TheLittlePoet Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hei! Har en laptop, vista 32, som ikke kommer seg på nett ved tilkobling til en spesiell ruter (hverken trådløst eller med kabel). Det er forbindelse mellom laptopen og ruteren, men ikke til nettet. Jeg har resatt nettverksinnstillingene på laptopen (cmd, netsh) og resatt ruteren, uten hell. Laptopen kobler seg fint opp på andre nettverk, både trådløst og via kabel (men da via en annen ruter). Laptopen får forøvrig ingen ip når jeg kobler meg til ruteren som ikke vil ta meg online (ipconfig). Jeg vet ikke helt om det har noen betydning, men det har dukket opp et likt nettverksnavn som det jeg prøver å koble til, men bare med et "2"-tall bak, klarer som sagt ikke koble til noen nettverk via denne ruteren (eller jo, jeg får koblet meg til, men ikke online). Har også skrudd av antivirus og alt av brannmurer, så det er ikke der feilen ligger. Forslag til hvor problemet (pc/ruter? - blir veldig forvirret av at den kan koble seg opp på alle andre rutere. Det bør nevnes at det er andre pc'r i huset som kan koble seg på ruteren, men ikke denne spesielle laptopen - dvs. den kunne det før, men helt plutselig ble det slutt og dette 2'r-nettverket dukket opp..) ligger og da eventuelle løsninger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det kan være at ruteren ikke gir IP addresse til laptop'en. Jeg går ut fra at ruteren er satt som DHCP-server og at du ikke bruker noe MAC-filtering. Logg inn på ruteren fra en av pc'ene du kan komme inn med. Sjekk først at DHCP er satt til å dele ut nok adresser. Sjekk så om du finner en konfigurasjonsside på ruteren som viser MAC-adresse og IP'er som har blitt tildelt. Om du ser en MAC-adresse der som er lik MAC til nettverkskortene på laptopen din, enten slett denne oppføringen eller modifiser den til å gi en fast IP utenfor DHCP pool. Hva du får til å gjøre avhenger av ruteren din. Når dette er blitt gjort, restart ruteren og restart laptop'en din. Forsøk å koble til nettverket med laptopen igjen. Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Det kan være at ruteren ikke gir IP addresse til laptop'en. Jeg går ut fra at ruteren er satt som DHCP-server og at du ikke bruker noe MAC-filtering. Logg inn på ruteren fra en av pc'ene du kan komme inn med. Sjekk først at DHCP er satt til å dele ut nok adresser. Sjekk så om du finner en konfigurasjonsside på ruteren som viser MAC-adresse og IP'er som har blitt tildelt. Om du ser en MAC-adresse der som er lik MAC til nettverkskortene på laptopen din, enten slett denne oppføringen eller modifiser den til å gi en fast IP utenfor DHCP pool. Hva du får til å gjøre avhenger av ruteren din. Når dette er blitt gjort, restart ruteren og restart laptop'en din. Forsøk å koble til nettverket med laptopen igjen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå