Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a3 med 19" dekk?

knutsen92

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser på sommerdekk jeg skal ha til sommeren. Har utslitte 17" dekk med kantskjørte felger fra tidligere eier, så må nødt til å ha nye dekk, så går like gjerne for nye felger også siden jeg vil opp i størrelse.

Problemet er så vidt jeg har fortstått bredden på dekket? Finner bare gamle poster om dette.

Så spørsmålet er, vil det 19" passe godt til min A3 06? Har mørk gråfarge, så regner med lys farge blir finest.

Sett litt på disse to:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26553236

eller

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25329815

Kom gjerne med forslag til andre dekk, og setter stor pris på bildeeksempler.

Knutsen92

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 19" på min.

Det er dårlig plass i hjulbuene bak på 8P.

Du bør kjøre 215/35/19 og bredden på felgen er optimalt på 8,5" Inpress bør ligge rundt 45-tallet.

Da får du en barsk look, pen dekkstrekk og null subbing.

Ikke kjempegodt utvalg i dekkdimensjonen over, men anbefaler Uniroyal Rainsport. Disse er utrolig gode på våt vei, og ellers også gode. Billige er de også. Nan Kang NS-II er også et enda billigere alternativ, men disse er farlige hvis du ikke er vant til de.

Av de to over ville jeg gått for RS6-2

Husk å senke bilen, ellers ser det LOL ut.

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Først av alt - som ChristR sier - senk bilen før du setter på lavprofil..

Ellers må jeg Audi selv vet veldig godt hvilke felger som passer på sine biler (skjønt jeg er ikke enig i nye RS6-felgene), og RS3-felgen er rett og slett rå til A3-chassiset. ;-)

Ukurant med 215/35R19, er det ikke mulig å få inn 235 med riktig innpress på felgene ChristR?

Lenke til kommentar

På vinteren kjører jeg med 225/40/18 på ET 42. Da er bilen ganske høy, men subber fortsatt. Jeg ser iallefall at ET må være høyere enn 42 for at det ikke skal subbe bak, da det er i ytterkant det subber. ET45 kan vel gå her.

Man må rett og slett gå for 215/35/19 hvis man skal ha bra høyde på bilen, og ellers kjøre problemfritt. At det er litt lite gummi på dekkene må man rett og slett lære seg å takle.

Tør ikke å tenke på hvor høy bil du må ha hvis du skal få inn 235/35/19. Mulig du også må valse. Og ta ut innerskjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...