Kent Rune Haugen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Femtiøring Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Veldig god skarphet. Noen få utbrente steder ,men ellers bra eksponering. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du begynt med Numismatografi nå? Syne du skal være godt fornøyd med dette, skarpt og fint. her er det mange feller å gå i. Lyssetting er alfa og omega på denne typen eksponeringer. Veldig ofte får myntene en merkelig farge ved vanlig belysning, det aller beste er å bruke en hvit lyskilde for riktigst mulig fargegjengivelse. Med vanlig belysning vil en sølvmynt bli til gull med en gang. Det finnes en tråd om dette emnet her: http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=30&t=356&start=855 Ta gjerne kontakt, da jeg har litt erfaring akkurat på dette område. Lenke til kommentar
KnutW Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Skarpt og godt gjengitt. Ser det er eit 2011-eksemplar du har brukt der eittala i 2011 står feil veg :-) Lenke til kommentar
Kent Rune Haugen Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du begynt med Numismatografi nå? Syne du skal være godt fornøyd med dette, skarpt og fint. her er det mange feller å gå i. Lyssetting er alfa og omega på denne typen eksponeringer. Veldig ofte får myntene en merkelig farge ved vanlig belysning, det aller beste er å bruke en hvit lyskilde for riktigst mulig fargegjengivelse. Med vanlig belysning vil en sølvmynt bli til gull med en gang. Det finnes en tråd om dette emnet her:http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=30&t=356&start=855Ta gjerne kontakt, da jeg har litt erfaring akkurat på dette område. Takker Var nok bare ett lite innfall for å få testet 150mm'ern -men takker for linken og så spør jeg om jeg skal prøve igjen med en tøff mynt engang. Men egentlig mest overrasket over at bilder av mynt har ett eget navn Lenke til kommentar
Kent Rune Haugen Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Skarpt og godt gjengitt. Ser det er eit 2011-eksemplar du har brukt der eittala i 2011 står feil veg :-) Så dette at de står feil vei, gjør alle 50 øringer fra 2011 det? Har ingen flere å sjekk her Lenke til kommentar
KnutW Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er eg ikkje sikker på, men det er i alle fall så mange at mynten ikkje er verdt meir enn 50 øre ;-) Lenke til kommentar
Kent Rune Haugen Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er eg ikkje sikker på, men det er i alle fall så mange at mynten ikkje er verdt meir enn 50 øre ;-) Sjekket dette opp, det ble trykket over 8 millioner eksemplarer av denne mynten før feilen ble oppdaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg