 0.1mhz høyere clock og hyperthreading (google it) (Om du skal overclocke, bruk denne, om du ikke skal overclocke, bruk den uten K)

RAM Denne x2 er nok.

GPU Er storfornøyd med dette, det er ikke nok til å kjøre BF3 på Ultra, men da må du opp en god del i pris også (3-5k)

Kabinett God kjøling, gode muligheter for å skjule kabler og så synes jeg at det ser kult ut. (Selvfølgelig så er "looken" personlig)

EDIT: Så først nå at du sa at neon ikke er greia for deg, men på dette kabinettet ligger det en egen knapp i front så du kan skru av lyset.

Endret av 1001zero
Lenke til kommentar

Fra skjermkortet du har og opp til 560ti er det ikke noe ekstrem forskjell.

Over nyttår nå som kommer det ut ny genrasjon skjermkort fra nvidia. Vent med å kjøpe skjermkort til da ;)

så du mener at det ikke er noe særlig forskjell på gtx 260 og gtx 560 ? at det er lite FPS forskjell mellom dem to?

Lenke til kommentar

noe jeg kjapt hentet fra nett;

Just Cause 2 - Concrete Jungle - All options maxed - Bokeh filter/GPU Water simulation - 4xAA

260 - 19.04 FPS

560 - 33.04 FPS

Mafia 2 - All options maxed - AAA on - Physx High

260 - 22 FPS

560 - 32.7 FPS

Dirt 2 - All options maxed - 8xAA

260 - 46.9 FPS Min. / 70.7 FPS Avg.

560 - 79.4 FPS Min. / 101.5 FPS Avg.

GTA4 - All options max except for Shadows: High - View Distance: 39 - Object Distance: 50

260 - 49.17 FPS

560 - 64.7 FPS

Lenke til kommentar

hentet fra en youtubevideo

Det er snakk om gtx 260 vs gtx 560ti på battlefield 3. Jeg aner ikke hva bandicam er, men du ser at det er ganske så grei forskjell mellom gtx 260 og gtx 560ti :)

Setting was high except for AA,AF,HBAO and shadow

resolution was 1920x1080

FPS(GTX 260)

with bandicam: 20~25

without bandicma:35~40

FPS(GTX 560ti)

with bandicam:23~28

without bandicam:65~70

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...