meg0709 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Men hvorfor selger enkelte butikker som dustinhome en spinpoint til drøye 600kr når komplett tar 1800kr for samme disken? Hvordan har det seg at noen skrur prisene sjukt opp, greit nok komplett er ikke billigst, men de tok ca 500kr for den, men nå er det 1800kr, men hos dustin kjører de fortsatt med 600kr? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Småsurt se bedriftssjappene selge 2tb disker til 420-440kr når jeg ikke får bestilt derfra Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Men hvorfor selger enkelte butikker som dustinhome en spinpoint til drøye 600kr når komplett tar 1800kr for samme disken? Hvordan har det seg at noen skrur prisene sjukt opp, greit nok komplett er ikke billigst, men de tok ca 500kr for den, men nå er det 1800kr, men hos dustin kjører de fortsatt med 600kr? Hvorfor skrur man opp prisene hvis man kan? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Å slette filer man ikke trenger er en god ide. problemet er å vite om filen er unødvendig eller ikke. mange av dem er det , men man tør ikke å fjerne dem i frykt for at program man bruker kan slutte å virke Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er jo gjerne ikke programmer som tar hoveddelen av plassen i disse dager... AtW 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Men hvorfor selger enkelte butikker som dustinhome en spinpoint til drøye 600kr når komplett tar 1800kr for samme disken? Hvordan har det seg at noen skrur prisene sjukt opp, greit nok komplett er ikke billigst, men de tok ca 500kr for den, men nå er det 1800kr, men hos dustin kjører de fortsatt med 600kr? Kan være at Dustin Home har et stort antall harddisker liggende på lager fra før av? Så de ikke frykter å gå tom med det første, mens Komplett derimot har solgt seg tomme og må nå punge ut med dobbelt så mye i innkjøpspriser for nye harddisker de bestiller fra leverandører? Om Dustin Home har en buffer på 50 stk harddisker som er bestilt inn for 350 kr stykke så kan de jo fremdeles prise seg lavt, har Komplett derimot kun 5 stk igjen som buffer og må nå bestille opp nye disker fra leverandør til 650 kr stykke fremfor de vanlige 350 kr tidligere på grunn av flomkatastrofen i Thailand så sier det jo seg selv at de må øke prisene. Mens andre priser diskene høyere rett og slett fordi de kan, hvorfor skulle de ikke gjøre det? Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Får håpe dette kan være med å bane vei for mer bruk av SSD. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Men hvorfor selger enkelte butikker som dustinhome en spinpoint til drøye 600kr når komplett tar 1800kr for samme disken?Hvordan har det seg at noen skrur prisene sjukt opp, greit nok komplett er ikke billigst, men de tok ca 500kr for den, men nå er det 1800kr, men hos dustin kjører de fortsatt med 600kr?Hvorfor skrur man opp prisene hvis man kan? Ja, greit nok, men hvorfor skrur komplett prisene til himmels mens dustin sitter å loffer rundt på ca de samme prisene? Dette er bare gjetting, men jeg tror faktisk målet til dustinhome er å tjene penger, det er jo godt mulig at de ikke vil tjene penger, men det veit forsåvidt ikke jeg noen ting om. Jeg kan være med på det ramguy sier at de har så så lite igjen, men om de bare skrur det opp fordi de kan, den kjøper jeg ikke, hvorfor har de ikke skrudd det opp før? Og hvorfor har de ikke skrudd det opp til 50k for en disk? Merkelig nok så får de neppe noen kunder da, så det at de bare "gjør det fordi de kan" kjøper jeg ikke helt, jeg kan dog være med på at hvis de har 5stk igjen å må kjøpe inn at de skrur opp. Endret 27. oktober 2011 av meg0709 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er alltid noen som handler der. da tjener de penger på de få kundene som er igjen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) meg0: Det virker som du har gått glipp av noen sammenhenger. Endret 27. oktober 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Vel, la igjen 10k hos Dustin i dag, og 3k hos Komplett da de hadde noen varer på lager som ikke Dustin hadde. Hadde forskjellen bare vært 684,- hadde den fulle ordren gått inn hos KOmplett, men når de skulle ha 3360,- mere for 3stk harddisker, valgte jeg å dele dette opp på lagerstatus. Regner med at de som foretrekker å legge inn en ordre for alt om dagen, kommer til å hoppe glatt over Komplett hvis det er harddisker som er med i totalsummen. 2 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hjelper sikkert ikke så veldig at Kina har fryst all salg av råvarene som trengs til å lage neodym-magnetene i harddiskene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Seagate Barracuda Green ST2000DL003 64MB 2TB koster 539,- på cdon.com Endret 27. oktober 2011 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Bestilte meg 4x Segate 2TB-er i går fra CDON. Fikk ikke lov å bestille mer enn 1stk per ordre! Så slengte inn fire ordre. To av dem ble kanselert, så jeg måtte legge inn to på nytt i dag. I går kostet diskene 539,- stk. I dag koster de 599,- stk! Dette klagde jeg på så fikk de for 539,- stk. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er dette slutten på dagens marked for roterende disker tro? Markedet har jo blitt oversvømt med volum og kapasitet de siste åra, behovet for noe større hardisk enn 500-1000 GB har har ikke vært til stede for de fleste datakonsumere. Billig har det vært og det lenge, er muligens grenser for hvor lenge slike produsenter kan holde på gammel teknologi, på tide at verden våkner opp og begynner med SSD o.l . Det vil dog alltid være et marked for disse diskene, men ikke i like stor grad som det har vært. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er dette slutten på dagens marked for roterende disker tro? Markedet har jo blitt oversvømt med volum og kapasitet de siste åra, behovet for noe større hardisk enn 500-1000 GB har har ikke vært til stede for de fleste datakonsumere. Billig har det vært og det lenge, er muligens grenser for hvor lenge slike produsenter kan holde på gammel teknologi, på tide at verden våkner opp og begynner med SSD o.l . Det vil dog alltid være et marked for disse diskene, men ikke i like stor grad som det har vært. Hvorfor skulle det være slutt på det markedet? Selges det mindre tradisjonelle harddisker enn før? Ikke meg bekjent, er behovet tilstede for store disker? Og selv om 500 til 1000 GB er nok, så får man ikke i nærheten av det til en fornuftig pris på SSD. Verden har ikke noe behov for å "vokne opp" enn sålenge SSDer koster 20 ganger mer per GB enn vanlige disker (forutsatt normale priser, og ikke umiddelbart etter en flom) AtW 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er dette slutten på dagens marked for roterende disker tro? Markedet har jo blitt oversvømt med volum og kapasitet de siste åra, behovet for noe større hardisk enn 500-1000 GB har har ikke vært til stede for de fleste datakonsumere. Billig har det vært og det lenge, er muligens grenser for hvor lenge slike produsenter kan holde på gammel teknologi, på tide at verden våkner opp og begynner med SSD o.l . Det vil dog alltid være et marked for disse diskene, men ikke i like stor grad som det har vært. Les hva de ovenfor skriver, så ser du det er marked for snurredisker Ser ikke helt for meg at en hdd kan forsvinne pga. litt høye priser\mangel på råvarer borti østen. Ting er nok mer mot normalen til vinteren Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Lønning neste uke, skulle bestille ny hdd da.. Pc`n min er stapp full. Kjempe typisk det her altså.. Edit: Hadde jeg enda vært smart nok til å bestille forrige uke. Har jo 2 uker på å hente pakkene fra posten.. /cut Endret 27. oktober 2011 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kikket såvidt inne på komplett. Da kostet en Caviar Black 2TB 2,700,- omtrent. Det er jo ingen med vett i skallen som kjøper disker til de prisene! Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ekstern harddisk jeg kjøpte for 600 kroner koster nå 2000 xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå