Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Hei. Ja, jeg trenger ett program for å få det på nett. Så jeg kan vise hjemmeside til folket. Har prøvd xampp, men det blir trøblete med Telenor. Men tillater ikke at folk åpner port 80, som må åpnes. Har dere tips til andre program, eller andre løsninger? Mvh Dino. Endret 27. oktober 2011 av Dinoinho Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva er det du skal vise til andre? Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Vise hjemmeside. Lenke til kommentar
etse Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 kan du ikke bare kjøre xamp på en annen port og be de bruke det portnummeret? F.eks. om du bruker port 8080 så gir du lenken http://din-ip:8080 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Er ikke xampp bare lokalt? Bare å finne en side som kan hoste hjemmesiden for deg, simple as that. Endret 27. oktober 2011 av Muffinss Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 nei, xampp kjører apache, mysql osv så du må bare åpne opp port 80 i routern Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Du kan jo konfigurere de til å kjøre på hvilken port du vil. Apache har en fil (httpd.conf) der du velger hvilken port den skal kjøre på. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Min ip, det vil si? Den man finner på minip.no? Åpnet port 8080, og endret det i den fila i xampp. Men funker fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Sjekka om noen andre programmer som bruker porten? Skype spesielt er veldig flink til det. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Skype bruker 80, derfor jeg endret til 8080. Eller er 80 og 8080 sammen greia? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 La meg anbefale at før du vet hva en port er så bør du ikke kjøre en tjener i det hele tatt. Jeg anbefaler at du forsker på hosting av websider. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Sjekket brannmuren din? Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg vet hva port er, men det med 80 og 8080, ble jeg usikker på. Med tanke at det ikke funket. Ja brannmur er skrudd av. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Litt usikker men etter litt googling er visst 8080 en port som blir mye brukt til proxy n shit. Hva med å skifte porten til 80 igjen og bare avslutte skype? Kan også anbefale hosting av websider, som blueeagle skriver over her. Endret 27. oktober 2011 av Muffinss Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 kjøp en billig host koster ca 1 kr. Eller så kan du bruke http://byethost.com/ eller 000webhost. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Port 80 er som sagt stengt av Telenor. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Forøvrig kan du sjekke Opera Unite, som følger med alle nyere versjoner av nettleseren Opera. Der kan du også hoste websider lokalt, og du slipper å ordne med ruter, brannmur, porter etc. Enkelt for rene html sider, dersom du skal kjøre scripta sider (php, python etc) må du installerer ekstra unite-apps. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Men er avhengig av å få endret på php.ini. Derfor er jeg litt vanskelig, hehe. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Port 80 er som sagt stengt av Telenor. Dette tviler jeg meget sterkt på - at den er "stengt" alså. Mange rutere bruker dog port 80 for webgrensesnittet, og hvis denne også brukes for tilgang til webgrensesnittet fra utsiden så vil denne blokkere andre signaler sent på port 80 fra å komme gjennom. Det er normalt ikke noe værre sak enn å sette webgrensesnittet på ruteren til en annen port - eller å reconfige den til at den skal slippe gjennom port 80 trafikk fra utsiden (disabler da webgrensesnittet når du ikke kontakmter det fra innsiden av nettverket). Har du speedtouch ruter kan jeg kanskje til og med gi deg den nøyaktige kommandoen du trenger for å gjøre dette - det vil variere med ruter. Du vil naturligvis trenge ruter-loginen for å kunne gjøre dette i uansett tilfelle. Alt dette sagt - det koster veldig lite å leie en basic host. Vi snakker om få kroner i måneden. Det blir jo en pain å drifte en server hjemmenifra 24/7. Ellers - om du bare skal fort vise en side til noen andre så bare bruk teamviewer. (teamviewer.com) det er fjernstyringsprogram àla remote desktop. Bruk presenasjonsmodusen. Det er som fjernstyring men bare at det er du som styrer og mottakeren bare får se på. Alternativt bruk vanlig fjernstyring, så kan begge styre. Støtter til og med voicechat og filoverføring internt i programmet. Krever ingen åpne porter eller noe som helst ruterconfig. Fungerer mellom PC og Mac. Trnger ingen installasjon - kan kjøre rett fra .exe filen. Det er gratis for non-profit. -Stigma Endret 27. oktober 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg får ihvertfall ikke åpnet port 80. Teamviewer blir tungvindt. Jeg og en annen skal jobbe sammen på siden. I startfasen nå med bare testing og slikt, så er xampp perfekt. Og skal jeg leie server, og ha tilgang til å redigere i php.ini fila, er jeg nødt til å skaffe vps eller dedikert server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå