kompliserte Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hvilken forsikkiringsselskap er billigst, er det sant at for en brukt bil som koster 18 tusen, må betele 13 tusen på forsikring? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Forsikring varierer etter hvilken type forsikring du skal ha, hvilken bil du skal ha, hvor gammel du er, og hvor du bor. Er du ung så er gjerne gjensidige et av de rimeligere valgene. Lenke til kommentar
kompliserte Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 20 år, vill ha minikasko, delforsikring? delkasko? Jeg vet ikke hva det heter? men jeg bor i Oslo området. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Jeg forsikrer bilen min gjennom Terra. De har ingen nettkalkulator, så jeg måtte sende noen mail fram og tilbake, men fikk tilslutt et bra tilbud. De la seg på ca. halvparten av det Storebrand, IF, Gjensidige, og de andre større skulle ha... De sistnevnte skulle ha ca. 20-25k i året. Terra har jeg for 12. (delkasko!) Endret 27. oktober 2011 av Slettet+981723478 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Du kan sjekke billigste forsikring på Finansportalen. Husk å sjekke vilkår på forsikring, det kan være forskjeller her mellom selskap som har mer å si enn prisen. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Tips: hvert år sender du en forespørsel til flere selskaper om forsikring. Også det selskapet du har idag, da de vil sannsynlighvis sette opp prisen de ga deg for ett år siden. Og så er det bare å starte å si "selskap x kan gi meg en pris på xxx, kan du slå den?" hvis ja, vurder. Hvis nei, adjø. Man sparer mange tusenlapper ved å gjøre noe slikt. Og skulle man virkelig like "prutesituasjonen" kan man sikkert presse ned en tusenlapp til. Men da må en bruke litt tid frem og tilbake. Det gidder jeg ikke nå, men epost sendes hvert eneste år. Og, nettkalkulatorer har en tendens til å finne "gode" priser for selskapet. Ring/mail heller med en person som kan slå av og forstå forhandlinger. Endret 22. november 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Kommer helt ann på hvilken bil Lenke til kommentar
peetah Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Var vel et forsøk på radioen for en del måneder siden hvor en 18 åring skulle forsikre den splitter nye posche cayenne til familien. Bilen kostet vel 450 000 og det var kun ett forsikringsselskap som gikk med på å forsikre den og de skulle ha 500 000 i året. Så kommer veldig an på både bil, fører (kjønn, alder, bosted, tidligere bemerkninger), eier og type forsikring. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jernbanepersonalets Forsikring har jeg alltid hørt at er veldig gunstige på forsikring, har selv forsikringen min her, å det var ganske mange tusen kroner å spare! Mine foreldre har også fått flere telefon selgere som vil selge sine "rimelige forsikringer" men når dem har blitt fortalt at allerede har forsikring i JBF så har svaret ofte vært at dem rett og slett bare ønsker oss en fin dag videre, da de ikke klarer å matche tilbudet(sakt fra deres munn). Men det er ikke alle som for forsikring hos dem da, KRAV: Ansatte og pensjonister i jernbanedefinert virksomhet, deres barn og barnebarn kan få gunstige bank- og forsikringstilbud i sitt eget finanskonsern Kilde: https://www.jbf.no/Forsikring/Om-oss/Kort-om-oss/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå