wtf1337 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei, opplever som sagt flimring av på skjermene (har to koblet til) ved normal bruk av pcen, uten noe last på skjermkortet. Noen som har noen ideer til hva det kan være? Har lastet ned drivern og reinstallert sikkert fem ganger, så med mindre det er noe bugs med driveren skal det ikke være den. Takker for hjelp Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Har du "tuklet" med ATI Overdrive i Catalyst ? Jeg hadde kjempeproblemer med flimring på sekundærskjerm på mitt 5870 kort. Det er visstnok en bug som ble introdusert i ver. 10.11 av Catalyst, men idle clock bug-en skulle vært fikset i ver. 10.5 (setter idle til 400/1200). Men den jo ut til å være der fremdeles... det dukker opp spørsmål på forumet med jevne mellomrom. Jeg slo av Overdrive og det ordnet seg (kanskje ikke det du vil, men ...) Hvis du googler så finner du flere forslag til løsninger. f.eks.: - Gå tilbake til en eldre versjon av Catalyst eller - Slå av Overdrive eller - bruke andre DVI-kontakter (swappe skjermene - funker visstnok av og til) Sjekk også "Idle clock values" for GPU og Memory. Bør være minst 400 for GPU and 900 for MEM. Jeg kjører 400/1200 på ver. 11.8 Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du "tuklet" med ATI Overdrive i Catalyst ? Jeg hadde kjempeproblemer med flimring på sekundærskjerm på mitt 5870 kort. Det er visstnok en bug som ble introdusert i ver. 10.11 av Catalyst, men idle clock bug-en skulle vært fikset i ver. 10.5 (setter idle til 400/1200). Men den jo ut til å være der fremdeles... det dukker opp spørsmål på forumet med jevne mellomrom. Jeg slo av Overdrive og det ordnet seg (kanskje ikke det du vil, men ...) Hvis du googler så finner du flere forslag til løsninger. f.eks.: - Gå tilbake til en eldre versjon av Catalyst eller - Slå av Overdrive eller - bruke andre DVI-kontakter (swappe skjermene - funker visstnok av og til) Sjekk også "Idle clock values" for GPU og Memory. Bør være minst 400 for GPU and 900 for MEM. Jeg kjører 400/1200 på ver. 11.8 Har den nyeste versjonen av ccc. Og der er det ikke noe valg til å velge "Idle clock values" Finner bare noe high performance der jeg kan stille på frekvens osv. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du slått av overdrive? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Har du slått av overdrive? Ja... Men min ser sånn ut:diss.png Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har ikke siste versjon ... Men du kjører jo uten overdrive, så da er nok ditt problem forskjellig fra mitt ... ... da vet jeg ikke .. sorry! Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Er jo lurt å oppdatere da man skal få 15%-20% mer ytelse i BF3. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 ... er ingen Gamer ... ... så hvis ting funker så prøver jeg å unngå oppdateringer (bare for å oppdatere)... Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 ... er ingen Gamer ... ... så hvis ting funker så prøver jeg å unngå oppdateringer (bare for å oppdatere)... Jeg spiller jo ikke jeg heller så Men er jo MAX iriterende når den dritten kommer or fucker skjeremen. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Men har det funket før? Hvis dette skjedde etter at du la inn siste versjon av CCC så er det vel verdt å prøve en gammel versjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå