jnzy Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 jeg har en H600B Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 CPU Athlon XP 2000 1.667GHz Socket-A 266FSB Tray og en Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up-To 1.97GHz Low Noise 25dB. Men temperaturen til CPU ligger litt under 70 C hele tiden og restarte av seg selv stadig vekk, må faktisk "underklokke" PCén til 1250mHz for å få PC til å kjøre ordenlig..... noen råd? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hvor mange kabinett vifter har du i dette skapet? Har du tatt ut gittret for viftene? Bedre utlufting har sikkert hjulpet, men er din kjøler riktig montert? Dersom du trenger noen bilder for å se hvordan jeg har tatt ut gittret for viftene kan du sende meg en PM. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg tror du kan ha dårlig kontakt mellom CPU og Kjøleribben. Prøv å ta den ut og fjern det som er der, og smør på goop (gjerne artic silver 3) Lenke til kommentar
jnzy Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Jeg fant bare en vifter på kabinetten... Kan litt mistenkt på at det kan finnes flere, men fant det ikke. Med gitter mener du med det røde metallplate i kjølen? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Løsningen er enkel: Kjøp en ny CPU vifte som har ca. 4000 rpm. Joda, de støyer som bare ******, men en spill-pc er en støyende pc! I fremtiden når man skal ha GeForce FX vil pc'er høres ut som støvsugere, så det er bare å forberede seg... Lenke til kommentar
titus Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg tror du kan ha dårlig kontakt mellom CPU og Kjøleribben. Prøv å ta den ut og fjern det som er der, og smør på goop (gjerne artic silver 3) Enig! Og det er viktig at laget med goop er tynt, og at kjøleelementet har god kontakt over hele prosessorkjernens overflate. En tung kjøleribbe kan lett komme litt ut av posisjon, og få dårlig kontakt. Jeg fikk 10 grader lavere temperatur på Athlon 1600 bare ved å demontere, rengjøre og montere på nytt med ny goop. Lenke til kommentar
titus Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 .. og apropos om det er tilstrekkelig med kabinettvifter, det er jo bare å kjøre uten kabinettdeksel en stund og se hvordan temperaturen er da... Det er i grunnen en god start. Lønner seg å starte feilsøkingen med det enkleste først. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har ingen problemer med temperaturen i h600b, selv om jeg bare har én kabinettvifte. Har i tillegg et radeon 9800 pro og xp2500 med silent breeze (19db) på asus a7n8x deluxe. Gjennomsnittstemperaturen til cpu ligger på 45'C (ikke altfor bra, men ikke altfor ille heller) Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Du bør nok starte med å sjekke att cpu kjøleren din er riktig montert og med riktig mengde kjøle pasta, har du en meget fin overflate på cpukjøler smører du på tynt, er overflaten " ru " trengs det litt mer pasta. Det er også godt å ha noen vifter i kabinettet, men poenget er ikke å ha mange vifter, men tenk heller på hvordan de blåsersuger luften innut av kabinettet. Sørg for att ingen av viftene virker mot hverandre, sørg for att luften strømmer gjennom kabinettet ditt å ikke stopper opp inne i maskinen. ( ikke monter en vifte bak som blåser inn og en vifte foran som blåser inn ) Jeg pleier iværtfall å montere viftene bak maskinen til å suge ut den varme luften fra maskinen og viftene foran til å blåse inn luften.... Divemaster Lenke til kommentar
jnzy Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Det ene kabinettdekselet er faktisk åpnet da Bios målte opp mot 70, så jeg vil helst tror at det er enten problem i CPU eller cpu vifter..... Må faktisk "nedklokker" fra 1667mHz til 1250mHz for å få PC`en til å funke onklig... Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Det er nok varmetransporten mellom kjøleren og CPUen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå