Gå til innhold

[Løst] Web Program som gjør det mulig å få vist til andre. Online!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ihvertfall ikke åpnet port 80.

Teamviewer blir tungvindt. Jeg og en annen skal jobbe sammen på siden.

I startfasen nå med bare testing og slikt, så er xampp perfekt.

Og skal jeg leie server, og ha tilgang til å redigere i php.ini fila, er jeg nødt til å skaffe vps eller dedikert server.

Så hvilken ruter har du da?

Det burde kunne gå greit å kjøre alt på en helt annen port også - men normalt er det fullt overkommelig å gjøre port 80 ledig og brukbar. Folka bare vet ikke nok om hvordan ruterene fungerer som regel. Forteller du meg hvilken modell du har så er det som sagt mulig at jeg har gjort nettop denne operasjonen på den modellen før.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Router jeg har er: ZyXEL P-2602HWT-F3. Jeg får åpnet andre porter.

Oddsen på at jeg gjør noe galt, er ikke der. Har gjort det alt. Og det funket utmerket. :tease:

Det kan vel ikke fungere utmerket og samtidig være stengt? ...

Anyway - så langt jeg husker fra denne modellen er det ikke behov for å redirecte webGUI manuellt i telnet på denne.

Den har dog en firewall som jeg mener Telenor bruker på denne. Det vil være nødvendig å manuellt mappe porten i firewallen for at den skal gå gjennom (+ vanig NAT oppføring selvfølgelig).

Du kan ta en titt i denne tråden for å se hvordan det gjøres:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1105432

Der er det forøvrig folk som har kjørt webserver på port 80 med eksakt samme ruter fra Telenor på denne måten. Men for all del, du får selv velge om du gidder å se på det eller ikke.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har sett på den guiden, men port 80 lar seg ikke åpne. Programmet kjører bra localt, og da trenger den jo port 80.

Noen her som har en guide om å få xampp på nett, kanskje jeg overser noe. Har også endret httpd fila når jeg skulle teste fr.eks port 81. Den kan jeg åpne uten prob.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...