N o r e n g Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Tror jeg er litt frekk og stjeler tråden litt for å spørre kjapt om hva folk tror om det gamle oppsettet mitt til BF3. CPU: Intel E8400 RAM: 4GB DDR2 Skjermkort: Radeon 4870x2 Har en grei mistanke om at CPU er flaskehals, men hva med skjermkortet? Lever på studeielån så det er begrenset hvor mye jeg kan oppgradere om gangen. Skjermkortet holder bra, prosessoren din er det verre med. For en skikkelig oppgradering må du ut med 3300 kr for i5-oppgraderingspakken på komplett.no, det er desidert der du får mest for penga. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Skjermkortet holder bra, prosessoren din er det verre med. For en skikkelig oppgradering må du ut med 3300 kr for i5-oppgraderingspakken på komplett.no, det er desidert der du får mest for penga. Takk arni, var i grunn rimelig sikker på det men greit med en bekreftelse, får handle når storstudielånet i januar kommer. Trådstarter får tilbake tråden sin nå <3 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Ace strømforsyninger er rent søppel, de er like "gode" hva du finner i en HP. Oppløsning er alfa-omega, høyere oppløsning krever mye ekstra ytelse. 1440x900 krever langt mindre enn 1920x1080. Åssen er det og spille i 1440x900? er det okey eller er 1920x1080 my bedre? tenker på klarhet hva anbefaler dere til HD6870 i oppløsning på en 22 tommers skjerm? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Åssen er det og spille i 1440x900? er det okey eller er 1920x1080 my bedre? tenker på klarhet hva anbefaler dere til HD6870 i oppløsning på en 22 tommers skjerm? Prøv og se! Oppløsning er avhengig av skjerm, ikke skjermkort. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Ok. Vis jeg har 8gb ram vil jeg få mere fps da? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 jeg oppgaderte RAM og cpu, fikk MYE høyre FPS Lenke til kommentar
Populært innlegg Malvado Skrevet 2. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Ok. Vis jeg har 8gb ram vil jeg få mere fps da? Tiltak for å få mere fps : *Bruke gangetabellen og gjøre om fps til fpm *Sørge for å spille i -10C så både skjermkortet og resten av komponentene i datamaskinen får nok kjøling. *Be mor og far om å slutte å være gjerrige og gi deg nok til en ordentlig oppdatering , alternativt om det ikke er mulig, få seg noe å gjøre som kan gi en 15åring litt inntekter : Flaskepanting , avisbud , diverse hagearbeid og nabohjelp der man kan få noen hundrelapper etc. *Eller du kan faktisk prøve å lese det vi skriver her og linker til.. Det aller beste tiltaket vil nok være å følge med godt i skolen så du kan få den oppgraderingen du virkelig trenger ;-) (God skolegang og gode inntekter som kan gi muligheter for kjøp av det man trenger senere). Edit : Innlegget er ment litt humoristisk og med et glimt i øyet. Endret 3. november 2011 av Malvado 11 Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Tiltak for å få mere fps : *Bruke gangetabellen og gjøre om fps til fpm *Sørge for å spille i -10C så både skjermkortet og resten av komponentene i datamaskinen får nok kjøling. *Be mor og far om å slutte å være gjerrige og gi deg nok til en ordentlig oppdatering , alternativt om det ikke er mulig, få seg noe å gjøre som kan gi en 15åring litt inntekter : Flaskepanting , avisbud , diverse hagearbeid og nabohjelp der man kan få noen hundrelapper etc. *Eller du kan faktisk prøve å lese det vi skriver her og linker til.. Det aller beste tiltaket vil nok være å følge med godt i skolen så du kan få den oppgraderingen du virkelig trenger ;-) (God skolegang og gode inntekter som kan gi muligheter for kjøp av det man trenger senere). Edit : Innlegget er ment litt humoristisk og med et glimt i øyet. Enig. Hvorfor tar ikke folk til seg alle rådene? Jeg ser det så ofte, folk som ikke en gang responderer til hjelpen de får og fortsetter med sine banale meninger.. 2 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Fant et billigere grafikk kort HD 6850 er det noe jeg kan spille bf3 på high? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644666#info Endret 7. november 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 du klarer sikkert medium... Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Ok dene CPU? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639060#reviews og HD 6870 er det noe okey? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Men er det ikke bedre at jeg kjøper nytt HK og kjøper AMD 8kjernes cpu?? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Men er det ikke bedre at jeg kjøper nytt HK og kjøper AMD 8kjernes cpu?? Er det ikke bedre for deg om du sier hva budsjettet ditt ligger på, hva du trenger og når du skal kjøpe dette? Enten gjør du dette, eller så kan du likegodt gi faen, for du virker ærlig talt ikke interessert i å lære. 5 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Jeg lærer jo. jeg snakker om det jeg tenker og kjøpe senere og derfor spør jeg om det for nå skal jeg kjøpe det HD6870 kortet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Du har allerede fått gjenTatte svar på hva du behøver , derimot ser du ut som at du med vilje kommer med innlegg her som "nesten" ser ut til å være laget for å irritere de sOm har prøvd å hjelpe deg ved å rett og slett overse fullstendig de svarene du allerede har fått. Jeg tar en oppsummering og fortSetter du som før må jeg nesten begynne å vurdere om du prøver å trolle : *Battlefield 3 er et meget krevende spill. For å Kunne kjøre på High (ikke minst på multiplayer) så må man ha en kraftig cpu og et kraftig skjermkort. Du har allerede fått anbefalninger ovenfor av flere av oss , husk å kjøpe ny Psu. *Battlefield 3 kan spilles på en eldre maskin, men ikke forvent god og stabil fps og du må nok fjerne alt av spillopplevelsen ved å sette ned grafIkken såpass mye at det blir en nitrist opplevelse. Satser på at du går over rådene som har blitt gitt i tråden og sørger for å faktisk følge dem. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) AMD's nye FX-8150 duger ikke til spill i forhold til Intel Core i5 og i7, og særlig ikke hvis man regner med strømforbruket. Ytelse: http://www.anandtech...fx8150-tested/8 Strømforbruk: http://www.anandtech...fx8150-tested/9 Arkitekturmessig bør prosessorene ha en del å gå på i fremtiden, men man kjøper ikke en prosessor for å få bra ytelse om 2 år, og strømforbruket kan ingen gjøre noe med. Dette er ting du kan finne ut av fort og greit selv. For øvrig vil jeg be deg om å lese gjennom det forrige innlegget til Malvado tre ganger. Langsomt. Endret 16. november 2011 av Ar`Kritz 4 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Setter maks beløp opp til 3 000kr hva er best da? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Setter maks beløp opp til 3 000kr hva er best da? Gigabyte GTX 570 SOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå