Gå til innhold

Div kabler til ny pc

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fikk deler og kabinett idag til ny stasjonær.

Etter jeg hadde jobbet med det en stund fant jeg ut at det manglet en del kabler. Er dette vanlig ? Må man kjøpe kablene ved siden av ?

Det jeg mangler er kabler til SSD, HDD og lydkort.

Noen som vet hvilke kabler jeg skal be om i butikken? evt hvilke butikker som pleier å ha det?

SSD: Corsair SSD Force Series 3, 90GB

HDD: Seagate Barracuda 7200 500GB

Lydkort: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for ssd/hdd mangler du sata kabel, for lydkort så bruker ikke de ha noe intern kabling men om noe så er det altid med.

Ser lydkortet har mulighet for styring i fronten, men om du ikke har den så trenger du nok ikke noe kabel til det.

5165d1220344212-creative-sound-blaster-x-fi-titanium-fatal1ty-pro-series-sound-card-creative-sound-blaster-x-fi-titanium-fatal1ty-pro-series-sound-card.jpg

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Alle kabler til strøm skal følge med PSU/være med på PSU... Kommer ann på om det er modulær eller ikke...

Hva angår andre kabler til SSD og HDD, er det vell helt normale SATA-kabler... Pleier å følge med 4 stk eller mer fra hovedkortet.

Har ikke erfaring med lydkort.. Antar at det bare er 1/2 6 pins strømkabler? Correct me if I'm wrong her! Ren gjetting!

Lenke til kommentar

Har en Corsair HX 750W. Ingen av kablene som fulgte med passer inn i lydkortet.

De kablene som fulgte med hovedkortet (MSI P67A-GD65) passer heller ikke inn i SSD eller harddisk.

Det gjør de.. Det kan jeg garrantere deg.. Iallefall SATA-kablene... Jeg har Corsair HX 650W, altså modellen før din... Har masse kabler til HDDer/SSDer.

Klarer du å se hvilke tilkoblinger det er på lydkortet?

Lenke til kommentar

Egentlig ganske tvilsomt at det lydkortet trenger egen strøm. Som de fleste ekspansjonskort får det nok strøm fra PCIe-porten på hovedkortet.

Grunnen til at skjermkort ofte trenger egen strøm, er rett og slett fordi de krever mer strøm enn det PCIe-porten kan levere. Det samme er sjelden tilfelle for lydkort.

En SATA-kabel er en SATA-kabel, og passer alle SATA-enheter. Kabelen skal se ut som den på cruzader sitt bilde, evt. annen farge og/eller vinklet plugg. Kabelen passer kun en vei, da selve kontakten har en "tupp" på ene siden, som på bildet under (til høyre):

sata+esata.jpg

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...