Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Heihei folkens!Jeg(gutt) trenger en ny vinterjakke fort! Er ute etter en litt lang jakke, parka modell, som holder meg varm og tilfredsstiller i kaldt vær. Har gjort litt research på nettet og vært i diverse butikker, men tviler litt på hvilket merke jeg skal kjøpe. Har sett på Parajumpers og Canada Goose, begge jakker er jo veldig gode, men hvilken er best? Hva anbefaler dere? Har forøvrig også hørt at Fjellreven har en god jakke, men den er det mange forskjellige meninger om..?EDIT: Og som kjent finnes det mye fake produkter der ute, så hvor bør jeg bestille jakken?Kom gjerne med anbefalinger til andre merker også! Takker på forhånd EDIT 2: Klikk på bildene for å se større versjon..Canada Goose - Ca. Kr. 6500,-Parajumpers - Kr. 7500,-Fjellreven - Kr 3000-4000,- Endret 13. mai 2019 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
fkm Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Canada Goose: Meget god jakke. MEGAfjortis Parajumpers: Middels jakke. Kjempefjortis Fjällräven: God jakke. Ikke spesielt fjortis. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Canada Goose: Meget god jakke. MEGAfjortis Parajumpers: Middels jakke. Kjempefjortis Fjällräven: God jakke. Ikke spesielt fjortis. Jeg er ute etter kvalitet, og en jakke som tilfredsstiller 100%. De har latterlige priser, men kan brukes i mange, mange år fremover... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg digger Canada Goosen min! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Jeg digger Canada Goosen min! Sweet! Hvilken modell har du? Og hvor kjøpte du din? (EDIT: postet dobbel..) Endret 27. oktober 2011 av Slettet-awWb2dC Lenke til kommentar
Quasimoodo Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Vinteren for to år siden gikk jeg til innkjøp av en CG Heli Artcic, etter min mening den mest nøytrale modellen. Siden har kulden ikke vært noe problem, i tillegg til at den ser fet ut. Kongejakke og kan anbefales! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har den samme som du har bilde av, husker ikke hva den heter Kjøpte den på Retro. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 De har latterlige priser, men kan brukes i mange, mange år fremover... Uh, skrev jeg noe annet? Som sagt, jakkene er kjempegode de, men du får ikke tak i noe mer fjortis... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Vinteren for to år siden gikk jeg til innkjøp av en CG Heli Artcic, etter min mening den mest nøytrale modellen. Siden har kulden ikke vært noe problem, i tillegg til at den ser fet ut. Kongejakke og kan anbefales! Ganske fin modell den også ja, hadde jeg faktisk ikke sett før, blir den fortsatt solgt? Jeg har den samme som du har bilde av, husker ikke hva den heter Kjøpte den på Retro. Okei, takk! Hehe, CG Chateau Parka heter den! Sykt fet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Uh, skrev jeg noe annet? Som sagt, jakkene er kjempegode de, men du får ikke tak i noe mer fjortis... Regner med at det er "sossete" du mener i dette tilfellet? isåfall er jeg helt uenig.. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Uh, skrev jeg noe annet? Som sagt, jakkene er kjempegode de, men du får ikke tak i noe mer fjortis... Regner med at det er "sossete" du mener i dette tilfellet? isåfall er jeg helt uenig.. Er vel heller det at ikke er spesielt kult å gå rundt med en jakke som er uberpopulært hos fjortizzer. 2 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Okei, takk! Hehe, CG Chateau Parka heter den! Sykt fet Stemmer, stemmer! Digger den. Driter oppi at det er sinnsykt med fjortizzer som bruker canada goose, ingenting som slår å dra glidelåsen helt opp og grave seg godt ned i den, er også svært få som har Chateau Parka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Er vel heller det at ikke er spesielt kult å gå rundt med en jakke som er uberpopulært hos fjortizzer. Det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! Dessuten har mange av de lignende jakker, ikke alle som bruker 5-6k på en ekte Canada Goose/Parajumpers.. Men glem det, det er ikke relevant i denne tråden... Okei, takk! Hehe, CG Chateau Parka heter den! Sykt fet Stemmer, stemmer! Digger den. Driter oppi at det er sinnsykt med fjortizzer som bruker canada goose, ingenting som slår å dra glidelåsen helt opp og grave seg godt ned i den, er også svært få som har Chateau Parka Det kan jeg tenke meg, og enig med deg, gleder meg til den dagen jeg har en slik jakke selv 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Uh, skrev jeg noe annet? Som sagt, jakkene er kjempegode de, men du får ikke tak i noe mer fjortis... Regner med at det er "sossete" du mener i dette tilfellet? isåfall er jeg helt uenig.. Nei, jeg mente akkurat det jeg sa. Canada Goose er megafjortis. Punktum. 4 Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Fjellräven begynner å bli nesten like fjortis som CG. 1 Lenke til kommentar
Quasimoodo Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Uh, skrev jeg noe annet? Som sagt, jakkene er kjempegode de, men du får ikke tak i noe mer fjortis... Regner med at det er "sossete" du mener i dette tilfellet? isåfall er jeg helt uenig.. Nei, jeg mente akkurat det jeg sa. Canada Goose er megafjortis. Punktum. Kommer litt an på hvilken modell du velger også da. Expedition modellen er jo den så og si alle bruker. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Fjellräven begynner å bli nesten like fjortis som CG. Hvis alt blir fjortis, hvilket merke skal man da kjøpe? ^^ Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Nå er jo parka generelt blitt ganske fjortis, men Woolrich hadde det vært en bra mulighet for eksempel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Nei, jeg mente akkurat det jeg sa. Canada Goose er megafjortis. Punktum. Ok, det er din mening! men det hjelper ikke å uttale seg på en måte som om det skulle være fakta, for det er det ikke. Alle har sin egen mening, sånn er det.. - End Of Story! Uansett, at noen ser på CG/PJS som fjortis jakker er ikke relevant i denne tråden. Jeg vil vite hvilken som er best, og hva slags merke jeg bør kjøpe. Vil gjerne få anbefalinger av folk som deler sin erfaring/kunnskap her på tråden, ikke en diskusjon om de er fjortis eller ikke... Endret 1. november 2011 av Slettet-awWb2dC 2 Lenke til kommentar
Armador Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Veldig fprnøyd med PJS'en min, og syns den har et mye penere snitt en CG. Dog er den ikke like varm heller. Personlig syns jeg CG ble for varmt i Norge, med en gang man må gå et stykke blir man klam, varm og jævlig. Men ser med skepsis på at flere og flere ender opp med en slik, kan de ikke holde seg til CG? Et annet godt alternativ er Moscow jakkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå