Gå til innhold

X-fi, rar oppførselv av lydkortet , ikke mulig å få til optak


Anbefalte innlegg

jeg opplever fra tid til anen at det blir støy og spraking når jeg spiller av ett eller annet med lydkortet.

høyttalerne er helt ny

Det virker også som om det ikke er mulig å gjøre opptak fra den lyden som blir avspilt.

 

 

jeg har SB X-fi lydkort for å å unngå støy fra det som er integrert på hovedkortet .

 

i enhets oversikten har jeg følgende liste :

  1. AMD HIGH Defintion Audio device
  2. Creative SB X-fi
  3. Via HIGH Defintion Audio device

nr 1 mistenker jeg er bare tilkoblingen som går via HDMI tilkoblingen på skjermkortet.

 

Lydkortet kan operere i 3 modusen (en av gangen ) . innstillingene der er dog omtrent like .

 

problemet er at det av og til kommer skurr som o noe er i stykker på høyttalerne , men med en gang jeg skifter til en annen modus så forsvinner det ( sant å si så kan det hende at jeg må forsøke 2 ganger før det gir seg ) .

skifter jeg da tilbake til den modusen som jeg opprinnelig brukte så fungerer det forsatt slik det skal

 

jeg går inn i kontrollpanel og velger å administrere lyd enheter , velger "whah u hear" under innspilling folderen og aktiverer det valget så blir det ekko .

hva kommer det av

 

 

jeg ville også gjøre at opptak med creative weavstudio men det ble ikke lyd

hvorfor ?

i audio creation modus virker det som lydkortet støyer lit ( ihvertfall etter modus skifte )

 

med opptakeren som man da hadde tilgjengelig fikk heller ikke til noe opptak.

 

jeg forsøkte i de tilfellene spille av lyd med winamp og reason5 demo.

 

 

hva er det som er feil instilt her ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du bør skur av det integrert lydkortet i bios for å unngå konflikter med creative kortet.Disse så kalte "high def" integrert lydkortene er ikke særlig godt egnet til opptak.

Er ikke kjent med dette X-fi kortet..Men med andre lydkort er det som regel best å disable det integrert kortet først.Fjern så evt programvare/drivere..Før du setter innstallerer nytt kort..

I ditt tilfelle bør du også fjerne creative kortet samt programvare/drivere..

Så legge det inn på nytt..

Da bør det funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...