Gå til innhold

Beste grafikkort til under 2 000kr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har mellom 3 til 15 fps på dcs a10 og da det er 8fps så funker det greit og spille

BF3 er 3 ganger tyngre med alt på low.

Med 8fps vil du ikke ha sjans til å klare deg i BF3, innen du ser en fyr vil fyren ha rukket å se deg og skyte deg i løpet av sekunder.

Pung ut for en grei firekjerner og et HD 6870, så vil du kunne kjøre BF3 på medium-high. Lurer du på hovrdan det ser ut kan du se her: Kvalitetsnivå i BF3 sammenlignet

Lenke til kommentar

6870 vil ikke slå feil i BF3. Har en kamerat som nylig kjøpte en billig-gamer for 5,000.

X4 850 og Sapphire 6870 Vapor-X blandt annet. Det funket som smurt i betaen, og jeg regner med at de har fått optimisert spillet noe siden da. (ja, beta var ikke ultra, men det så fortsatt veldig bra ut) :!:

Lenke til kommentar

Er det mulig og få en GPU uten ny CPU? for under 2600kr? med bf3 på high-ultra?

Eller må jeg ha den HD6870 og fire kjernes CPU? og det funker på high-ultra? med en grei fps?

Firekjerner er påkrevd for god minimum framerate, som er det viktigste for en god opplevelse.

High ser veldig bra ut og er det du kan forvente av et HD 6870.

Lenke til kommentar

Tenker og spille online og da er hd670 med den firekjernes CPU greit med fps for online?

HD 6870 med Phenom II X4 burde klare å levere 50 fps online på high ja...

Er det virkelig så vanskelig å ta en kikk på benchmarks selv?

http://www.techspot....ance/page5.html

Nei men takk for hjelpen :) da er det avgjort et hd6870 kort

men vis jeg har oppløsning 1440x900 på high blir fps mere da?

Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å ta en kikk på benchmarks selv?

http://www.techspot....ance/page5.html

Nei men takk for hjelpen :) da er det avgjort et hd6870 kort

men vis jeg har oppløsning 1440x900 på high blir fps mere da?

Du tok ikke en kikk på linken min du...

Høyere oppløsning = høyere krav til skjermkortytelse

Det her må være den råeste tråden jeg har lest på lang, lang tid...

Jeg er rimelig imponert over fsx v1.1 ja, tror jeg lar det være med det, så slipper jeg flere beskyldninger om personangrep.

Lenke til kommentar

Eller må jeg ha den HD6870 og fire kjernes CPU? og det funker på high-ultra? med en grei fps?

Du har egentlig fått svar på dette flere ganger.

I korte trekk så er ditt nåværende system for svakt for å drive Battlefield på high-ultra selv med en oppgradering av skjermkortet ditt , du trenger med andre ord følgende oppgraderinger :

*Nytt hovedkort og cpu : 4 kjerners cpu Intel 2500k vil gi veldig god ytelse for nåværende spill og kommende spill.

*Nytt minne : 8Gb DDR3 minne.

*Nytt skjermkort : Anbefaler minst et Nvidia 560 eller Amd 6950 for BF3 så du kan kjøre High og 1680x1050.

*Ny PSU om du har en no-name jalla merke da det mest sannsynligvis ikke greier å gi stabil spenning til skjermkortet.

Kommer du med navn på PSU'en så kan vi i alle fall vurdere om den kan gjøre jobben og om du kan i det minste oppgradere en komponent av gangen, i såfall hadde jeg satset på først et 6950 2Gb skjermkort og så resten av komponentene etter hvert som du får pantet nok colaflasker som ligger kastet rundt over alt som loot for ivrige dataentusiaster.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har egentlig fått svar på dette flere ganger.

I korte trekk så er ditt nåværende system for svakt for å drive Battlefield på high-ultra selv med en oppgradering av skjermkortet ditt , du trenger med andre ord følgende oppgraderinger :

*Nytt hovedkort og cpu : 4 kjerners cpu Intel 2500k vil gi veldig god ytelse for nåværende spill og kommende spill.

*Nytt minne : 8Gb DDR3 minne.

*Nytt skjermkort : Anbefaler minst et Nvidia 560 eller Amd 6950 for BF3 så du kan kjøre High og 1680x1050.

*Ny PSU om du har en no-name jalla merke da det mest sannsynligvis ikke greier å gi stabil spenning til skjermkortet.

Kommer du med navn på PSU'en så kan vi i alle fall vurdere om den kan gjøre jobben og om du kan i det minste oppgradere en komponent av gangen, i såfall hadde jeg satset på først et 6950 2Gb skjermkort og så resten av komponentene etter hvert som du får pantet nok colaflasker som ligger kastet rundt over alt som loot for ivrige dataentusiaster.

Har AMD og er fornøyd med den! så går ikke over til intel.

Hvorfor må jeg ha Nvidia gtx 560 og ikke HD6870 er jo samme yttelse

PSU er ace 500w

Lenke til kommentar

Har AMD og er fornøyd med den! så går ikke over til intel.

Hvorfor må jeg ha Nvidia gtx 560 og ikke HD6870 er jo samme yttelse

PSU er ace 500w

I såfall så er nok den beste cpu'en du kan få fra Amd per dags dato 1100T , i BF3 konkret så yter BD noe bedre, men med tanke på at du ikke kommer til å spille kun BF3 er nok en Phenom II x6 1100T det kraftigste du kan få fra Amd av 6 kjerners cpu. Du har selvsagt et par andre 4x kjerners cpu'er som er noe billigere og som kan yte bedre enn 1100T'en om du overklokker disse.

Jeg har ikke sagt at du må ha 560 kontra 6870, jeg har sagt at du må ha "Minst" 560 for å kunne kjøre high , min anbefalning for high ultra er soleklart minst et 6970 / 580 og da vil du ikke kunne kjøre god MSAA og konstant 60fps.

Ace strømforsyningen er ok, men om jeg husker rett støtter den ikke aktiv PFC og 12V railene er ikke akkurat noe å hoppe i været av. Personlig har jeg nok byttet denne ut for å være sikker. Om noe kan den klassifiseres som low - mid range og er av middels til lav kvalitet. Skal man satse på en strømforsyning er det nok best å gå for en som koster litt mer og som er av høy kvalitet, min erfaring er at det er her man bør unngå å spare inn for mye.

Lenke til kommentar

Tror jeg er litt frekk og stjeler tråden litt for å spørre kjapt om hva folk tror om det gamle oppsettet mitt til BF3.

CPU: Intel E8400

RAM: 4GB DDR2

Skjermkort: Radeon 4870x2

Har en grei mistanke om at CPU er flaskehals, men hva med skjermkortet? Lever på studeielån så det er begrenset hvor mye jeg kan oppgradere om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...