Valle79 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hallaien! Jeg holder på å skrive en oppgave, med utgangspunkt i emnetittelen på denne tråden. Har diskutert litt med folk i klassen, men vil gjerne høre hva et litt bredere spekter av folk har på hjertet om DRM, og tenkte at dette forumet ville være et greit sted for å finne folk med ulike synspunkt på DRM! Selv heller jeg mot at det er for øyeblikket ikke teknologisk mulig, enhver form for DRM har vel blitt brutt til dags dato. Når det gjelder om det er ønskelig eller ikke, så mener jeg at det er til en viss grad ønskelig, men ikke i den formen det har i dag! Såh...let the games begin! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva står disse tre bokstavene for denne gangen? DRM = Digital Radio Mondiale DRM = Digital Restrictions Management DRM = Direct Rendering Manager DRM = Danbury Railway Museum DRM = Diamond Realty Management DRM = Democratic Republic of Music DRM = Disaster Risk Management Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva står disse tre bokstavene for denne gangen? DRM = Digital Radio Mondiale DRM = Digital Restrictions Management DRM = Direct Rendering Manager DRM = Danbury Railway Museum DRM = Diamond Realty Management DRM = Democratic Republic of Music DRM = Disaster Risk Management enhver form for DRM har vel blitt brutt til dags dato. Vil anta at det dermed ikke står for Digital Radio Mondiale Direct Rendering Manager Danbury Railway Museum Diamon Realty Management Democratic Republic of Music eller Disaster Risk Management En persom som ikke er en kranglefant, ville antatt at siden dette er i teknologi-forumet på hardware.no at det er snakk om Digital Rights Management. 2 Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Om det skulle være tvil, så har GeirGrusom rett ja. Digital Rights Management! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hmm, jeg synes restrictions funker mye bedre - det er jo faktisk det som blir styrt? "Rights" management er ovenfor brukeren ærlig talt doublespeak, abstrakt, og høytflyvende... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) DRM er noe forbanna møl. For det første synes jeg man selv eier det produktet man kjøper, og dermed selv kan bestemme over det. For det andre sies det at hovedpoenget med DRM er å motvirke piratkopiering, mens det i virkeligheten bidrar til det stikk motsatte. DRM er kjempelett å fjerne, og de eneste som lider under problemene det medfører er de som lovlig kjøper spillet. Endret 2. november 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå