Gå til innhold

Nytt Hovedkort LGA-1366 socket

keirikl

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Har ASUS P6T Deluxe V2 nå, men jeg vet egentlig ikke helt hvorfor det er så treigt ved oppstarts cd'er og ofte blir den ustabil når jeg har overklokka min i7 950 til 4.02ghz, og alt er riktig, men plutslig får jeg blue-screen allikavel, kan dette være feil på hk?.

SÅ mitt spørsmål er, hvilket hovedkort er det beste med 1366 socket, med overklokking osv. Kom med mange forskjellige forslag, helst noe dere har prøvd eller har selv.

Mitt forslag er Asus Rampage III Black Edition

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå trenger man ikke å komme med beskyldninger her! Har gjort endel forskjellige overklokker, som har fungert for mange andre, så det er ikke jeg som har gjort en dårlig jobb. Har prøvd tusen forskjellige, har prøvd å overklokke selv, det fungerer omtrent 2,3-4 timer men så fikk jeg blu-screen..

Lenke til kommentar

Arni har rett her.

Du kan ikke blindt følge en guide, om du så hadde hatt 5000 i7 950 CPUer foran deg, så ville INGEN av disse oppført seg likt.

Er mulig du har en dårlig mandags chip som ikke VIL på 4GHz, er også mulig at den ikke liker å bli klokket med turboen for eksempel (Forskjellig implentering kan senke deg helt.)

Kort og greit, alle hovedkortene til 1366 klarer pent overklokker på 200MHz BCLK som tilsvarer 4GHz med i7 920.

Problemet hos deg er at du må KANSKJE justere andre spenninger, QPIen, Uncore og disse må matche.

Vi kan ikke gi deg en fasit om vi ikke kom hjem til deg og satte oss ned med DIN maskin dessverre.

Det å vite litt hvordan hele CPUen henger sammen (Minnekontroller spenning og lignende) er til stor hjelp når du skal klokke en slik CPU.

Lenke til kommentar

keirikl

Jeg har nøyaktig samme HK som deg med i7 920 klokket til 4.005GHz som fungerer stabilt i folding 24/7. Hvis jeg ikke folder klarer kombinasjonen 4.1GHz. Kan jo legge til at jeg måtte skifte fra 1333MHz minne til 1600MHz for å klare den klokken jeg har nå. Det kan også hjelpe å oppdatere bios siden denne ofte forbedres fra produsenten etter noe tid. Men som 007CD skriver så er ingen CPUer like, og jeg har nok vært heldig med min som er en D0. Jeg har for øvrig flere i7 920, hvor den dårligste, også den D0 kun klarer 3.8GHz stabilt. Må nesten forutsette at du har tilstrekkelig kjøling slik at ting ikke blir for varme.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

keirikl

Jeg har nøyaktig samme HK som deg med i7 920 klokket til 4.005GHz som fungerer stabilt i folding 24/7. Hvis jeg ikke folder klarer kombinasjonen 4.1GHz. Kan jo legge til at jeg måtte skifte fra 1333MHz minne til 1600MHz for å klare den klokken jeg har nå. Det kan også hjelpe å oppdatere bios siden denne ofte forbedres fra produsenten etter noe tid. Men som 007CD skriver så er ingen CPUer like, og jeg har nok vært heldig med min som er en D0. Jeg har for øvrig flere i7 920, hvor den dårligste, også den D0 kun klarer 3.8GHz stabilt. Må nesten forutsette at du har tilstrekkelig kjøling slik at ting ikke blir for varme.

Hei! Fikk ny strømforsyning til jul 1000watt. Kjører samme instillinger som før stabilt uten blue-screen. Takk for hjelpen, men hvorfor hjalp det med ny strømforsyning? gikk fra 500w til 1000w

Endret av keirikl
Lenke til kommentar

keirikl

Hei! Fikk ny strømforsyning til jul 1000watt. Kjører samme instillinger som før stabilt uten blue-screen. Takk for hjelpen, men hvorfor hjalp det med ny strømforsyning? gikk fra 500w til 1000w

Strammere spenningsregulering og mindre rippel kan ofte ha en fin effekt under overklokking.

Ripple and it's effects on overclocking

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...