Maranello Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er på jakt etter en dias-scanner som scanner hele magasiner, kontaktet fotovideo.no og de anbefalte denne: Plustek Optic Filmskanner 7600 AI Noen som har erfaring med denne, evt. alternativer? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har en Plustek OpticFilm 7600i SE, tror selve maskinvaren er lik den modellen du spør om. Jeg er ikke en avansert bruker. Har skannet negativene til en omtrent håndfull filmer, mest til bruk i fotoalbum på nett. Installert medfølgende programvare (SilverFast SE?) på en gammel PowerBook G4 jeg har, det har fungert greit. I høyeste oppløsning tar det veldig lang tid å skanne bilder (husker ikke nå hvor lang tid), men med 1800 dpi så er det en grei balanse mellom tid og kvalitet (for meg). Den eneste aha-opplevelsen jeg hadde var at det er manuell "mating" av filmholderen (før jeg fikk skanneren trodde jeg det var motorisert). Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Her er det er i alle fall en test av en nær slektning Plustek OpticFilm 7600i. Ellers så leverer Reflecta fortsatt filmskannere og i alle fall en av dem ser ut til å ta hele magasiner. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 http://www.scanace.com/product/ps_5000.html samme som reflecta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå