WideBoy Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) God kveld. Jeg har hatt en maskin med dettte oppsettet en stund: Asus Rampage Extreme 775 Socket Dual core 2 3.0 ghz Nvida 290 GSX nForce 4 gb ram (husker ikke merke el frekvens desverre) I dag hadde kjøpt meg et Nvidia ASUS 580 kort for å kjøre Battlefield 3. Maskinen min har kjørt med det gamle oppsettet i ca 3 år nå, uten problemer. MEN etter at jeg satte inn mitt nye 580 kort ville ikke maskinen starte, jeg fant dette litt pussig men startet med vanlig "koble ut og se hva som skjer" feilsøking. Jeg trodde jo først at det var PSUen som var for svak (750W) så koblet ut det nye kortet, satt inn det gamle kortet og her begyndte ting å bli scary. Da jeg trykker på powerknappen så hører jeg at vifter og komponenter starter, men de slår seg av etter 1 eller 2 sekunder. MEN om jeg kobler ut CPU power kablen og starter maskinen forblir maskinen på. Men uten CPUen får ejg jo ikke bilde på skjermen ogkommer ikke stort lenger. Jeg har prøvd å resette BIOS men ingen hell. Kan dere hjelpe meg? er kortet kjørt? er dette et prlblem dere har hørt om før? Kan det nye kortet gjort moboet deffekt? Beklager at jeg skriver litt usammenhengene men har feilsøkt og tenkt siden klokken 18 i dag. MVh WIdeBoy Endret 26. oktober 2011 av WideBoy Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Prøv å resette den ved å ta ut batteriet på hovedkortet Kanskje det hjelper Lenke til kommentar
WideBoy Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 jeg har prøvd dette og jeg har prøvd "reset bios" knppen jeg har på mainboardet. Men kom ingen veier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå