stianaur Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hei! Igår tenkte jeg at jeg endelig skulle ta rotta på en mappe fra en tidligere installasjon av Windows 7, til dette brukte jeg Ccleaner på den gjeldende partisjonen - partisjon D: her lå noen filer, samt en Windows-mappe som tilsynelatende ikke var endret siden 2009. Med til historien hører det at den gjeldende windowsinstallasjonen der skrivebord og annet ligger er på partisjon C: Etter at dette var gjort skulle jeg formatere partisjon D: som nå var "clean". For å få til dette prøvde jeg et partisjonsprogram fra internett. Når jeg skulle formatere partisjonen stod det BOOT på den, uten at jeg tenkte noe mer over det. For å forsøke å få has på 3gb som lå upartisjonert la jeg også inn partition magic 8, som jeg slettet etter at det ikke fungerte. Så begynner moroa: Etter restart klarer ikke pcen å boote. Gode råd er dyre, og jeg laster ned og produserer Windows-recovery disk på USB. Denne klarer ikke å hjelpe meg, jeg fikk opp et gjennoprettingspunkt fra da partition magic ble lagt inn og gjennoprettet dette, uten at det hjalp. Grunnen til at jeg stresser med dette er at jeg gjerne vil ha tak i det som ligger på pcen. Men jeg fant ut at inne i system-recovery går det an å komme inn på oversikt over diskene. Slik at jeg får sett på filsystemet. Dette er egentlig i funksjonen for å finne driver til harddisken, men det gikk an å kopiere filer over til minnepennen som recoveryen ligger på. Slik klarte jeg å få ut en mappe med bilder. Når jeg prøver på autorepair i recovery får jeg bare opp at det ikke finnes gyldig windows-installasjon, selv om jeg vet at den ligger på c: Er det noen som forstår hva jeg driver med og kan gi meg råd? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du prøvd noe så enkelt som boote på OS-cd / (den lille OS-partisjonen laptop) og trykke reparer oppstart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå