Gå til innhold

Vinterjakke - Parajumpers/Woolrich/Canada Goose ++

Gjest Slettet-awWb2dC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-awWb2dC

Herre! Får du diplom for årets tråd eller noe?

Er du 5 år eller?

Generelt sett, det står mye bra info om jakker i denne tråden som folk kan lese, irriterende hvis det står mye uvesentlige diskusjoner imellom.....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Jeg påpeker bare at en CG-jakke er like "classy" som langrennsko, boblebukser og ullundertøy. Det er ikke offtopic i en tråd som diskuterer "classy vinterjakker" …

Nå var det egentlig bare snakk om to modeller fra CG, nemlig Chateua Parka og Heli Arctic.

Begge de har ikke for mye dill-dal og kan fort oppfattes som litt classy, hvertfall med skjorte eller lignende under...

Så å si at det blir like classy som ullundertøy(wtf?) blir litt drøyt...

Lenke til kommentar

Det er kanskje classy når man er 16 … På samme måte som at spisse skinnsko, skjorter med kontrastkrage og clip-on-bukseseler tydeligivs er classy. :shrug:

Heli Arctic er uansett laget for helikopterpiloter i kalde klima, og Chateau Parka er en litt slimmere utgave av en jakke beregnet for Sydpolen, at noen bruker dem med skjorte gjør det ikke mer classy.

Lenke til kommentar

Ikke ment for å starte en diskusjon og dra denne tråden veldig off topic, men se her før du kjøper Canada Goose.

"Canada Goose hävdar att pälsen från prärievarg (coyote) som de använder på sina plagg är human.

Omkring 400 000 prärievargar skjuts, förgiftas eller fångas i saxfällor varje år.

Fällor som varit förbjudna i Sverige i över 40 år.

Detta är verkligheten..

Köp inte lögnerna - päls är alltid djurplågeri!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

"Canada Goose hävdar att pälsen från prärievarg (coyote) som de använder på sina plagg är human.

Omkring 400 000 prärievargar skjuts, förgiftas eller fångas i saxfällor varje år.

Fällor som varit förbjudna i Sverige i över 40 år.

Detta är verkligheten..

Köp inte lögnerna - päls är alltid djurplågeri!"

Jaa, sykt trist video, og helt for jævlig å se på.. :(

MEN blir litt det samme som å filme jaktsesongen av elg, like ille å se på! Og da blir det liksom latterlig å si at vi skal slutte å spise elgkjøtt og henge opp gevir..

De som har laget videoen om Canada Goose jakkene har klart å overbevise. Men vi kjenner ikke til de faktiske forholdene til at disse coyotene ble drept: kanskje hadde de en sykdom/virus som sørget for at de måtte avlives, eller kanskje var det bare jaktsesong! Bare nevner det..

Lenke til kommentar

Diskusjonen er vel om at avlivingen kunne foregått mer humant. Du kan ikke sammenligne det å sitte fast i en bjørnefelle i flere timer mot å bli skutt og drept instantly.

Edit: Og slik som jeg har forstått det så er jo coyote nærmest sett som et skadedyr der borte.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Vi trenger ikke å diskutere dette i denne tråden, men jeg kan bare legge fram hva jeg mente uten at vi må diskutere det noe videre.

Det aller meste av kjøttproduksjonen er forkastelig, men kjøtt "må" vi ha uansett og da ender man opp med å spise kjøtt fra dyr som ikke har hatt det bra.

Derimot trenger vi ikke disse pelskragene, som må sies å primært være en design-greie. Akkurat som at vi ikke trenger kåper av mink eller rev.

Majoriteten av disse pelskragene er ikke laget av pels fra dyr som måtte avlives av hensyn til dyrenes velferd, og metodene som brukes er som du ser ganske barbariske.

Jeg er ikke vegetarianer selv, så jeg har mine "svin på skogen", men å kjøpe Canada Goose etter dette håper jeg likevel ingen gjør. Så viktig har det aldri vært å ha det som er in eller det som ser "best" ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Forsovet helt enig i at metodene som brukes for å avlive coyotene er ganske barbariske. :mad:

Vet at bjørnefeller ble mye brukt til å "fange" dyr før/kanskje fortsatt. Og det syns jeg er ganske sykt...

Lenke til kommentar
Derimot trenger vi ikke disse pelskragene, som må sies å primært være en design-greie. Akkurat som at vi ikke trenger kåper av mink eller rev.

Sitat fra Canada Gooses' nettside:

We use Coyote fur for functional purposes. Our jackets are, and always have been used in the coldest places on earth. In such climates, where skin can freeze in an instant, the coyote fur creates a warm environment in the most critical area around the face. The warm pocket of air can keep exposed skin from freezing and getting frost-bitten. It is for precisely this reason that the cultures of centuries past used fur for protection against the extreme cold.

Trenger vel ikke å nevne at det er flere steder i Norge hvor temperaturen kryper ned mot 40 og til og med 50 minusgrader.

-46.6° er KALDT. Faren for å forfryse seg er ekstrem. Under slike forhold klistrer neseborene seg sammen, så det blir vanskelig å puste. Skjerf og pelskanter fryser til is. All bar hud bør dekkes til for å unngå frostsakder.

Faren for nedkjøling av kroppen med påfølgende bevisstløshet og endog død er til stede om man ikke tar sine forholdsregler. -46.6° tar liv.

Les hele ovennevnte artikkelen her.

Så ja, for mange kan det nok virke som en design-greie, men virkeligheten en annen.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke å nevne at det er flere steder i Norge hvor temperaturen kryper ned mot 40 og til og med 50 minusgrader.

Så ja, for mange kan det nok virke som en design-greie, men virkeligheten en annen.

Jeg er klar over at det finnes ufattelig kalde steder her i Norge, men i den store sammenhengen blir det nesten ubetydelig.

Du må ikke ha CG med pelskrage hvis du bor i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger eller Kristiansand.

Kan egentlig ikke skjønne at det ikke skal finnes andre alternativer for de som bor i Røros eller Longyearbyen heller.

Dermed tviler jeg på at "virkeligheten er en annen". Hadde uansett hjulpet om f.eks. ni av ti jakker ikke ble solgt.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Du må ikke ha CG med pelskrage hvis du bor i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger eller Kristiansand.

Nå er det vel slik at selv om man bor i byene du nevnte, så hender det at det er kaldt der. Og ikke bare det, men noen besøker faktisk familie, venner, bekjente i andre deler av landet hvor det er betraktelig kaldere.

Vi mennesker har i alle herrens år brukt pels til å holde oss varme. Skal ikke uttale meg for skråsikkert om dette, men det finnes vel ikke syntetiske produkter som gjør samme nytten som naturpels, dun, skinn, etc?

Som tidligere nevnt blir jo dette litt off-topic i forhold til tråden, så kanskje man skulle startet en ny tråd/flyttet en del innlegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Her er også et alternativ fra Timberland som er litt billigere enn hva som er blitt diskutert i tråden.

Ja, den var ikke værst! Men så veldig tynn ut?

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...