Common Kestrel Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg får ikke ført over long play opptak fra mitt canon mv 550 i kamera til data (pinnacle studio 8), finnes det andre redigerings porgrammer hvor det lar seg gjøre? Eller finnes det andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Bare et lite spørsmål: Hvordan blir bildet om du prøver? Har du tatt opp i longplay på samme kamera som du prøver å spille av med? Det er veldig ofte at LongPlay på to forskjellige merker ikke er samme hastighet - da blir ofte bildet feil. Lenke til kommentar
Common Kestrel Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Jeg har benyttet det samme kameraet, bilde kvaliteten er grei. Men når jeg skal føre det inn LP opptak på PC så får jeg chapter error, hvilket jeg ikke får ved SP opptak.... Merklig... Lenke til kommentar
adonis Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Så vidt meg bekjent skal datakoden være nøyaktig den samme på SP og LP opptak, med andre ord samme lyd/bilde-kvalitet. Forskjellen er at båndet går saktere, og koden blir da skrevet tettere - ergo mindre sikkerhetsmarginer og litt større sjans for feilavspillinger. Får du 'chapter error' når du forsøker å legge inn videoen, eller kommer du et lite stykke i redigeringsprosessen? /Øystein :o Lenke til kommentar
Common Kestrel Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Chapter error kommer opp med det samme båndet starter å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå