αкαѕнα Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei, Etter å egglet meg innpå i en annen tråd om hvilken pc vi burde gå for sitter vi igjen med to kandidater som vi ikke helt klarer å bestemme oss for. Om ikke det skulle skje en åpenbaring så står altså valget mellom følgende to maskiner. Toshiba Satellite L755-167 til kr. 4 699,- eller Toshiba Satellite L755D-120 til kr. 4 499,- Forskjellen på disse to er såvidt jeg kan se marginale bortsett fra at den ene har Intel Core i5-2410M prosessor og den andre har AMD QuadCore A6-3400M. AMD A6-prosessorAMD sin A6-prosessor er en APU-prosessor; en grafikkløsning og prosessor i ett. Med fire kjerner, lavt strømforbruk og støtte for DirectX 11 og OpenCL. Dermed har du en komplett løsning i en og samme prosessor. Grafikkdelen av prosessoren fungerer også sammen med et dedikert skjermkort, slik at du får størst mulig fleksibilitet. Håper noen kan bistå oss jenter med litt fagkunnskap slik at vi velger rett her.. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er bra og dårlig, bedre eller dårligere ved disse to modellene. Her kan dere se begge produktene side om side og sammenligne alle spesifikasjoner... Tusen takk for ditt fantastiske bidrag <3 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Om det er mulig så vil jeg gjerne prøve og snakke deg bort fra Toshiba og over på et merke som lager jevnere maskiner om jeg kan si det sånn. Problemet med Toshiba er at de lager maskiner med noe ujevn kvalitet spesielt med tanke på støy og varmeutvikling. Maskinene er solide nok men støy i en bærbar er en fæl greie som man bør unngå om mulig. Et annet spørsmål er hva skal maskinen brukes til? Vanlig bruk, spill, video og/eller bilderedigering. Og bare til opplysning så er det stor forskjell i ytelse på cpuene i de to maskinene du har dratt fram. i5-2410 er milevis bedre enn den amd cpuen. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Om det er mulig så vil jeg gjerne prøve og snakke deg bort fra Toshiba og over på et merke som lager jevnere maskiner om jeg kan si det sånn. Problemet med Toshiba er at de lager maskiner med noe ujevn kvalitet spesielt med tanke på støy og varmeutvikling. Maskinene er solide nok men støy i en bærbar er en fæl greie som man bør unngå om mulig. Et annet spørsmål er hva skal maskinen brukes til? Vanlig bruk, spill, video og/eller bilderedigering. Og bare til opplysning så er det stor forskjell i ytelse på cpuene i de to maskinene du har dratt fram. i5-2410 er milevis bedre enn den amd cpuen. AAAARRRG.. nå som vi hadde bestemt oss her.. urk... vel ikke noe stas å få en ny varmovn heller da.. men jeg fikk jo svar på det jeg først og fremst lurte på så da er jo sånn sett det problemet løst. Tusen takk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Asus, Dell og Samsung er generelt bedre valg enn Toshiba, men vi må nok noe opp i pris hvis vi skal matche ytelsen i den beste Toshiban dere har funnet. Det hadde vært enklere om vi visste hva slags bruksområder dere ser for dere. Det er jo ikke sikkert at dere trenger dedikert grafikk bla. Jeg antar at design også er litt viktig. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Asus, Dell og Samsung er generelt bedre valg enn Toshiba, men vi må nok noe opp i pris hvis vi skal matche ytelsen i den beste Toshiban dere har funnet. Det hadde vært enklere om vi visste hva slags bruksområder dere ser for dere. Det er jo ikke sikkert at dere trenger dedikert grafikk bla. Jeg antar at design også er litt viktig. Det er stort sett Google+, og kabal det går i ja... Vi leker oss dog litt med bilder osv i et program som heter Photoshop og det programmet får den maskinen vi har i dag til å stoppe helt opp. Vi spiller på PS3 så det er ikke behov for slikt på denne. Ønsker oss en stabil og realtivt støysvak maskin som ikke kneler bare vi ser på den rett og slett. Brukte alle pengene på ny TV her om dagen så det er litt lite igjen til PC ^^ Lenke til kommentar
Saftis. Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Tips til evt. ett annet merke: ASUS N53SV Slik som vidarkri sier, så er Toshiba litt spesielle når det gjelder kvalitet. Dell vil jeg ikke anbefale pga. deres garantimetoder og har erfart at det er mye problemer med dette merket. (D.E.L.L = Du Er Lett Lurt) =) Asus er absolutt ett merke som jeg vil anbefale i høyeste grad, mye på grunn av deres garanti, men også på grunn av deres kvalitet på produktene deres. Asus har i tillegg serviceverksted i Norge, i motsettning til mange andre merker som har det i andre steder i europa. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Siden dere ikke har behov for spillytelse så kan vi holde oss til maskiner uten dedikert grafikkdel siden de nye cpuene har innebygde grafikkchipper som holder i massevis til normal bruk og hd video. Og vi sparer noen kr. ASUS X53E 15.6" HD rosa Core i3-2330M,4GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home, billigste pris 4190kr hos MPX. Legger ved en variant til som er særdeles rimelig og meget godt utstyrt. ASUS K53E 15.6" HD Glare i3-2330M 2.2GHz HD3000 4GB (2GBx2) 500GB 5400 DVD SM WLAN Win7HP Cam USB 3.0 6 cell , pris 3995kr Jeg slenger også med en oversikt over Dell Vostro, priser fra 3800kr(Nb. prisene på weben er eks.mva så gang opp med 1,23 for riktig pris.) Den største fordelen med Dell er at de leveres med matte skjermer og ikke glossy som stort sett alle andre produsenter bruker. Glossy er en motegreie og i mine og veldig mange andres øyne rimelig ubrukelig. Er forresten 15,6" den størrelsen dere er ute etter? Endret 27. oktober 2011 av vidarkri 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 *snipp* TUUUSEN TAKK <3 Da har vi bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå