RBW Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Bare den sisten uken har prisene opp mot doblet seg. Harddisk-prisene har steget drastisk Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 godt jeg handla samme dag dette ble kjent :-P Ble 2 stk 2TB Samsung disker + 1TB 2,5" ekstern disk (usb3) for usle 1900. Lenke til kommentar
Strd Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Tror nok de fleste som kjøpte Harddisker rett før denne pris økningen føler seg ganske fornøyde akkurat nå, inkludert meg 3 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jepp, jeg handla sporenstreks og sikret meg en masse billige harddisker. Nå koster samme disken det DOBBELTE av 1 stk en hva jeg betalte for 2 stk... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Heftig økning ja, men regner med prisene går ned igjen når produksjonen tar seg opp. AtW Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Dette har vi sett før, der man får en slags "event"-prising som er svært kortvarig, med en mer moderat lengre eller permanent prisøking etterpå. Gjelder forresten prisøkningen alle typer harddisker, inklusive de uten snurreplate? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Kjøpte nylig 2 x Western Digital My Passport Essential SE hos mpx til 700 kroner stk. Disse er nå priset til 2400 kroner. Det er en prisøkning på hele 343 % hos mpx. Håper og regner med at det blir en midlertidig prisøkning. Endret 27. oktober 2011 av _sindre_ Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er glad det samme ikke gjelder SSD'er Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Skulle kjøpe 3x2tb idag, sparte over 3000.- på distun fremfor komplett denne gangen. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hvis det stemmer at SSD ikke blir negativt påvirket av denne situasjonen, kan det faktisk hende at SSD derimot blir positivt påvirket. Øker produksjonen faller prisen. 1 Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Handla 4 disker og NAS for en mnd siden, 4 samsung disker kom på litt over 2000kr. I går ville komplett ha 2500 ca for en disk... syk økning i pris.... Kjøpte forøvrig spillePC litt for seint og måtte ut med en tusenlapp for en slik disk... Snart billigere med SSD per gig jo Lenke til kommentar
Lasseyboy Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 "Flomsituasjonen i Thailand har påvirket en del hoved- og underleverandører og dermed også prisene på harddisker. Vi gjør vårt beste for å følge pris-svingningene basert på informasjonen vi får fra produsentene." sitat på komplett.no Sykt. Dette er nok kortvarig ja,(forhåpentligvis)...drøøøøye priser Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg tipper nok fremdeles at dette er snakk om "event-prising" som noen over kallte det. Hvis det enda er usikkerhet om hvor ille situasjonen er, så setter der gjerne en ekstra konservativ "worst-case" pris for en stund slik at de ihvertfall ikke selger ut det lille de har på lager til en for lav pris og gjør situasjonen enda værre for seg selv. Jeg tviler på at situasjonen faktisk er i nærheten av like ille som vi ser i eksemplene her (200-300% økning i pris i mange tilfeller). Dette vil nok stabilisere seg på et langt lavere nivå rimelig fort - tror jeg ihvertfall. Jeg er dog ingen økonomisk analytiker, så ta det jeg sier med en klype salt -Stigma Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Spørsmålet er, hvor produseres diskene, og hvor mye ekstra kapasitet har de som ligger utenfor flomområde/naturkatastrofområde. Ligger de fleste i Thailand, så kan nok prisene gå en del til oppover, hvis ikke antar jeg at de vil synke raskt igjen. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Glad jeg handlet inn mine 12 stk F4EG 2TB før denne prisen kom Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Eneste "No shit Sherlock" økonomitipset jeg kan komme med til de som MÅ ha en harddisk nå er å KUN kjøpe det du trenger for å overleve ut Desember. Deretter når prisene har stupt tilbake på normalt nivå igjen, så handler du for å fylle opp sloter, banker og porter Endret 27. oktober 2011 av 007CD Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 hihi. hadde en kamerat innom jobben som vill ha seg en harddisk, men tenkte han skulle utsette det et par dager til han hadde fått PCen ferdigmontert med ny kjølepasta og litt slik. Senere på dagen doblet vi prisene på harddisker 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Ser bedriftsbutikkene ikke har økt mer enn et par prosent, privatretailerne kommer unna med og melke kundene. men bedriftene blir nok ikke like happy, du vil ikke melke noen for 10k ekstra i dag når han som kjøper blir forbanna av prinsipp og legger igjen betraktelig større summer andre steder etterpå. Endret 27. oktober 2011 av cruzader Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 sikker noen som vil utnytte situasjonene ved å melke markedet for penger Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Har i praksisk ikke behov for noe mer plass enn jeg har. Sletter jeg alt jeg ikke trenger har jeg bare noen få % fyllingsgrad. Ikke at jeg er i nærheten av å fylle plassen jeg har. Prisene kan stige til himmels og lenger for min del. At mange vil forsøke å sko seg økonomisk på nyheter om "flom og krise" er bare å forvente. Ha is i magen og la de brenne inne med lagrene som selges til "opphørs priser" i romjula. Bruk heller litt fornuftig tid til å slette ting du absolutt ikke trenger så skal du se at du ikke trenger noen nye disker alikevel . Endret 27. oktober 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå