Gå til innhold

Vil Europa bli Eurabia?

77 stemmer

1. 1. Vil Europa bli Eurabia?

Anbefalte innlegg

NRK har idag på forsiden et spørsmål om Islam er en trussel mot Norsk kultur.

Personlig mener jeg at det er store forskjeller mellom islam og vestlig kultur, men det er ikke der problemet ligger.

Problemet er at i europa idag så begår vi "kulturelt selvmord", dvs det blir født for få barn til at populasjonen er levedyktig i det lange løp. Nordmenn\europeere er mer interesserte i fest fyll og sex enn å stifte familier og å bygge landet, så for å ha en bærekraftig populasjon så må vi ha innvandring, vi er avhengig av det.

Se denne dokumentaren om emnet (og skip til 0:45 for å hoppe over jalla så redd jeg er intro):

Ifølge BBC er dokumentaren svært kritikkverdig.

Hva tror du er Europas framtid om 10-20 år?

Endret av d4sh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig mener BBC og mange andre at den er kritikkverdig. Den viser statistikk myndighetene forsøker å skjule på en lettfattelig måte, og med et enkelt budskap.

Den økonomiske nedgangen har såvidt begynt. Det er ikke mange tiårene nå før velferdsstatene i eurosonen kollapser i anarki, og da vil både nasjonalister og muslimer forsøke å fylle vakumet. Resultatet kan bli opprør og borgerkrigslignende tilstander.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å respekter religion bare fordi det er religion, og så kan vi enkelt bli kvitt trusselelementet. Lær barna fakta og gå løs på grunnlaget for religiøs tro. Avslutt alle former for statlig støtte til og statlig legitimisering av de som lærer barna religion som om det er noe mer enn ord og tomme påstander. Gjør det samme for misjonærer og de som sier at det er veldedighet å komme med disse påstandene.

Og forby alle former for religiøst medlemskap før stemmealder. At vi lar dem kalle barna sine kristne og muslimer er bare med på å legitimisere metodene deres. Har de ikke nok erfaring og kunnskap til å ta del i regional og nasjonal politikk, så er de heller ikke i stand til å forstå universet.

Det er nok av folk i verden, at vi bidrar negativt til veksten er positivt for menneskearten, og det økosystemet vi er en del av. Hvis vi kan hente inn folk fra resten av verden og få dem til å oppføre seg tilsvarende, så vil det være svært positivt. Men selvsagt vil det beste være at dette skjer verden over.

Klippet i førstepost oppfordrer til handlinger som vil forverre situasjonen på begge sider. Økt folkevekst her og økt vekst for Islam andre steder, istedenfor å gå løs på religionen i seg selv.

Men det er selvsagt fordi dette er kristne som ikke kan gå løs på Islam som religion, fordi med akkurat de samme metodene de kan gå løs på Islam, kan alle gå løs på Kristendom. Da er det best for dem å unngå hele diskusjonen om innhold, og bare nøre opp under fremmedfrykten.

Tl;dr: Det eneste målet de som laget klippet ser ut til å ha, er å produsere flere kristne. Noe vi på ingen måte har behov for. Religion hører fortiden til.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg misliker det klippet over sterkt. Det er fylt opp med feil fakta, og skaper et dårlig inntrykk av de som ønsker å begrense innvandringen.

Jeg er lei av feilinformering på begge sider.

Hadde vært interessant om du kunne utdype det litt. "Fylt opp med feil fakta."? Kan du si litt om hva som er feil da istedet for å avfeie den i sin helhet? Så vidt jeg kan huske har jeg nemlig sett store deler av denne statistikken andre steder også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Saueflokken, politikere inkludert, har aldri klart å forutse kritisk historiske hendelser eller utvikling. Selv når realitet og statistikk brenner foran øynene på folk, så søker man heller trøst i selektive uttalelser fra folk som benekter fakta med politisk korrekte utallelser og tåkelegging.

Problemet er desverre det enkle faktum at mennesker med IQ innenfor første og godt på vei andre standard-avvik, dsv de fleste, klynger seg fast til vurderinger av andre man oppfatter mer kunnskapsrike og alle såkalte "etablerte sannheter", og har for lenge siden gravlagt troen på sin egen evne til å finne ut noe some helst.

Endret av dukof
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre. De starter med fertilitetsratene som er overdrevet. Tallene i parantes er filmens tall. De andre er fra CIA.

Frankrike: 1.97 (1.8)

England: 1.95 (1.6)

Hellas: 1.37 (1.3)

Tyskland: 1.42 (1.3)

Italia: 1.32 (1.2)

Spania: 1.47 (1.1)

Så sier de at muslimer får 8.1 barn per familie. Dette er feil. Faktiske tall som du f.eks. kan se her http://www.prb.org/Articles/2008/muslimsineurope.aspx viser at antall barn for muslimske familier ligger på 2 til 4 avhengig av hvor de kommer fra. Somalia ligger høyest, mens Iran og Tyrkia ligger lavest.

Dereter sier de at 30% av alle unge under 20 år er muslimer. De sier ikke hvor de har tallene fra, fordi det kommer ihvertfall ikke fra staten, som har gjort slik statistikk ulovelig. Faktumet er at hvis 30% av alle unge under 20 år er muslimer, så er det 4 millioner unge muslimer i Frankrike. Med tanke på at de fleste estimater sier at det er ca 5 millioner muslimer i Frankrike, så er det lite trolig.

Så sier de at 50% av alle nyfødte i Nederland er muslimer. Det er 850K muslimer i Nederland og 180000 fødsler, så deres fødselsrate må da være 108 per 1000. Kongo er landet med verdens høyeste fødselsrate, og de har en fødselsrate på 50 per 1000. Sannheten er at ca 10-15% av alle nyfødte i Nederland er muslimer, ikke 50%.

Slik forsetter de. Denne videoen får de som er for å begrense innvandringen til å se ut som noen hysteriske idioter.

Det er bortkastet energi å diskutere over nøyaktigheten av slike tall. For fakta er uansett at dette skjer i veldig raskt tempo. Det sentrale er om dette er en utvikling vi ønsker.

Oslo har 25% innvandrere i 2011, og vil ha 40% i 2025.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=111169

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2526653.ece

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel også grunn til å undre seg over hvorvidt fødselsratene som er oppgitt ikke er for ikke-muslimer. Hadde jo ikke vært noen logikk i å oppgi fødselsrater for land som inkluderer den delen av statistikken man forsøker å isolere?

Spania f.eks er jo fyllt til randen av afrikanere nå, så at fødselsraten blandt etniske spanjoler er 1.1 og for afrikanere langt høyere, noe som fører til en felles rate på 1.47 er vel ikke uten videre å utelukke?

Men som det sies er det uansett trenden som er det viktigste. Om det ikke er X prosent muslimer i Europa i dag, så er det det i morgen, og dagen etterpå enda fler. Det er en demografisk utvikling som ikke lar seg snu så sant det ikke forekommer noe drastisk i Europeisk innvandringspolitikk. Personlig tror jeg slike ting vil fremtvinges av økonomiske forhold om få år.

EDIT: Dog må jeg si at den 8.1 barn per familie reagerte også jeg på. Det ville jo nødvendigvis bety at noen var barnløse mens andre hadde mange titalls barn.

I konklusjon er altså videoen nesten like dårlig på statistikk som Statistisk Sentralbyrå. Man polerer tall og fakta for å få det resultatet man ønsker seg.

Endret av Runinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MDII-graphics-webready-83.png

"France’s Muslim population is expected to climb from 4.7 million in 2010 to 6.9 million in 2030."

Javel?

Hvis du kan se på Norge, så ligger Norge på 144K muslimer. Det er flere i Norge med muslimsk bakgrunn enn 144K. Og data for Norge, så bruker de tall fra statistisk sentralbyrå. Altså, tallene er underestimerte.

Jeg tror også vi vil se en større økning i Frankrike og spesielt Italia og Spania. Der bommer tallene deres fullstendig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

MDII-graphics-webready-83.png

"France’s Muslim population is expected to climb from 4.7 million in 2010 to 6.9 million in 2030."

Javel?

Hvis du kan se på Norge, så ligger Norge på 144K muslimer. Det er flere i Norge med muslimsk bakgrunn enn 144K. Og data for Norge, så bruker de tall fra statistisk sentralbyrå. Altså, tallene er underestimerte.

Jeg tror også vi vil se en større økning i Frankrike og spesielt Italia og Spania. Der bommer tallene deres fullstendig.

Så hva er antallet muslimer i Norge? Har du noen kilder som har bedre tall? Viss vi skal ha en diskusjon, så må du begrunne hvorfor de underestimerer.

Hvorfor tror du man vil se en større økning i Frankrike, Spania og Italia enn det tallene allerede sier?

Slike studier har særlig to forutsetninger som må oppfylles for at dette tallet skal bli noenlunde korrekt. Den første; det nåværende immigrasjonsnivået av muslimer må vær på det samme nivået fram til 2030. Innvandringspolitikk og integreringspolitikk kan raskt endre seg, og skepsisen mot ikke-vestlig innvandring øker. Personlig så ønsker jeg meg en mer restriktiv innvandringspolitikk på enkelte områder.

Den andre; er at den antar at alle barn som blir født av muslimske foreldre selv blir muslimer, muslimske foreldre gir muslimske barn. Virkeligheten er nok ikke så svart-hvitt, en tysk undersøkelse av iranere som bodde i Tyskland viste blant annet at 40% av de identifiserte dem selv med å ikke ha noen religion, de så på seg selv som ikke-religiøse. Faktorer som sekularisering av muslimer, er feks ikke tatt med i denne undersøkelsen, forstålig nok siden den er vanskelig å predikere.

The Future of the Global Muslim Population: Europe

MDII-graphics-webready-80.png

Selv om jeg er kritisk til dagens innvandringspolitikk, så mener jeg at teorien om et "Eurabia" har liten vitenskapelig hold.

EDIT: Angående tallene som er brukt i denne undersøkelsen: 1990 and 2000 estimates based on World Religion Database; 2010, 2020 and 2030

projections carried out by the International Institute for Applied Systems Analysis based on

2009 data from Statistics Norway.

Endret av Feltherre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å respekter religion bare fordi det er religion, og så kan vi enkelt bli kvitt trusselelementet. Lær barna fakta og gå løs på grunnlaget for religiøs tro. Avslutt alle former for statlig støtte til og statlig legitimisering av de som lærer barna religion som om det er noe mer enn ord og tomme påstander. Gjør det samme for misjonærer og de som sier at det er veldedighet å komme med disse påstandene.

At barn skal bli oppdratt etter foreldrenes tro er i FN's menneskerettigheter. Så lenge en religion ikke ødelegger samfunnet så er religiøs frihet en menneskerett, og det er foreldrenes ansvar hva de vil gi videre til sine barn. Det blir som at jeg skal komme og ta barna dine og si du får ikke lov til å oppdra dem til ateister fordi jeg er så overbevist om at min tro er mer rett enn din.

Du kjøper for mye anti-religiøs propaganda.

Ateismen gjennom stalinismen og kommunismen har drept over 50 millioner mennesker. Så lenge ateister låner sitt syn på menneskeverd og menneskeverdi fra Kristendommen, så er det et forsåvidt bra levesett, men når dette blir byttet ut med survival of the fittest etc, så blir den med en gang mye farligere.

Men jeg er enig i at religion må diskuteres på et ideologisk-grunnlag. Se hvilke effekter et land får av en religions ideologi, istedenfor å gjemme seg bak religions stempelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...