AndersT2 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har 3 stk 120 GB harddisker, og etter at jeg driver å formaterer nå, så syntes jeg det hadde vært greit, for senere formatering, å ha en egen del til programmer. Da vil jeg helst dele opp den som OS ligger på, men jeg får det ikke til, har prøvd datamaskinbehandling, både på den og en annen som er helt tom (rett etter formatering av den), men den vil ikke utvide mer enn 8 MB. Selve C: disken virker som er delt opp i 2 deler, en stor og en på 8 MB (har sort stripe over seg) Men disken jeg har ikke tilgang til å partisjonere den, den sier at det er pga OS ligger på den. Har også lagt inn Partition Magic 8, men dette funket heller ikke. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Partisjonering gjøres normalt før formatering. Dvs at alt av data forsvinner. Alternativet er å bruke programmer som PM. Men du må ha litt peiling på hva du skal gjøre. Eksisterende partisjoner må forminskes før du kan lage en ny. Det er forresten vanligvis ikke noen vits i å ha en egen partisjon til programmer. Hvis du vil spare arbeid med reinstallering så skaff deg Ghost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå