Gjest medlem-82119 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har en selvbygget PC med et gigabyte GA-EX58-UD5 hovedkort og lovlig windows 7 home premium 64 bit. Har to harddisker i den, en WD Velociraptor 300 Gb 10000 rpm, og en WD Caviar 1 Tb 7200 rpm. Siden PC var ny så har jeg irritert meg over at ting henger på et vis. Hvis jeg f.eks klikker på stasjonen til 1 Tb disken, kan det gå 10-20 sekunder før den er tilgjengelig. Det virker som om den må lese innholdet først. Det samme skjer når jeg plugger til en usb minnepinne. Den jobber og jobber og klikker man på stasjonen så ser man at dataene leses inn. En 8 Gb Usb minnepinne kan fort ta minuttet før den er tilgjengelig. Har også et trådløst microsoft 7000 tastatur og mus hvor musa kan være litt rykkete innimellom, og en nettverksplugg av typen linksys wusb600n. Nettverket låser seg innimellom. Jeg har mistanke om at alt dette henger sammen på et vis men ut over de hengene når man bytter stasjon osv så er pc 110% stabil. Lurte derfor på om det var noen kjent løsning eller ting som kan sjekkes, slås av eller på osv elelr om det er en konflikt med noe. Det jeg har gjort så langt er å formatere PC, oppdatere alle driverne, legge inn chipset driverne, slå av strømstyringen til nettverkskortet, og oppdatere bios. Ingenting har hjulpet. har også byttet sata porter. Kjenner jo til at x58 kort kjører endel automatisk prosesser som sjekker og justerer jevnlig. Problemet er også at dette ikke er et fast problem, men komemr og går. Musa ser ut til å krasje med enkelte nettsider, da enkelte nettsider er mer "hakkete" enn andre. Mener å ha lest før at det har vært konflikter med firefox og trådløse musdrivere, men vet ikke om noe slikt. PC har mer enn nok strøm tilgjengelig, og ting er 110% stabilt ellers. Finnes det noe man kan sjekke uten å bytte hovedkort eller noe? Innstillinger? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Oppdaget nå at et område på musematta var slitt og at musa hakket når jeg brukte den på det området. Faulty musematte, med andre ord. Nettverket synes jeg er rart. på min gamle XP maskin med et innebygget pci nettverkskort lå jeg altid på max signalstyrke. Har nå win 7 og nettverksplugg på usb og signalet er aldri høyere enn 2 streker, dvs at signalet ligger på 20-40%. Samme router. Litt usikker på om windows 7 er strengere med nettverkssignalstyrken enn XP, eller om usb nettverksplugger har svakere mottak enn pci kort. Rare greier.Kom også på at jeg tømmer endel logger innimellom i diskbehandlingen, så antar at innholdet må leses på ny etterpå. det er en mulig forklaring på at det tar tid før ekstra harddisker og slikt er tilgjengelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå