Gå til innhold

Kjøp av dress, 3000(?) kr


epqr

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av en dress. Er 18 år så har aldri kjøpt en ordenlig dress før. Har bare gått i dressmann og arv fra familie. Jeg er relativt blank når det kommer til dress, så er heller ikke helt sikker på hva jeg er ute etter. Skal være en allround dress som skal brukes til Jul, Nyttår, Julebord osv. Har fått for meg at svart dress ikke er passende for annet enn begravelse, ellers er jeg ganske blank.

 

Jeg ønsker å ikke bruke særlig mye mer enn 3000, er litt fleksibel, men er ikke i alderen der jeg vil invistere i en dress "for livet". Regner med at kroppen min kan forandre seg en del på noen få år eller mindre. Kan gjerne være mindre enn 3000 også, vil få en god og brukbar dress til en god pris som forhåpentligvis skal brukes noen år. Bor i Oslo-omerådet. Er det noen butikker som kan anbefales? Hva burde jeg se etter i dressen?

 

 

Edit: House of Singels virker ganske aktuelt. Tar meg turen innom der, om ikke annet, imorgen. Virker som de har gode/greie dresser, som ikke er altfor dyre. Etter å ha søkt litt så virker det som noen mener kvalitet i form av holdbarhet ikke er noe å skryte av, men som sagt tviler jeg på at dressen vil passe om noen år, og den kommer ikke til å brukes særlig mye. 4-5 anledninger per år, om ikke mindre.

Endret av epqr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, må ha ny dress nå veldig fort så det blir ikke aktuelt å vente på det. Noen tips angående farge/mønster? Hva passende til en dress som skal kunne brukes til de fleste situasjoner?

Spør etter en helårsdress i 100% ull, og du er ganske trygg. Prøv å finne en dress med et klassisk snitt og hold deg lang unna de supersmale, superkorte dressene som har poppet opp de siste årene. Det gjelder også jakkeslag, som burde stå til ansiktet og kroppen din uavhengig av trend og mote. Marineblått og koksgrå er som sagt meget trygge valg (marineblå er kanskje litt mer spenstig), og mønster burde du vente med til du har et godt utvalg enkle dresser. Angående kvalitet vs. pris er det jo noen som sa at du får hva du betaler for, og du får ikke allverden for 3k, men det er uansett betraktelig bedre enn noe fra Dressmann, H&M, Jack & Jones etc.

Kan varmt anbefale Meanswear (har kun vært i butikken deres i Bogstadveien). Hyggelige ansatte, in-house skredder og et greit utvalg (de kan uansett bestille inn det meste). Kvaliteten på dressene virket også veldig akseptabel, prisen tatt i betraktning.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Det ble ett kjøp på House of singels. De hadde faktisk en form for salg, en pakke som inkluderte dress, skjorte, slips og sko til 2000 kr! Jeg ble veldig fornøyd, dressen satt veldig fint og var veldig komfortabel. Satt og føltes mye bedre enn noe jeg noen gang har hatt på meg. Fargen ble koksgrå (tror jeg :tease:). Var i alle fall veldig lik Denne. Muligens littegran mørkere.

 

De hadde også en skredder som kuttet av og sydde til beina, og sydde den litt ut omeråder den var litt for trang. Den var dog ikke av ull. Var 75% et stoff som het viscon og 25% bomull. Målet mitt var å få en finest mulig dress til billigst mulig penge, så jeg er veldig fornøyd. Venter noen år før jeg invester ordentlig en dress eller tre.

 

Takker for alle svar :yes:

Lenke til kommentar

Dress, skjorte, slips og sko til 2k?! Og 75% viscose og 25% bomull? Kvaliteten er jo nødt til å være bånn i bøtta. Ikke la deg lure av sånne tilbud senere. Du vil aldri finne en slik pakke til den prisen som gir deg noe som helst som er verdt å beholde. Beklager at jeg er så direkte, men er dessverre realiteten. Uansett er jo det viktigste at du er fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Neinei, for all del, råd og kritikk tar jeg godt imot. Jeg trengte som sagt bare en dress jeg skal ha i kanskje 2 år, og jeg er fortsatt veldig fornøyd med hva jeg fikk. Angrer ikke, og vil heller legge mer penger i dress når jeg vet at jeg har en som jeg kan beholde flere år. Sto forøvring på kvitteringa at normalpris på bare dressen var 4k. Om det virkelig er realiteten vet jeg ikke :p Mye bedre dress enn jeg noen gang har hatt, og jeg føler det var en kjøp som passet meg midt i blinken :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...