^fmj Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Update: Brikkene fungerer nå sammen hvis den ene står i svart slot og den andre i blå slot. Det er de samme to slotene som fungerer med en brikke. De to andre slotene fungerer ikke med kun en brikke montert. Hvor sannsynlig er det at bare to av slotene er ødelagt? G.SKILL Ripjaws 8GB DDR3 kit Får ikke dette settet til å fungere sammen. Begge brikkene er iorden, en enkelt brikke fungerer i B1-sporet og så langt kun det sporet. Har oppdatert til siste bios. Det er en funksjon på hovedkortet som prøver å fikse minnekompabilitetsproblemer, men denne gjorde ikke noe fra eller til. Er det bare å vente på bedre støtte eller er det sannsynlig at det er noe galt et sted? Pcen fungerer helt fint med kun en brikke. Hovedkortet står på listen over støttede hovedkort på G.Skill sin side. Endret 18. januar 2012 av ^fmj Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du både prøvd å bruke 2 blå minnekortplasser? Hva med å prøve 2 svarte, eventuelt 1 blå og en svart om det hjelper noe? Fleste tilfeller står det Singelmode og dualchannel, så det er også viktig og sjekke at også dualchannel støttes. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Har du satt rett spenning på brikkene? Endret 27. oktober 2011 av -alias- Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Har fulgt de anbefalingene som stod i manualen, men har prøvd svart/blå og blå/svart. Har ikke endret noe på spenningen på brikkene, jeg leste meg til at 1.5v var veien å gå med sandy bridge, det er vel det de kjører på default? Med to brikker får jeg uansett ikke noe bilde på skjermen. Fant en random på et forum som skrev som svar til en annen at minnekontrolleren i cpuen kunne være delvis ødelagt. Jeg stusser jo selv på at en brikke ikke fungerer i alle sporene, men bare i B1. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hei, sett dem i b1 og b2. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er prøvd. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Har ikke endret noe på spenningen på brikkene, jeg leste meg til at 1.5v var veien å gå med sandy bridge, det er vel det de kjører på default? Med to brikker får jeg uansett ikke noe bilde på skjermen. Ja hvis brikkene er født som 1.5V så er det greit. Er de av typen 1.65V så må du nesten gi dem det. Selv om bare en brikke virker så setter du 1.64V hvis det er 1.65 de skal ha. Lagre, slå av maskinen, dra ut alle kabler og sett i brikke 2, start maskinen igjen. Jeg har hatt 1.65V brikker som hovedkortet oppfatter som 1.5V default, og har måttet sette korrekt spenning manuelt. Endret 27. oktober 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Typisk... Du kan sende mail til ASUS support og høre, G.Skill brikker burde normalt sett funke helt fint. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Ohh,, nå har jeg holdt på over en måned med 3 forskjellige minne brikker sett på 2 forskjellige asus Gene-z HK. Har nå fått mitt 3 hovedkort, p8z68 som jeg skal sette sammen i kveld. Blir litt trist når jeg ser denne posten, for det akkurat det samme jeg har holdt på med. Jeg håper det virker i kveld, tvi tvi. De to første var corsair xms3 og kingston på 1,65v. masse BS , ville ikke starte , kom ikke inn i bios etc. så fikk jeg tips om cmos, og sette en brikke ytterst i minne slotten, altså lengst unna cpu, og da kom jeg inn i bios. Men jeg må stadig sette alt til auto og mem speed til 1066. Auto og 1333 på mem speed , så kan jeg være heldig et par timer, elelr dager, for så plutselig bare restarte , eller fryse, og jeg får overklock fail skjermen. Temp er bra, fresh W7 install.bios drivere ellers er ok. Orker ikke å fornorske alt akkurat nå, men her er en liten test jeg gjorde hjemme. post 153-154-155 http://www.overclock.net/intel-memory/1051664-official-corsair-vengeance-owners-club-closed-16.html Her er en annen test kveld hos en kamerat ( post 9 ) med et par andre minne brikker. http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?4946-Maximus-Gene-z-vengeance-ddr3-and-mem-test.Pictures-inside&p=36751&viewfull=1#post36751 Kjøpte vengeance brikkene siden de var på 1,5v og flere rundtom sa at de skulle være greie, men fortsatt må jeg kjøre 1066 i hastighet. Prøver jeg på XMP profilen, eller setter alt manuelt selv , bare skrur den seg av eller på i en loop til jeg drar ut strømmen. Endret 28. oktober 2011 av sollie Lenke til kommentar
BroXenBein Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Dumt spørsmål, men har de verna dykk mot statisk elektrisitet då de sette inn RAM-brikkene? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Tatt vanlige forholdsregler, men brukte ikke noen antistatisk lenke. Begge brikkene fungerer hver for seg. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 da har jeg fått sammen min maskin med p8z68 kortet og alt er på stell. 100%. Kun bytta hovedkort, disk cpu gpu power er det samme. da konkluderer jeg med at det var gene-z kortet som ikke likte meg, eller stua mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå