Gå til innhold

UT multiplayer gikk tregt..

Anbefalte innlegg

Prøvde for første gang UT på nettet i går kveld. Problemet var at bevegelsen til de andre spillerne gikk fryktelig hakkete. Når jeg f.eks fyrte avgårde en granat, var den andre spilleren forlengst vekk når granaten eksploderte. Dette resulterte selvfølgelig at sisteplassen på listen var reservert meg. Samtidig var det slik at for å plukke opp våpen/medkit o.l måtte en vente 1-2s for at objektet var registrert. Bevegelsen i spillet var forøvrig helt grei. Var bare innom en server, vet derfor ikke om det ville gått like tregt på andre servere. Er koblet opp via 64kb ISDN. Er det innstillinger som kan foretas for å bøte på problemet, eller må jeg leve med dette?

Takker på forhånd for gode svar....

Bruker denne posten til spørsmålet siden trafikken her er størst..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei...

Du må sjekke pingen din. Den finner du ved å trykke F1 (som viser ping TIL server, og bør ligge på maks 140), eller F6. Når du trykker F6 får du også informasjon om PacketLoss. PL bør ligge på 0%. Du bør også sjekke din "netspeed". Denne bør for din del være 5000. For å forandre netspeed kan du bruke nettverksinnstillninger eller i consoll. Komandoen i consol er :netspeed 5000

Håper det hjalp litt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Pingen i F6 er mest interrisant. Spiller jeg public så klarer jeg å leve med alt under 180 i ping, selv om en ping på 180 krever en roligere, mer tilbaketrukket spillestil. Spiller jeg 1on1, 2on2 etc. mot "likesinnede" så er 120-130 i grenselandet til hva jeg kan godta.

Lenke til kommentar

beskrivelsen din av hakking og latenstid tyder på at du har hatt en ping et godt stykke over 200. Med ISDN 64k bør du vel som regel klare under 200, selv på public servere (selvsagt avhengig av antall spillere mm.)

Som andre allerede har vært inne på: sjekk browseren i multiplayer-modus og velg ut servere som har lavest ping, evt. velge ut servere med spillere som har tilsvarende ping som deg. Jeg husker fra da jeg sjøl hadde 56k modem og møtte folk som hadde rundt 30-100 i ping :razz: Enhver kill jeg fikk inn (om jeg i det hele tatt fikk inn noen) ble opplevd som en seier i seg selv, særlig i 1vs1 DM.

Lenke til kommentar

Vet av erfaring at det går fint an å spille online med enkel isdn-linje.

Jeg spiller dog kun Instagib, så på telenordia og tnx servere er det som oftest brukbare forhold med isdn. Har selv ADSL, men det lagger avogtil også for meg.

På TnX har jeg ca 60ping i snitt, mens en kompis med isdn har rundt 85-90 i snitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...