Gå til innhold

Hva trenger jeg egentlig

Anbefalte innlegg

Men på den andre siden så er jo også blits et godt verktøy innendørs, hvis man vinkler eller reflekterer blitsen opp i taket. Personlig synes jeg dybdeskarpheten blir for kort på f/1,4 innendørs og jeg bør helst opp på rundt f/2,8 for å få ønsket dybdeskarphet.

Støtter deg der. Blits og Tamron 17-50mm f/2.8 er en god kombinasjon.

Men nå har jeg bestilt meg ekstern blits så vi får se hvordan det går. :)

Gled deg. Du kommer til å forbanne deg selv for å ikke ha kjøpt en slik blits før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Tamron 17-50 2.8 (uten stabilisering), og kan glatt anbefale denne. Mye for pengene.

Kjøp gjerne brukt på foto.no, mye av det som legges ut der ser tilnærmet nytt ut. Jeg betalte selv 1500 for Tamron, med kvittering og ser ikke brukt ut i det hele tatt.

La ut forespørsel, men synes det virker skummelt å kjøpe brukt... Hvordan gjør man det praktisk for at både kjøper og selger kan være mest mulig trygge dersom man bor på forskjellige kanter av landet? Har ikke gjort sånt før, men det virker ganske vanlig?

Er det OS som er forskjellen på med og uten stabilisator, at hvis det står OS så er det med?

Lenke til kommentar

Nei, på Tamronsk heter det VC.

Angående bruktkjøp syns jeg at en telefonsamtale er svært viktig for å bedømme motparten og få et inntrykk av personen. Kjøpte min Nikon 70-200 2.8 VRII brukt og betalte på forskudd og det gikk i orden. Ville jeg gjort det uten en hyggelig samtale på forhånd med selger? Neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...