Danda Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Hei. Jeg kjøpte en Touran 04 fra en forhandler her jeg bor for ca 2 måneder siden, de hadde bilen i ca 1 uke før jeg fikk den da de gikk over den å byttet en del ting, tennplugger å bremser osv til ca 10000kr. men merket egentlig fra dag en at bilen var tungstartet, noe som jeg også påpekte, etter ca 2 uker i bruk røyk turboen og de tok den inn, hadde den i ca 1,5 uke og byttet turbo og plugger, fortsatt tungstartet. Hadde bilen på nafgarantiutløpstest for ca 1 uke siden, noen ting som ble påpekt da, bla. tungstarter og skeive hjulinstillinger som da gjør at insiden av hjulet mot bilen blir slipt ned ganske raskt når vi kjører. han sa også det at det ikke virket som de hadde gått igjennom bilen så nøye. Tingen er det at jeg har 50/50 garanti på bilen hos forhandleren og forhandler mener at jeg da må betale halvparten av de tingene han fikser. Jeg er sikker på at disse tingene skal gå på reklamasjon da det var feil og mangler med bilen da jeg kjøpte den? eller er jeg helt på jordet? da det er 2 års reklamasjon på bruktbil hos forhandler eller privatperson I går ettermiddag begynte en varsellampe å lyse som ser ca sånn ut(O) er det noen som vet hva det betyr? service håndboka er på tyrsk å ordet jeg søkte på kom ikke opp noe ordentlig svar, men fikk oversatt en del til noe med bremsen å gjøre bremseklossen eller noe sånt, og det er jo rart siden de allerede har byttet bremsene. Takk for alle svar! Endret 27. oktober 2011 av Danda Lenke til kommentar
spindle Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Helt klart reklamasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Spørs vel litt hva som er årsaken til feilen? Reklamasjonsretten dekker bare ikke-åpenbare mangler som var på bilen ved overtagelsen. Garantien skal dekke mer enn det (ellers kan det ikke kalles garanti). Lenke til kommentar
Danda Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har hatt bilen hos VW forhandler som sjekket den feilen med varsellampe, det er bremsene forran som må byttes. Når jeg kjøpte bilen ble det byttet bremser osv, så da kan de bare ha byttet bak og ikke forran. At de ikke klarte å oppdage at hjulene forran er feil instilt og at dekkene på insiden blir slipt ned skjønner jeg ikke, det er jo feil som har vært der fra da jeg kjøpte bilen og det er reklamasjon. Mannen jeg snakket med der sier det at hjul instillingene kan ha blitt feil vist vi har vært borti noe med bilen og der er noe vi ikke har. Virker som de prøver å vri seg ut av alt sammen. Neste steg for meg er å snakke med juridisk rådgiver fra Naf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Bremser er slitedeler, og omfattes neppe av garantien. Her burde du ha sjekket tilstandene på klosser og skiver før kjøpe. Noe annet er det selvsagt dersom forhandler sier at dette er byttet, og det ikke er gjort. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 De beholdt bilen ca 1 uke etter at jeg hadde kjøpt den for å bytte ut deler, de byttet ut deler deribland bremser for tilsammen 10000 kr fikk en kopi av alt som var byttet og der sto det bremser, men de har tydeligvis ikke tatt alle bremsene da.. Men det med hjul stillingene er jo en ting som de burde ha ordnet, men siden det er en feil/ mangel med bilen når jeg kjøpte den så er det reklamasjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 De burde, etter min vurdering, også ha byttet klossene foran dersom de hadde sååå lite igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå