Gå til innhold

Gainward Geforce Gtx 580 3072MB Phantom

toshibaeier

Anbefalte innlegg

Prøver og installere mitt nye skjermkort.Får ikke bilde på min monitor i det hele tatt.Maskinen starter og alle vifter inkludert skjermkortet går for fullt,men ingenting skjer på monitoren.Det er et led lys som blinker på den som om at maskinen er slått av.Kobler jeg ut skjermkabel så får jeg sjekk cabel signal.

Noen tips som kan hjelpe meg?

På forhånd takk.

Legger til litt mer info.

Har SLI nå.Må jeg da inn i BIOS for og fjerne det?

Fikk tips om at maskinen leter etter SLI, og derfor starter den ikke opp når nytt kort er satt inn.

Mer info da.

Gikk inn i Bios og forandret fra PCI til PCI E.

Har også tatt ut batteri for og resette Bios.

Samme problem.

Endret av toshibaeier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver og installere mitt nye skjermkort.Får ikke bilde på min monitor i det hele tatt.Maskinen starter og alle vifter inkludert skjermkortet går for fullt,men ingenting skjer på monitoren.Det er et led lys som blinker på den som om at maskinen er slått av.Kobler jeg ut skjermkabel så får jeg sjekk cabel signal.

Noen tips som kan hjelpe meg?

På forhånd takk.

Legger til litt mer info.

Har SLI nå.Må jeg da inn i BIOS for og fjerne det?

Fikk tips om at maskinen leter etter SLI, og derfor starter den ikke opp når nytt kort er satt inn.

Mer info da.

Gikk inn i Bios og forandret fra PCI til PCI E.

Har også tatt ut batteri for og resette Bios.

Samme problem.

Joda,tok strømmen fra mine gamle SLI kort.Fulgte med en adapter på det nye kortet.Ene kontakten inn i adapter og den andre rett på kortet.

Har nå prøvd mange ganger og koble opp,men skjermen registrerer ikke noe.Som sagt så går alle vifter på fullt ved oppstart,så strøm er det.

Kortet er også satt godt nedi hovedkort.

Kan nevne hvilket hovedkort jeg har.ASUS P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999

Bios er oppdatert så langt det gikk.Brukte da Asus Flash program.Får version 11.01.Etter det får jeg ikke oppdatert mer.

Ringer vel komplett på mandag for mer support.

Lenke til kommentar

Hva slags adapter er det du snakker om?

Har også hørt noen rykter om at implementeringen av PCIe var litt røff på enkelte eldre hovedkort, dette kan være lurt å sjekke opp.

Ellers er jeg litt overrasket over at du kjører et GTX 580 på en Core 2, forhåpentligvis er det en Quad du har, ellers kan du nok se veldig langt etter ytelsen anmelderne får.

Lenke til kommentar

Hva er størrelsen på PSU?

Vet at noen skjermkort har problemer med visse typer PSU selv om de er kraftige nok til å fungere med skjermkortet , spesielt kjedelig dette når man sender kortet i retur og det blir testet ok. Se om du har en annen psu du kan teste med.

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

120mm Fan, 8xSATA, SLI.

Det skal holde da kort krever minimum 600w.

Har ingen annen og teste med,får se om jeg kan få lånt meg en

Takk for tipset

Lenke til kommentar

Hva slags adapter er det du snakker om?

Har også hørt noen rykter om at implementeringen av PCIe var litt røff på enkelte eldre hovedkort, dette kan være lurt å sjekke opp.

Ellers er jeg litt overrasket over at du kjører et GTX 580 på en Core 2, forhåpentligvis er det en Quad du har, ellers kan du nok se veldig langt etter ytelsen anmelderne får.

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Er d jeg har.Sakset rett fra komplett :)

Adapteren jeg snakker om følger med kortet.Er en 8 pins som jeg setter i kortet.Ut fra den går d to 6-pins kontakter.Ut fra kortet kobler jeg en PCI-E kontakt i adapteren.Den andre PCI-E kontakten jeg har setter jeg i kortet.De 2 PCI-E kontaktene er de som satt i mine gamle SLI kort.

Lenke til kommentar

Du bruker vel kablene som kommer direkte fra PSU som det står PCI-x(e) på ?

Ingen overganger håper jeg ?

For da kan du ver fuckt :p

Denne overgangen fulgte med kortet.Står også beskrevet i manualen at man kan koble det slik.

Kortet har en 8-pin slot og en 6-pin slot.Kortet vil ikke fungere om jeg bare kobler den ene PCI-E kontakten som er 6-pins.Viftene starter ikke da, om bare den ene pci er koblet.

Takker for alle innspill.

Sitter i kø på komplett så får vi se hva de sier :)

Lenke til kommentar

Bare en liten notis : Du sitter faktisk på nøyaktig samme Psu som jeg har , den har 7 års garanti direkte fra corsair noe som i alle fall kom godt an her da den første tok kvelden etter nøyaktig 11 måneders bruk.

Har hørt at akkurat denne modellen har hatt en litt høyere feilratio enn andre psu'er fra corsair og har nok litt med fabrikken som ble brukt , i mitt tilfelle så ble psu'en ikke feilsøkt på selv om jeg hadde ymse stabilitetsproblemer som random freeze osv som jeg faktisk trodde det var hovedkortet sin feil inntill psu'en tok kvelden plutselig. Heldigvis så tok den ikke med seg andre komponenter i slengen.

Lenke til kommentar

Bare en liten notis : Du sitter faktisk på nøyaktig samme Psu som jeg har , den har 7 års garanti direkte fra corsair noe som i alle fall kom godt an her da den første tok kvelden etter nøyaktig 11 måneders bruk.

Har hørt at akkurat denne modellen har hatt en litt høyere feilratio enn andre psu'er fra corsair og har nok litt med fabrikken som ble brukt , i mitt tilfelle så ble psu'en ikke feilsøkt på selv om jeg hadde ymse stabilitetsproblemer som random freeze osv som jeg faktisk trodde det var hovedkortet sin feil inntill psu'en tok kvelden plutselig. Heldigvis så tok den ikke med seg andre komponenter i slengen.

Maskinen min er stabil og fin.Aldri hatt problemer med den.Har 2 grafikk-kort som er SLI i den nå.Er samme kontaktene som jeg prøver og koble mitt nye kort på.

Var skummel info det der.Får krysse fingrene at det ikke skjer noe med min Psu.

Lenke til kommentar

Maskinen min er stabil og fin.Aldri hatt problemer med den.Har 2 grafikk-kort som er SLI i den nå.Er samme kontaktene som jeg prøver og koble mitt nye kort på.

Var skummel info det der.Får krysse fingrene at det ikke skjer noe med min Psu.

Nja, tror ikke du skal være noe spesielt bekymret , den tok kvelden mens pcen var på og skadet ingen av komponentene i datamaskinen , den nektet rett og slett å fungere etter dette.

Er rimelig trygg på at Corsair i det minste har fått på plass sikkerheten sånn at når det oppstår problemer at komponentene i pcen din ikke stryker med psu'en.

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du adapter?

Komplett lister denne PSUen til å ha 2x 6+2-pin PCIe, da skal du ikke trenge noen form for adapter.

Har bare 2 ledige 6pins pci-e som jeg har sett.

Kortet har en 8 pins og en 6 pins.Dermed må jeg bruke adapter.

Mener du jeg skal ha en ledig 8 pins?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...