jornhd Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 I dag har jeg en WD TV med usb minnepenner som ungene har favoritt dvd'ene sine på. Dette fungerer greit. Ungene (som ennå er alt for små til å lese) peker bare på bildet av dvd coveret for filmen de vil se, så navigerer jeg dit med fjernkontrollen. Jeg har imidlertid planer om å oppgradere litt. Legge filmene på et NAS, sammen med bilder og musikk. Bytte ut WD TV med en boks som støtter Spotify og DLNA, gjerne Youtube og mulighet for filmleie. Boksen bør ha mulighet til å navigere etter cover-art i stedet for tekst (som WD TV'en kan) så det blir like enkelt for ungene. I tillegg vil jeg ha ei nettfjøl/Pad (enten iPad eller Android-brett) som kan både virke som display og (touch)fjernkontroll for boksen (f.eks spille musikk fra boksen uten å slå på tv), og som kan klone Pad-skjermen via boksen til tv (vet iPad kan dette med AppleTv). Hovedpoenget er ikke å klone alt, men å bruke pad'en til å bla i bilder og enkelt vise de samme bildene på tv'en. Med touchfjernkontroll mener jeg ikke å bruke pad'en som en dum "trykke retningspiler og ok"-kontroll, men at skjermbildet klones, denne gangen fra boksen til pad'en, og kan styres som man forventer på en pad ved å trykke på det man vil se på. Da kunne ungene valgt film helt på egenhånd. Jeg tror ikke noe sånt finnes i dag. iPad+AppleTv gir noe av det jeg vil, men ikke alt. Kommer kanskje langt med Boxee Box også, men da vil jeg mangle Pad-biten. Noen som har noe tips eller som leter etter noe tilsvarende? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Noe som dette? http://www.teknofil.no/artikler/xbmc_remote_for_android/101186 Har du en android mobil, slipper du å kjøpe deg en Pad kun for dette. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Noe som dette? http://www.teknofil.no/artikler/xbmc_remote_for_android/101186 Har du en android mobil, slipper du å kjøpe deg en Pad kun for dette. Men hva slags mediespiller box funker denne på? Ønsker bare en liten hdd-fri box som wd tv, boxee box og apple tv. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Jeg er ikke på helt trygg grunn, men mener AirPlay er retningen å gå. Kobler du AppleTV til TV-en og har en maskin stående ett eller annet sted i huset med alle fil(m)ene importert i iTunes, kan du bruke iPad til å fjernstyre en stream fra iTunesbiblioteket til AppleTV. Boksen med innholdet trenger altså ikke å stå i nærheten av stua (men for HD-materiale bør alt sammen være kablet). Er du av det rike slaget henger du en MacBook Air bak TV-en og har alt innholdet på den :-). /r Endret 2. november 2011 av raathass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå