Gjest Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Kjøpte Arvani ergosound m subwoofer for 3 dager siden, og må si jeg er veldig fornøyd med lyden. Men det er ett stort problem, og det er at lydstyrken varierer kontinuerlig. Lyden blir plutselig svært høy, for så å bli svakere og så høyere igjen. Merker det mest ved vanlig tv-lyd. Har googlet litt, og funnet at flere nevner dette problemet men har ikke funnet noen løsning på det. Er det andre som har opplevd dette, og evnt funnet løsning på problemet. Endret 27. oktober 2011 av Gjest Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Høres nesten ut som det er en innstilling for lydkompansasjon som skal gjøre at man får jevnt lydstyrke som ikke fungerer som den skal. Kjenner ikke lydplanken, og om man får stilt på noe slikt. Ellers så er det helt normalt at f.eks. TV reklame har høyere volum enn sendingene i mellom, spesielt TV2 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg har fått bukt med noe av problemet. Har på tv satt "Ekstern høyttaler" og valgt PCM. Vil dette føre til dårligere lyd når jeg har optisk fra tv til lydplanke, eller vil tven hele tiden levere beste lyd tilgjengelig for optisk? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 PCM er det beste lydformatet som kan sendes igjennom den optiske. Når den er satt til PCM, så vil du ikke få surround fra TVen hvis du bruker den innebygde tuneren. Men for lydplanker så er det uansett anbefalt å kjøre stereo, som gir bedre lyd enn qvasi surround som de lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå