TomKorawit Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hei. Jeg har tenkt på å kjøpe en gaming pc som skal takle Battlefield helt perfekt. Så lurer jeg på er denne den rette ? Eller har dere noe forslag som kan vær rimelig til ca samme pris ? ( 8000K ) Takk.! Lenke til kommentar
E Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 om jeg var deg ville jeg kjøpt en stasjonær pc. sjekk ut denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502 mye data for pengene. Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Stasjonær har jeg ; ) den takler fint BF3 , det jeg trenger noe som er mer portable enn den svære dingsen ^^ takk for at du svarte ! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Gå for en G53SW med 1.5GB VRAM, dette vil gi deg 50% ekstra ROPs og båndbredde, som vil forbedre din spillytelse betraktelig med tanke på oppløsning og teksturer. Lenke til kommentar
Pius Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ^ Denne han mente, og er heelt enig! Den tassen der skal greie å kjøre BF3 på High@1080p, ved overclock kan den vel kjøre noen settings på Ultra. Bare husk på å oppdatere Nvidia driveren, så får du også et stort ytelseshopp i BF3. Kjøpte en slik tass sjøl, men ble for klumpete å ta med til skolen de dagene jeg trengte den til Photoshop etc. Så gikk for en litt rimeligere maskin. Men hvis du ikke har noe imot en litt stor 15", så anbefaler jeg Asusen VELDIG! Kraftigste laptopen jeg har prøvd på lenge :!: Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 ^ Denne han mente, og er heelt enig! Den tassen der skal greie å kjøre BF3 på High@1080p, ved overclock kan den vel kjøre noen settings på Ultra. Bare husk på å oppdatere Nvidia driveren, så får du også et stort ytelseshopp i BF3. Kjøpte en slik tass sjøl, men ble for klumpete å ta med til skolen de dagene jeg trengte den til Photoshop etc. Så gikk for en litt rimeligere maskin. Men hvis du ikke har noe imot en litt stor 15", så anbefaler jeg Asusen VELDIG! Kraftigste laptopen jeg har prøvd på lenge :!: Jeg får tenke litt på det, tusen takk ! :!: Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) ^ Denne han mente, og er heelt enig! Den tassen der skal greie å kjøre BF3 på High@1080p, ved overclock kan den vel kjøre noen settings på Ultra. Bare husk på å oppdatere Nvidia driveren, så får du også et stort ytelseshopp i BF3. Kjøpte en slik tass sjøl, men ble for klumpete å ta med til skolen de dagene jeg trengte den til Photoshop etc. Så gikk for en litt rimeligere maskin. Men hvis du ikke har noe imot en litt stor 15", så anbefaler jeg Asusen VELDIG! Kraftigste laptopen jeg har prøvd på lenge :!: Jeg har sett litt på denne her, hva tenker du? Er denne bedre? eller ? Endret 28. oktober 2011 av TomKorawit Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har sett litt på denne her, hva tenker du? Er denne bedre? eller ? GT 555M leverer såvidt 2/3 av ytelsen og vil gi deg betydelig dårligere grafikk. For BF3 burde det prioriteres: GPU, GPU, GPU, GPU, firekjerners CPU, GPU, GPU, GPU, 8GB RAM, GPU, GPU, GPU... Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Så hvilken pc bør jeg velge ? Asus G53 ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Så hvilken pc bør jeg velge ? Asus G53 ? For best ytelse ja. Lenke til kommentar
Pius Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Som arni sier så gir G53SW best bang for the buck, og du må vel gå opp i 15k+ før du begynner å få bedre ytelse på laptoper. Hvis du skal bruke den som main riggen din, så ville jeg gått for G53SW. Jeg har en stasjonær med HD6950 som burde greie BF3 fint, derfor har jeg ikke noe imot å ofre litt ytelse for portabilitet på min bærbare siden den bare skal brukes på lan etc. Den andre MSI er den sammen som jeg linket til, eneste forskjellen er større HDD og Quadcore CPU. Hvis du forventer/krever at laptopen skal kjøre nyere spill på high+@1080p så burde du ikke gå lavere enn GTX460! Siden GT555m greier ~mediumish@1080p. F.eks så greier GTX 460 35~50ish Starcraft II @ Ultra, imens GT555m greier ~30ish @ ultra. Dårlig eksempel siden Starcraft er ganske CPU avhengig, men du ser forskjellen) Der GTX460 greier å kjøre spill med akseptabel framerate slik at det ikke lagger, greier GT555m det så vidt/sliter. EDIT #1 Anbefaler G53SW på det varmeste, mest stille og kraftige løsningen til den prisen, MEN den ofrer litt portabilitet for det, men det er verdt det så lenge du ikke skal drasse den med til skolen hver dag... Endret 30. oktober 2011 av Pius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå