Paal Harald Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 I januar får vi sannsynligvis svaret. Vil Fujifilm lansere eget systemkamera? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 ..Men hvilken sensorstørrelse, og hvilken fatning? Lenke til kommentar
se# Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 ..Men hvilken sensorstørrelse, og hvilken fatning? De har vel sagt mellom APS-C og Fullframe i størrelse og ikke Bayer-sensor. Fujifilm har jo brukt Nikon F-fatning før og har allerede sensorer med fasebasert AF-sensorer innebygd så det et alternativ. Det virker imidlertid lite fremtidsrettet med et speilløst system. Redd de lager noe eget. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Speilløst? I så fall blir det en fatning med kort registeravstand - sånt som EOS og Nikon F er dermed utelukket. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 De kjøper vel Olympus billig og rebrandrer Pen serien, tenker jeg Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 For meg ser det no meir ut som eit speilreflekssystem enn speillaust system på det bildet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 For meg ser det no meir ut som eit speilreflekssystem enn speillaust system på det bildet. Et nytt speilreflekssystem i 2012 virker jo meningsløst, men Fuji er jo ikke redd for å gå litt egne veier så umulig er det kanskje ikke. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 For meg ser det no meir ut som eit speilreflekssystem enn speillaust system på det bildet. Prøv igjen - det er ikke superzoomen X-S1 som er poenget - det er punktet etter, som ikke har noe bilde. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Åh, der ja! No ser eg. Takk! Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 . Prøv igjen - det er ikke superzoomen X-S1 som er poenget - det er punktet etter, som ikke har noe bilde. . Men "Intercambiãveis" betyder jo bare "udskifteligt", det siger jo ikke noget om spejl eller ej? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Men "Intercambiãveis" betyder jo bare "udskifteligt", det siger jo ikke noget om spejl eller ej? Ah - annonseringen er at i 2012 kommer de til å endre hvilke kameraer de kommer til å lage! Lenke til kommentar
EdvianK Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 ..Men hvilken sensorstørrelse, og hvilken fatning? Spekulasjonene om sensorstørrelse stammer fra følgende maskinoversatte setning: In addition, in the spring of 2012 "to bring the finest SLR mirror-less system" and clarified. Said low noise will exceed the sense of resolution and full size 35mm sensor. For meg høres dette ut som beskrivelse av egenskaper ved sensoren, ingenting om størrelsen. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Fuji lagde vel ikke noe systemkamera etter Pro F5, og da brukte de Nikon-mount i stedet for å lage egne objektiver. Kanskje de føler det er på tide med noe nytt... Om de lager et speilløst systemkamera basert på en X100-lignende kropp kunne det jo bli et interessant alternativ. Da er det vel bare å vente på ryktene starter om et mFT-kamera fra Casio, som en slags siste "holdout" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Da er det vel bare å vente på ryktene starter om et mFT-kamera fra Casio, som en slags siste "holdout" Jeg vet ikke om Casio er interessert i å krabbe oppover i markedet. De er vel mest kjent for å lage "commodity items". Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Et interessant sitat fra markedsdirektøren til Fujifilm under et intervju med dpreview: "Baker was at pains to point out that nothing is certain yet, but reiterated 'the X100 is a benchmark for quality in a small camera and that's where we want to go'. When asked whether X100 users should be optimistic about future updates her reply was abrupt: 'Yes'. Although she wouldn't be drawn on future plans, Baker did promise X-series fans that 'January next year will be a big month'..." Report: Fujifilm interview Endret 28. oktober 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg