JokerN_ Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Vi skal trekke en kabel fra 1. etasje og opp til der jeg leier i 2. etasje, enten inne i veggen eller på en annen lur måte. Men da trenger vi vel en kabel som tåler kulde? Lurer på hvordan kabler dette er, og hvor det er mulig å få de billigst mulig? Har hørt de er ganske dyre. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Vil tro vanlig nettverkskabel tåler dette greit, så lenge den får være i fred. Er det bevegelser inne i bildet blir det verre. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har selv nettverkskabler som går rundt huset, og de er av den billige Clas Ohlson-typen. Du trenger nok ikke legge noen ekstra kroner i det. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kobber tåler nok litt kulde. Det går nok greit med isolasjonen også, så lenge kaben ligger på et tørt sted. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er nok fuktighet som er det eneste eventuelle problemet. Kobberkabler vil jo bare virke bedre jo kaldere det blir Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Hvor får man kjøpt kobbekabler evt? Er det mye dyrere enn vanlig TP kabler? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er nok kobber i vanlig nettverkskabler :-) Biltema selger 100m rull for 299.- svjv. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har lagt Biltema-kabel i BAKKEN mellom 2 hus, med regn, fukt, frost og telehiv. Fungert bra i flere år, så TP-kablene tåler mer enn vi tror. - kjbu 1 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Okei, høres bra ut! Da satser jeg på at det går fint med vanlig TP kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå