ostep0lse Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Vær hilset, mobilentusiaster. Etter å ha brukt en HTC Hero med delvis defekt touchskjerm i ett år, er tiden kommet for å kjøpe ny telefon. Jeg merker at telefonmarkedet er en jungel. Nå har jeg summet meg ned til noen modeller og klarer ikke pumpe nettet for mer informasjon uten å snakke med noen som har erfaring med telefonene. Her er et veldig raskt sammendrag av det jeg har fått med meg sålangt: HTC Sensation - rask telefon, med HTC sense HTC Sensation XE - ennå raskere telefon, med HTC sense og Beats headset. HTC Sensation XL - tregere enn både Sensation og XE, med Beats og HTC sense... Her er det jeg lurer på: - De musikkprofilene som aktiveres ved bruk at Beats øreplugger, kan man aktivere disse manuelt ved bruk av andre hodetelefonmerker? - Får man "dårlig" lyd dersom man ikke bruker Beatsproduktene, men f.eks bruker Denon/Bose headset? - XE er jo i prinsipp den vanlige Sensation, med overklokket prosessor og litt softwareendringer. Er det en tydelig merkbar forskjell? Merker at det står mellom vanlig Sensation og Sensation XE. Jeg antar at Sensation XL ikke er rask nok for meg, etter å ha lest anmeldelsene. Jeg blir heftig happy dersom noen har disse telefonene og vil dele litt erfaring med meg, slik at jeg kan ende opp med best mulig telefon. Tusen takk! Lenke til kommentar
martin01larsen Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 God morgen De musikkprofilene som aktiveres ved bruk at Beats øreplugger, kan man aktivere disse manuelt ved bruk av andre hodetelefonmerker? Ja du kan bruke andre headsett så lenge det er 3,5 jack plugg. Lydkvaliteten vil selvsagt bli best med Beats headsettet. Det er også mulig å slå av "Beats lydfunksjonen" og lyden blir merkbart annerledes. Får man "dårlig" lyd dersom man ikke bruker Beatsproduktene, men f.eks bruker Denon/Bose headset? Som jeg skrev ovenfor kan man slå av lydfunksjonen og da blir lyden merkbart svakere og bass forsvinner nesten. Jeg tror nok at du ved kjøp av XE ikke kommer til og bruke andre headsett på grunn av den gode lydkvaliteten. XE er jo i prinsipp den vanlige Sensation, med overklokket prosessor og litt softwareendringer. Er det en tydelig merkbar forskjell? !,2 Ghz prossesor på vanlig sensation,1,4ghz på XE pluss forbedringer på lydkvalitet. Du vil nok merke en forskjell og ikke minst så er batteritiden økt på XE. Jeg har den vanlige Sensation og er meget fornøyd. Men etter og ha hørt og prøvd XE hadde det blitt mitt letteste valg i forhold til hvilken modell jeg skulle kjøpt. Det skiller jo ikke så mye i pris og da får du en telefon som dekker alle dine behov. Lenke til kommentar
ostep0lse Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 God morgen De musikkprofilene som aktiveres ved bruk at Beats øreplugger, kan man aktivere disse manuelt ved bruk av andre hodetelefonmerker? Ja du kan bruke andre headsett så lenge det er 3,5 jack plugg. Lydkvaliteten vil selvsagt bli best med Beats headsettet. Det er også mulig å slå av "Beats lydfunksjonen" og lyden blir merkbart annerledes. Får man "dårlig" lyd dersom man ikke bruker Beatsproduktene, men f.eks bruker Denon/Bose headset? Som jeg skrev ovenfor kan man slå av lydfunksjonen og da blir lyden merkbart svakere og bass forsvinner nesten. Jeg tror nok at du ved kjøp av XE ikke kommer til og bruke andre headsett på grunn av den gode lydkvaliteten. XE er jo i prinsipp den vanlige Sensation, med overklokket prosessor og litt softwareendringer. Er det en tydelig merkbar forskjell? !,2 Ghz prossesor på vanlig sensation,1,4ghz på XE pluss forbedringer på lydkvalitet. Du vil nok merke en forskjell og ikke minst så er batteritiden økt på XE. Jeg har den vanlige Sensation og er meget fornøyd. Men etter og ha hørt og prøvd XE hadde det blitt mitt letteste valg i forhold til hvilken modell jeg skulle kjøpt. Det skiller jo ikke så mye i pris og da får du en telefon som dekker alle dine behov. Takk skal du ha. Med andre ord er det ikke mulig å benytte seg av den gode lyden gjennom beatsprofilene med et annet headset enn beats koblet til? Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 God morgen De musikkprofilene som aktiveres ved bruk at Beats øreplugger, kan man aktivere disse manuelt ved bruk av andre hodetelefonmerker? Ja du kan bruke andre headsett så lenge det er 3,5 jack plugg. Lydkvaliteten vil selvsagt bli best med Beats headsettet. Det er også mulig å slå av "Beats lydfunksjonen" og lyden blir merkbart annerledes. Får man "dårlig" lyd dersom man ikke bruker Beatsproduktene, men f.eks bruker Denon/Bose headset? Som jeg skrev ovenfor kan man slå av lydfunksjonen og da blir lyden merkbart svakere og bass forsvinner nesten. Jeg tror nok at du ved kjøp av XE ikke kommer til og bruke andre headsett på grunn av den gode lydkvaliteten. XE er jo i prinsipp den vanlige Sensation, med overklokket prosessor og litt softwareendringer. Er det en tydelig merkbar forskjell? !,2 Ghz prossesor på vanlig sensation,1,4ghz på XE pluss forbedringer på lydkvalitet. Du vil nok merke en forskjell og ikke minst så er batteritiden økt på XE. Jeg har den vanlige Sensation og er meget fornøyd. Men etter og ha hørt og prøvd XE hadde det blitt mitt letteste valg i forhold til hvilken modell jeg skulle kjøpt. Det skiller jo ikke så mye i pris og da får du en telefon som dekker alle dine behov. Takk skal du ha. Med andre ord er det ikke mulig å benytte seg av den gode lyden gjennom beatsprofilene med et annet headset enn beats koblet til? Litt seint svar her, men du kan benytte den gode lyden uten Beats headsettet! Det finnes mange bedre headsett en det medfølgende headsettet såfremt du er villig til å betale for det.. Du får aktivert Beats funksjonen med andre headsett også! Bruker selv Klipsch Custom 3 og elsker lyden når beats funksjonen er aktivert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå