Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med windows 7 og D-link router!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett problem med at jeg ikke får koblet meg til på den trådløse D-Link routeren vår.

Nettverket er BOF som har installert nå nylig, og da ble det satt opp ett Thomson trådløst modem. Jeg syntes dette gikk for tregt på det trådløse nettet og det datt ofte ut så jeg ringte inn å klagde.

Senere kom de å monterte en D-Link 600 router som de mente skulle fungere bedre. Jeg leier i kjelleretasjen og deler nett med de oppe, så når montøren koblet til fikset han så at internettet på en bærbar maskin i øveretasjen fungerte (gammel pc med vista). Satt i telefon med BOF sitt service kontor i 1,5 time å feilsøkte og prøvde å endre på instillinger på routeren uten hell.

Jeg har en Hp stasjonær pc (windows 7 64-bit) med orginalt innebygget nettverkskort som har fungert helt fint på alle andre nettverk jeg har vært koblet til.

Har også prøvd å koble til med min telefon Samsung Galaxy S2 I9100 uten at det skjer noe.

Dette kommer opp når jeg skal koble til:

utennavns.jpg

Etter å ha skrevet inn det riktige passordet kommer dette:

utennavn3.jpg

Dette er instillingene som kommer opp på routeren:

setupinternet.jpg

wirelesssettings.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt - sladd ut krypt. nøkkelen din i bildet. Du bør jo ikke legge denne ut på åpent nett.

Her er to ting du kan teste:

- Sjekk at senderkanalen ikke bruker kanal 13 (dette kan lage krøll med noen nettverkskort da denne kanalen ikke brukes alle steder i verden - og dermed kan noen kort (og med noen drivere) kanal 13 tulle seg til. Du kan sette kanal manuellt i instillingene du har vist. Du kan bruke gratisprogrammet inSSIDer (google it) om du vil være litt mer nøyaktig og finne en god kanal manuell, men for testinens sin del så bare sett på kanal 6 og test med det om det retter problemet.

- Test med en annen type kryptering. Dette er ofte kilden til slike inkopatabilitetsproblemer. Ikke bruk WEP da denne ikke er trygg (kan hackes for lett), men WPA og de forskjellige variantene av WPA2 skal være rimelig trygge.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...