Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 .....men jeg aner jo ikke engang hvilket merke min egen vinterjakke er. :!: Det sier litt om deg, kan ikke du bare la være å kommentere her, hvis du ikke har noe fornuftig å komme med! Tusen Takk! 4 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Seriøst? For noe tull. Hva i alle dager ville du gjort om det begynte å snø? Du er klar over at snø er frossent vann og at det smelter igjen regner jeg med? Jeg ville aldri kjøpt en parkas som ikke er vanntett. Både Canada Goose og Woolrich er så vanntette at man kan holde dem under springen uten at de tar til seg en dråpe, og jeg regner med at de fleste andre jakkene som er nevnt i denne tråden er ganske vanntette også. Du er klar over at snø ikke smelter når det er under null grader, som jeg påpekte? Jeg har ikke noen av disse jakkene det er snakk om men tror for min del det ville blitt for varmt å bruke på mildværsdager med plussgrader. Forøvrig synes jeg du kan spare deg for de forsøkene dine på å latterliggjøre andres poster ved utsagn som "seriøst?" og "lol" til enhver tid. Posten din var jo helt latterlig, så det passet fint å latterliggjøre den litt... Det virker jo rett og slett som om du aldri har vært ute i norsk vinter før hvis du virkelig mener at det ikke er så nøye om en vinterjakke er vantett eller ikke. Generaliseringen min "under null grader" var kanskje litt grov. Alt til sitt bruk. Forskjellige jakker har ulike bruksområder. Er det mildvær eller bløtt ute bruker jeg en vanntett jakke, er det veldig kaldt bruker jeg kanskje en jakke liknende de som er omtalt. Som de sier på hjemmesida si: What we can tell you is that Canada Goose products have been used for decades in the coldest places on earth. Så slik jeg ser det, til sitt bruksområde, ser jeg ikke poenget med at den må være vanntett, men hva vet vel jeg om når og hvordan du bruker jakka di. Er dette virkelig nødvendig å diskutere? Forstår du virkelig ikke hvorfor en vinterjakke trenger å være vanntett? I så fall, forklar meg hvorfor f.eks. jakkene fra Canada Goose er vanntette (som jo som du selv sier er laget til bruk på de kaldeste stedene på jorda, så i følge deg hadde den jo ikke trengt å være vanntett i det hele tatt), og når du først er i gang, forklar meg hvorfor stort sett hver eneste vinterjakke som skal brukes i kaldt vær er vanntett også. Skjønner du ikke at snøen som legger seg på en jakke ofte vil smelte over tid uansett hvor godt jakken isolerer? Skjønner du ikke at snøen på jakken vi smelte når man går inn, og at jakken da vil bli ubrukelig helt til den har tørket igjen hvis den ikke hadde vært vanntett? Skjønner du ikke at selv på de kaldeste steder kan snøen komme ned våt? 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har ikke godt av å komme inn i denne delen av forumet. Finner alltid klær jeg vil kjøpe meg som jeg ikke har råd til. I dette tilfellet Nobis Yatesy og Woolrich Men's Arctic Parka. Jaja, man kan jo i alle fall drømme om å vinne noen tusen i lotto eller noe, så man kan kjøpe seg enda en vinterjakke (trenger det vel teknisk sett ikke, har alt en duffel for sure høstdager og halvkalde vinterdager, og en stor og god boblejakke som passer bra når temperaturene kryper ned til -25 til -33, noe som har skjedd litt for ofte de siste to årene). 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 fkm: Forklarte noe av det samme i mitt innlegg på forrige side, men tror han har store vanskeligheter med å forstå fordelene med en vanntett vinterjakke, ettersom han fortsatte diskusjonen. EB-Veyron: en GOD vinterjakke skal være vanntett, så enkelt er det! Som sagt, noe de aller fleste jakkene som er nevnt i denne tråden er, og det sier vel sitt Men for all del, om du bare skal bruke han til/fra jobben, i byen og lignende, behøver ikke jakken å være vanntett, men en eller annen gang vil du bli utsatt for en situasjon hvor du skulle ønske du likevel hadde kjøpt en vanntatt vinterjakke.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Ser det er ganske stor interesse for dette temaet, og at det er en del flere som lurer på hvilken vinterjakke de bør kjøpe. Så fortsett å komme med anbefalinger! Legger ut noen av de sistnevnte vinterjakkene m/bilde, som oppdatering til første posten: Woolrich Artic Parka - Ca. 6500kr SVEA / KANADA JACKET - 3-4000kr NOBIS / BARRY THE 3RD JACKET - Ca. 8000kr Nobis Yatesy - 5000/6000kr?? (EDIT fra Jottnegen: 8400kr) JACK & JONES - Ca. 3000 kr Endret 9. november 2011 av Slettet-awWb2dC 2 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Personlig har jeg ikke likt de Nobisjakkene jeg har sett så veldig godt. Stoffet er veldig skinnende, og jeg har sett flere som har stripet stoff. Jeg har jo ikke sett så veldig mange, men av de jeg har sett har jeg blitt overasket over hvor lite jeg likte dem, for ut i fra det jeg har sett på nettet har jeg likt flere av modellene. Lenke til kommentar
August. Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 *snip* Nobis Yatesy - 5000/6000kr?? http://www.luello.com/shop/imagemagic.php?img=m56T09Tom8i2hXeEi4yxwa2ywFF4g4G6w6PW39w= Yatesy ligger på rundt 8400 kroner i norske butikker. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Egentlig enig med deg fkm, ihvertfall med tanke på at nobis-jakkene koster 8000kr++ i Norge, så mener jeg det finnes penere jakker der ute som minst er like gode. Alle: Woolrich Artic Parka er ganske fin, men har hørt den har litt korte armer og er litt stor/vid rundt kroppen? Noen flere som har erfaring med det? EDIT: Jeg har Artic Parka og den er meget god og varm. Syns dog den er litt vid i størrelsen samtidig som den kunne hatt lenger armer. Endret 6. november 2011 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Personlig har jeg ikke likt de Nobisjakkene jeg har sett så veldig godt. Stoffet er veldig skinnende, og jeg har sett flere som har stripet stoff. Jeg har jo ikke sett så veldig mange, men av de jeg har sett har jeg blitt overasket over hvor lite jeg likte dem, for ut i fra det jeg har sett på nettet har jeg likt flere av modellene. Har selv en yatesy, og stoffet er alt annet enn skinnende. Joda, på nettsidene dems ser den, samt Kato-modellen veldig skinnende ut, men i realitetener dem matte. Ang. stripete stoff er det ikke slik at det er ulike farger som utgør striper, men en ganske komplisert veving av ytterstoffet. Om det har noe praktiske egenskaper eller om det kun er gjort med tanke på design vet jeg ei. Men personlig ville jeg ikke kalt stoffet stripete. Det er i så fall meget lite fremtredende. Egentlig enig med deg fkm, ihvertfall med tanke på at nobis-jakkene koster 8000kr++ i Norge, så mener jeg det finnes penere jakker der ute som minst er like gode. Kan jeg spøre deg om du har vært og prøvd en Nobis-jakke? Ja, de er dyrere enn mange andre vinterjakker. Man får som kjent det man betaler for. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Har selv en yatesy, og stoffet er alt annet enn skinnende. Joda, på nettsidene dems ser den, samt Kato-modellen veldig skinnende ut, men i realitetener dem matte. Hvis du hadde giddet å lese det jeg skrev hadde du kanskje sett at jeg syns de ser fine ut på nettsiden, men stygge og skinnende på ekte. Jeg har som sagt ikke sett særlig mange irl, og jeg har ingen anelse om hvilke modeller jeg har sett, så for alt jeg vet kan yatesy være kjempefin... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Har selv en yatesy, og stoffet er alt annet enn skinnende. Joda, på nettsidene dems ser den, samt Kato-modellen veldig skinnende ut, men i realitetener dem matte. Hvis du hadde giddet å lese det jeg skrev hadde du kanskje sett at jeg syns de ser fine ut på nettsiden, men stygge og skinnende på ekte. Talk sense to a fool and he calls you foolish... 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Kan jeg spøre deg om du har vært og prøvd en Nobis-jakke? Ja, de er dyrere enn mange andre vinterjakker. Man får som kjent det man betaler for. Jeg har sett noen av modellene både på ekte og på nettet. Og jeg liker dem ikke heelt.. Helt sant, man får det man betaler for, men man bør helst like jakken også. Endret 9. november 2011 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Hva syns dere om denne jakken da? http://www.gmax.no/produkt/223349%28BC_2%29/the-north-face-mcmurdo-parka-herre/?utm_source=FlashBanner&utm_medium=Uke4411&utm_campaign=TNFSwix Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Enkel og grei, til en god pris. Hadde jeg trengt en ny jakke hadde jeg slått til, Nani95 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Helt ok jakke, men den er ikke episk nok! Liker personlig at jakker har kjennemerker som gjør den unik Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Enkel og grei, til en god pris. Hadde jeg trengt en ny jakke hadde jeg slått til, Nani95 Har en Bergans dunjakke, men den er for stor og ser bare stygg ut, så jeg vurderer parkas i år! Er så irriterende når foreldre tror vi kommer til å vokse så jækla mye, selv når man er i tenårene, at man ender opp med en jakke som er for stor! Vurderer å gå for denne jakken, men den koster rundt $300 i USA, så jeg lurer på om det er mulig å få den billigere? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Helt ok jakke, men den er ikke episk nok! Liker personlig at jakker har kjennemerker som gjør den unik Å finne en "unik" parkas i dag, uten at den ser totalt ødelagt ut, tror jeg er vanskelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Helt ok jakke, men den er ikke episk nok! Liker personlig at jakker har kjennemerker som gjør den unik Å finne en "unik" parkas i dag, uten at den ser totalt ødelagt ut, tror jeg er vanskelig. Så du mener alle jakkene man kjøper i butikken ser ødelagt ut? Stakkars, blir vanskelig for deg å finne en vinterjakke da ! Endret 7. november 2011 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Nei. Det jeg mener er at du ikke finner en parkas nå til dags som ser unik ut. Du mente jo at jakken ikke er "episk" nok. Hva er en "episk" parkas? Lenke til kommentar
M4RKU5 Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Hva syns dere om denne jakken da? http://www.gmax.no/produkt/223349%28BC_2%29/the-north-face-mcmurdo-parka-herre/?utm_source=FlashBanner&utm_medium=Uke4411&utm_campaign=TNFSwix Hadde jakken selv, den holder deg varm, men den er ikke spesielt pen. Hvis du skal kjøpe den er det lurt å ha i bakhodet at den er UTROLIG stor i størrelsen, så prøv den i butikk før du eventuelt bestiller på nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå