Laffyftw Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei vil bare si ifra i starten at jeg ikke har mye peiling på pc, så dere må prøve å forklare godt. Hei for ca 2 år siden kjøpte jeg meg en pc fra komplett som var lagd for å spille spill. Når jeg fikk denne så dro den alle spill som var ute på max. Specs: AMD Athlon II X4 630 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz ATI Radeon HD 5700 Series 4096MB RAM Den funket slik i 1 og ett halvt år, dro alle spill som kom ut på markedet uten noe problemer. Men brått for 6 måneder siden så skjedde det noe rart, kompisen min skulle formatere pcen min og dette gjorde han med en pirated windows 7 og det var da problemet kom. Når jeg skulle spille spill så virket dem fine helt til det kom mange folk samtidig på skjermen. Feks vis jeg spilte skyte spill som cod og css og det var mange players samtidig på skjermen så går fpsen drastisk ned fra 120fps til sånn 20-40fps. Dette er jævelig irriterende fordi pcen dro nesten alle spill helt perfekt. Og nå sliter den med gamle spill også som Counter Strike. Dette gjelder alle spill som sagt, men det som er rart er at fpsen dropper alltid når det er mye som skjer på skjermen samtidig (mange npc, players, eksplosjoner, røyk, stor map) Den slet også i spill som HoN og LoL når det ble store group fights og mange brukte abilities samtidig. Grunnen til at jeg skriver dette nå er fordi jeg da orka ikke å sette meg inn i det og sluttet med gaming totalt. Men nå har jeg lyst til å starte opp igjen, men problemet er fortsatt det samma. Så for 2 uker siden sendte jeg pcen in til Komplett i håp om at de skulle fikse det. Jeg forklarte akkuratt hva som var feil med den og når dem sendte den tilbake fikk jeg en epost der det stod at det var ingen problemer med pcen bare at det var mye støv inne i pcen. Dem hadde derfor reformatert pcen (slik at den ikke hadde pirated windows 7 lenger) og fjernet alt støvet inne i pcen. Jeg fikk også en epost der det stod at jeg måtte betale 800kr fordi dem ikke fant noen feil. Jeg ble derfor veldig glad og trodde nå at pcen var fikset. Når jeg fikk pcen tilbake så merket jeg at den hadde blitt bedre. Spill som HoN og LoL var det ikke så mye problemer med lenger, selvom jeg fortsatt merket litt lag når det var store group fights, men trodde det var vanlig. Men når jeg skulle prøve de store spillene ble det problemer igjen. Pcen min hadde jo dratt crysis 1 på max så jeg lastet ned dette for å sjekke om det fortsatt var no problemer. Og til min store skrekk så var det problemer ja. Når jeg hadde det på high fikk jeg en fps på 15-20 det var den vanlige fpsen, mens når det var mye som skjedde samtidig gikk den ned til 15. Og jeg som spilte på very high før med såvidt noe lag. Irriterte dette meg veldig, så jeg satt på low og da fikk jeg en fps på 50-60 når det ikke skjedde noe og når det skjedde masse så sank den til 25-40. Jeg skjønner ikke hva som er problemet, og vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg allerede har sendt den inn til komplett og de ikke engang fikset den. Dette skjer nå med alle spill som Black Ops, Oblivion, CSS, Portal, Magicka (tilogmed magicka lagger) det er de jeg har rukket og teste for øyeblikket. Jeg lurer på om det kan være skjermkortet på pcen som er defekt elns? Jeg har egentlig ikke peiling i det hele tatt siden jeg har liten peiling på pc. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 har du oppdatert skjermkort driverne til de nyeste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå