johome Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Resultatet er jo riktig så bra , til å være i en laptop ! Tror at Intel har kommet med en ny firmware , som skyter ytelsen enda mere i været. Kan også vurdere å installere nyeste toolbox. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Er fornøyd med resultatet ja. Laptopen ble kjøpt i 2007, så hjelper stort med en SSD i den. Har installert Intel Toolbox v3. Installerte det før jeg tok en Secure Erase, og da gikk jeg opp ca.40 poeng på AS-SSD test bare der. Men nå etter Secure Erase er den bra fart på den! Jeg har installert firmware fra tidligere i år. Det står at den siste firmwaren ikke er noen endringer for min SSD. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Resultatet er jo riktig så bra , til å være i en laptop ! Tror at Intel har kommet med en ny firmware , som skyter ytelsen enda mere i været. Kan også vurdere å installere nyeste toolbox. Peiling på hvordan man oppdaterer firmwaren? Quoter min andre post fra "SSD Tråden" Skal oppdatere firmwaren på min Intel X25-M 80GB. Men står litt fast. Lastet ned firmwaren, brent den ut på CD som image osv. Men når jeg starter fra CD-rommen, så får jeg bare opp "Enter the full shell command line: " Litt uklart bilde, men; Tips til hva jeg kan gjøre? Bruker USB-CD Rom siden jeg ikke har noe annet her. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Er ikke helt sikker på hvordan man gjør det. På min Intel G1 gikk det helt greit med å bruke ISO fil , som jeg bootet opp ifra. Jeg tror du har mulighet for å installere firmwaren via nyeste Intel Toolbox. Last ned toolboxen , og prøv. Endret 6. november 2011 av johome Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Nei, ser ikke ut som den kan oppdatere med denne SSD'en Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 @johome: Bruker du Intel SSD-en som systemdisk? Hvis ikke er det kanskje derfor du kan oppdatere gjennom programmet, mens verken jeg eller Merko kan det. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Jeg bruker Crucial C300 Nå gjelder den oppdateringen Intel G1 , som jeg skrev (brukte den da som systemdisk). Oppdaterte for ganske lenge siden (før jeg fikk C300). BIOS sto i IDE modus Ferdig oppdatert , gikk jeg tilbake til RAID modus. ____ Kan årsaken til problemene være at dere ikke oppdatere til forrige versjon , som kom før den aller siste ? Altså at du ikke kan oppdatere fra f.eks versjon 002 til versjon 004 , men må først oppdatere til versjon 003. Når 003 er oppdatert , kan man oppdatere til versjon 004. Endret 6. november 2011 av johome Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ok fikset problemet mitt. Problemet var at den ikke kunne boote fra USB DVD'en. Lagde meg en Bootable USB brikke, så fungerte det Før Etter Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Det var litt av en økning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå